Dere som er konisert!!

**Bella**

Elsker forumet
Vi er jo flere som er konisert her inne. Hvordan går det? Har dere fått noen oppfølging og måling av livmorhalsen?? Jeg gikk målt min forrige uke og da var den 47mm mot 37mm i uke 16. Så det var jo supert. Har også fått en kur mot streptokokker gr G (en helt annen type enn B GBS) og siste prøve var negativ! :) det var veldig bra! :) får virkelig super oppfølging, meømme fortsatt livredd for senabort og prematur vannavgang.

Jeg har fått time til å sjekke det 14.februar :) pluss jeg skal ha en time til nærmere uke 32 :)

Så gode nyheter Bella!:):) Supert at livmorhalsen forlenges istedenfor forkortes:) Høres jo ut som du kan senke skuldrene dine:)

Jeg har hatt null oppfølging pga koniseringa. Det nevnes på hver kontroll, men ikke mer enn det. Men nå har det gått veldig greit til nå:) Hadde spor av blod i uke 7 og uke 8, fikk ultralyd da. Aldri målt livmorhalsen.

Jeg jobber på føde/Barsel og skal bli jordmor. Har desverre sett forferdelige utfall av svangerskap etter konisering. Derfor har jeg krevd oppfølging! Det syntes jeg alle som er konisert bør kreve. 33% av koniserte føder prematurt., noen ekstremt prematurt. Noen mister i disse ukene vi er inne i nå. Uke 20-24 er de verste.. Starter det noe da blir det ikke gjort noe!Derfor er jeg hysterisk med tanke på dette! Men de fleste går jo til termin! :) jeg er sykemeldt og tar det med ro! Kommer ikke til å jobbe noe mer i svsngerskapet heller. Får ikke lov av overlegen! :( kjedelig, men alt for å holde snuppa inne i magen til termin! :)

Jeg jobber på føde/Barsel og skal bli jordmor. Har desverre sett forferdelige utfall av svangerskap etter konisering. Derfor har jeg krevd oppfølging! Det syntes jeg alle som er konisert bør kreve. 33% av koniserte føder prematurt., noen ekstremt prematurt. Noen mister i disse ukene vi er inne i nå. Uke 20-24 er de verste.. Starter det noe da blir det ikke gjort noe!Derfor er jeg hysterisk med tanke på dette! Men de fleste går jo til termin! :) jeg er sykemeldt og tar det med ro! Kommer ikke til å jobbe noe mer i svsngerskapet heller. Får ikke lov av overlegen! :( kjedelig, men alt for å holde snuppa inne i magen til termin! :)
Jeg er ikke konisert, men det der hørtes veldig skummelt ut. Håper alle inne her som er det, at det går bra med dere, Krysser fingrer og tenker positive tanker :)

Jeg er konisert, skal måle i dag, og hver 4.uke frem til uke 34. Så jeg får veldig god oppfølging. :D Min gyn sa at det var nye regler på dette, og at alle koniserte skal sjekkes i uke 22,26,30,34, etter dette er det ganske trygt for babyen å komme så derfor sjekker de ikke etter det sa han.
Rart de praktiserer forskjellig overalt.

Jeg målte igjen i dag og den var gode 4 cm! Ingen åpning Innenfra! :) og den ga ikke etter når jeg presset ! er 20+3 i dag! Blør litt nÅ, men det gjør jeg alltid etter innvendig ultralyd. Skal tilbake 6 februar. Om 3 uker.

Hm, lurer på om jeg skal ta en litt dypere samtale med jordmor om dette. Vet jeg ble konisert svært lite, men tror jeg skal høre hva hun syns. Spurte legen som koniserte meg om jeg var i faresonen for prematur fødsel, og det han sa var at om det hadde noe å si, så føder jeg kanskje 1 uke før tiden. Er jo ikke store greiene det:) Dumt dem aldri har målt livmorhalsen min, når jeg allikevel har vært på så mange ultralyder.. Men skal forhøre meg med jordmor:) Neste time er i begynnelsen av februar, er ikke lenge til:)

Der ble bare fjerne bittelitt hos meg også! Det betyr ikke at de ikke skal følge opp Dette. Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt føden der duskal føde og sagt at du ønsker oppfølging, de bør kunne sette deg over til
Lege som kan bestille time for deg. Evt kan du ring Gyn poliklinikk ved samme sykehus og spørre.

Der ble bare fjerne bittelitt hos meg også! Det betyr ikke at de ikke skal følge opp Dette. Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt føden der duskal føde og sagt at du ønsker oppfølging, de bør kunne sette deg over til
Lege som kan bestille time for deg. Evt kan du ring Gyn poliklinikk ved samme sykehus og spørre.

enig med deg. Jeg tok også veldig lite, så lite at gyn har kommentert at jeg nesten ikke ser konisert ut en gang. Men han sa det senest i går, vi må jo følge retningslinjene uansett.

Back
Topp