dere som er kvalm og uvel..

gullimin

Forelsket i forumet
når på døgnet er dere mest kvalm??

eg er på kvelden og om natta.. så eg sliter virkelig med å få sove for tiden. Har vert hjemme fra jobb siden onsdag, og viss eg fremdeles er dårlig på mandag vil legen sykemelde meg.. [X(] hadde håpt å slippe å bli sykemeldt å tidlig denne gangen.. men er har definnitivt ikke noe ork til å gå på jobb, så da får det bare ver..

Jeg er kvalm ett par timer om morgenen,
så starter det i 14.00 tiden og varer litt utover kvelden
til jeg blir hyper sulten på grandiss :P

Værste er at jeg liker at jeg er kvalm,
får liksom en liten bekreftelse på at ting skjer
og hormon blir produsert [:D]

Hei hei

Jeg er vel hele dagen og helt til jeg legger meg og så gå det greit på nettene. Noen dager er bedre enn andre. I dag er det helt pyton. Spydd to ganger. Jeg har også sykedag fra jobb.

Det vil jeg frem til er at hvis du er så dårlig så ville jeg gått til legen og sykemeldt deg på mandag. Det er ingen vits i og presse deg hvis du har det så pyton.

ORIGINAL: vilbli3

Jeg er kvalm ett par timer om morgenen,
så starter det i 14.00 tiden og varer litt utover kvelden
til jeg blir hyper sulten på grandiss :P

Værste er at jeg liker at jeg er kvalm,
får liksom en liten bekreftelse på at ting skjer
og hormon blir produsert [:D]

skjønner godt ka du mener ved å like å vere kvalm.. vi er litt merkelige vi gravide.. eller veldig merkelige til tider. Men som du sier, godt å vite at det skjer noe der inni [:D]

siste uka no så har hatt d konstant hele dagen, men slipp unna om natta heldigvis :)

ORIGINAL: prøverpånummer3

Hei hei

Jeg er vel hele dagen og helt til jeg legger meg og så gå det greit på nettene. Noen dager er bedre enn andre. I dag er det helt pyton. Spydd to ganger. Jeg har også sykedag fra jobb.

Det vil jeg frem til er at hvis du er så dårlig så ville jeg gått til legen og sykemeldt deg på mandag. Det er ingen vits i og presse deg hvis du har det så pyton.

blir sikkert legetur på mandag.. eg orker ikke å presse meg selv for haldt for da blir eg bare verre.. har pressa meg lenge nok nå, så eg kjenner at det er helt tomt for krefter..

høres forresten ut som at du også trenger en sykemelding. Må passe på deg selv du også [;)]

Stort sett hele dagen, men så lenge jeg klarer å spise litt går alt veldig mye bedre:) men så er det et stooort problem å spise av og til[&:]

på morgenen, og på kvelden... så når jeg står opp, og fra ca 18. tiden..

Det er et smart valg. Da får du slappet av og tatt hensyn til de selv:) Vi får ikke noe igjen for å presse oss for mye.

Når det kommer til min situasjon kunne jeg veldig godt tenkt meg å sykemeldt meg, men jeg var sykemeldt fra uke 7 sist pga ekstrem kvalme og har vært så stolt over meg selv som har klart å komme meg igjennom dagene. Jeg har en uke igjen før jeg skal ha ferie så det er liksom derfor jeg vurderer om jeg skal klare å holde ut:) Jeg vet at jeg kan få sykemelding for det har legen min sagt:) Men sliter med det:)

ORIGINAL: prøverpånummer3

Det er et smart valg. Da får du slappet av og tatt hensyn til de selv:) Vi får ikke noe igjen for å presse oss for mye.

Når det kommer til min situasjon kunne jeg veldig godt tenkt meg å sykemeldt meg, men jeg var sykemeldt fra uke 7 sist pga ekstrem kvalme og har vært så stolt over meg selv som har klart å komme meg igjennom dagene. Jeg har en uke igjen før jeg skal ha ferie så det er liksom derfor jeg vurderer om jeg skal klare å holde ut:) Jeg vet at jeg kan få sykemelding for det har legen min sagt:) Men sliter med det:)

er vel i ganske lik situasjon som deg eg da.. eg også har bare en uke igjen før ferie, og har hatt så stor tru på at eg skulle klare å holde ut denne gangen. MEN, eg e såå dårlig nå, og vil ikke presse meg slik at eg blir enda dårligere, for eg vil ikke ødelegge ferien heller.. så da får eg heller grave ned staheten min om å klare det, for det går bare utover de andre på jobben når eg ikke klarer å gjøre min del... blir eg sykemeldt får de vikar og det får de ikke uten at eg sykemelder meg..

Du også skal snart ha ferie ja. Vet de på jobben at du er gravid?

Jeg har ikke sagt det enda og er så redd for at det blir spekulasjoner på om jeg er gravid igjen.

eg måtte si den til sjefen i dag, og så vet pedagogisk leder det, ho som er på mi gruppe.. jobber i barnehage. De andre vet ikke noe, og slik får det blir en stund til.. de får bare spekulere i vei, ingenting å gjøre med det. litt snakk blir det uansett...

Ja, men da hadde jeg ikke vært i tvil:) Sykemeld deg og kom deg litt ovenpå:) De vet jo hva som er årsaken uansett:)

For min del så prøver jeg kanskje å holde ut neste uke siden jeg har ferie etter denne uken. Og hvis jeg ikke er bedre etter to uker med ferie så får jeg meg heller en sykemelding for da er jeg over 12 uker og har vært på ultralyd og kan si hva grunnen er på jobb:)

Jeg er kvalm jevnt over hele dagen egentlig!
Eg har vært sykemeldt 1 uke nå og angrer ikke på avgjørelsen! Har en uke igjen til ferien nå og ville helst prøve å holde ut, men å sykemelde meg var d lureste eg gjorde! Eg e faktisk mindre dårlig nå enn når eg jobbet. Nå får eg tid til å slappe av og gjøre ting i mitt tempo. Har eg en dårlig dag blir eg bare hjemme og slapper av, de bedre dagene tar jeg gjerne en tur til venninner ol. Når eg jobbet så presset eg meg hele tiden. Stresset med at eg måtte komme meg opp om morgenen for eg skulle på jobb og var grusomt kvalm hele dagen! E i tillegg veldig trøtt så ska si jeg sover en god del om dagene[:)]

Jeg ville absolutt fått en sykemelding om jeg var deg! En uke til ferie eller ikke!
Da kan du bruke den uken på å slappe skikkelig av og lade litt opp til ferien så du kanskje orker å gjøre noe annet enn å bli sengeliggende hele ferien. [:)]

Masse god bedring![:)]

kvalmen min begynte i uke 7, var stort sett dårlig hele dagen. bestemte meg da for å sykemelde meg i 50%, slik at jeg fikk kortere dager.. hjalp kjempe masse.. gikk litt bedre når jeg klarte og få mat i meg, men slet virkelig å spise til tider... Jeg er snart i uke ti nå, og føler kvalmen begynner å slippe tak. Blir kvalm når jeg ikke spiser og visst jeg stresser. Har gått ned til 25% sykemelding.

Håper kvalmen slipper tak, og syns du bør tenke på deg selv. det er forferdelig slitsom å være kvalm. Verken du eller den lille får noe igjen for det dersom du sliter deg ut ;);) :D lykke til :D

ja foresten!
Æ va jo t legen min idag å da fortalt æ han at æ har gått ned 2 å en halv kg sia mandagen å at æ va bekryma for at ungen ikke får i sæ nok næring sia æ ikke får i mæ nå mat å d kjæm bare opp igjen... han sa da at ungen hadd d helt fint selvom æ ikke får i mæ nå spessielt.. for ungen får sukker fra blodet vårres å andre steda så den hadd d helt fint, men at æ måtta tenk på mæ sjøl for d va mæ d gikk utover å ikke ungen.. han sa at æ kunna kjøp mæ drops å sug på for da får æ i mæ litt sukker å får litt mer energi[:)] så no har æ gjort d [:)] å æ har fått i mæ 4 brødskiva me jorbær syltetøy idag etter d så føle mæ allerede my ber bare pga d [:)]

Tenkt æ skull si ifra sånn at du ikke bekymre dæ for ungen ihvertfall [:)]
God bedring [;)]

hatt min første dag i svangerskapet med kvalme og svimmelhet idag..
sto i dusjen og måtte bare sette meg ned, heldigvis var min kjære tilstede og passet på. hehe

er 8+5 uker på vei :)

Vært konstant kvalm hele døgnet jeg... [:'(] Men nå har det roet seg litt,så håper det sklir over nå. [:)] *bankbankibordet*

jeg er kvalm hele døgnet, er utorlig slitsomt,slapp unna kvalmen en dag denne uken...men det var det.
blir så trøtt og uopplagt av kvalmen så synes litt synd på barnefar som må ta seg av de to små her......håper det snart gir seg[:'(]

Back
Topp