• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Dere som er imot

jeg synst når de begynner på skolen er greit,HVIS de vil ha[;)]
Valentina fikk når hun var 6 år,selv om hun begynte å spørre når hun var rundt 4 år[:)]

Jeg er egentlig hverken for eller i mot. FOlk får gjøre som de vil. Men jeg er i mot å ta hull i ørene til snuppa mi!! Skulle jeg gjort det bare for at det er jo "sååå søtt"?? De får jo vondt, og når man skal ta noe som er så uviktig på de når de er så små at de ikke skjønner noe av det, så ser jeg ikke noe vits i det. Men for all del, vær så god..

Men da må jeg spørre, hva er så viktig med å ta hull i ørene på de små (tenker babyer)??

ORIGINAL: Auliana

Når hun kan betale for det selv. [;)]

Det gjorde snuppa her! Den uka hun blei 4år[8D] Hun var fast bestemt på at hun skulle ha hull i ørene, hun forsto at hadde hun først tatt ett måtte hun ta to, og vi gikk gjennom det med å rense og ikke pelle osv. Så da var det greit for meg..
Jeg tok hull nr 2 i hvert øre samtidig, og jeg syntes det var forferdelig..det gjorde så mye vondere enn jeg kunne huske.
Men snuppa ga ikke fra seg en lyd, og har ikke klaga på det i ettertid heller. Nå har hun hatt de i 4 år snart, og det har gått supert! Så jeg tror folk må få se ann sine egne barn selv [8|][:)]

For meg vil det være passende når barnet spør selv, uavhengig om hun er 3 eller 10 år [:)]

Blir vell skutt her jeg nå,men snuppa mi fikk for snart to mnd siden[;)] Og hun er ikke 13 mnd enda heller[;)]
Søta mi

Så leeenge som mulig. Blir ikke første gangen de spør, barn trenger ikke få alt de peker på eller ønsker seg. Det går fint an å leve likevel!

Når de forstår hva som gjøres, at det kan være vondt og at det må renses osv! Jeg tenker at om noen gang spør om det skal hun ha fylt 6 år, skolealder asså..

haddde hele tiden sagt når hun spurte selv....men hun var 2,5år når hun begynnte - og for å virkelig forsikre oss om at hun ville, så sa vi at hun skulle få når hun ble ferdig med bleie...1/2år etterpå fikk hun og er kjempestolt! Fikler ikke med de og vi brukte embla krem så d gjorde ikke vondt heller[:D]

Når hun spør om det og forstår hva det innebærer, at det gjør vondt og må renses hver dag osv.

Jeg har ikke tatt enda, hehe
Så kanskje vi kan ta det på samme tid, om endel år [8D]

Det begynner vel å bli riktig tid når mammaer og papper slutter å bry seg om størrelser på ting ungene putter i munnen. Er man redd for at de skal svelge spisse fremmedlegmer og derfor sikrer hjemmet sitt i huet og ræva så er de vel for små til å ha øredobber[8|]

Har alltid tenkt at jentene mine hvertfall skal være i skolealder før de får hull i ørene.
Men nå har snuppa på 3,5 år begynt å mase, da flere andre i barnehagen har tatt hull. Har sagt hun må vente til hun er fire år, så får vi se om hun fortsatt er like ivrig når den tid kommer.[:)]

8år. ALDRI før.

eldste her er ei skikkelig pyntedukke, hun er rolig av type, og fikk hull da hun ba om det ved 4 års alder...
ble bare et hull da, men noen få mnd seinere sa hun plutselig at hun ville ha det andre også, hun og pappan dro avgårde og alt gikk glatt..

hun har selv hatt ansvaret for rensing av ørene, har aldri pirket bortpå, og er kjempestolt...

jeg hadde vell egentlig tenkt å vente i flere år til før hun fikk, men angrer ikke på at vi ombestemte oss...

Back
Topp