Dere som er i mot dødsstrafff....

gira

Forumet er livet
Bare en liten tanke: Hvis barnet ditt hadde blitt kidnappet, blitt holdt i fangenskap, voldtatt, mishandlet på det groveste.......hva slags straff i Norge hadde vært god nok for at den personen??

10 år i fengsel men sluppet ut etter 6 år for god oppførsel og i tillegg fått seg en fet utdannelse bak lukkede dører??

(jeg hadde faen meg ikke ønsket at den personen skulle levd, sorry meg altså[:@] )

Tror nok jeg hadde tenkt tanken på at jeg kunne ønske den personen ble pint til døde eller noe...

Men etter mitt livssyn så har ikke vi rett til å bestemme når folk skal dø.. men den lengste fengselstraffen hadde ihvertfall hjulpet..

Tenker også at hvis man kan gjøre slike ting så er det noe galt i hodet, da bør de få hjelp.

Klart man hadde sikkert tenkt noe som at ; han skulle vært død!
Men heldigvis bestemmer ikke i når noen skal dø!
Og OM man faktisk gjør slike ting, så er man ikke frisk, da trenger de faktisk hjelp i tillegg til en straff! Det er min mening..

ORIGINAL: gira

Bare en liten tanke: Hvis barnet ditt hadde blitt kidnappet, blitt holdt i fangenskap, voldtatt, mishandlet på det groveste.......hva slags straff i Norge hadde vært god nok for at den personen??

10 år i fengsel men sluppet ut etter 6 år for god oppførsel og i tillegg fått seg en fet utdannelse bak lukkede dører??

(jeg hadde faen meg ikke ønsket at den personen skulle levd, sorry meg altså[:@] )

Godt det er flere enn meg her inne som tenker sånn da... Det er nemlig flere som synes synd på meg her på BV for min mening om dette... Godt det er flere de kan synes synd på da [:)]

ORIGINAL: BlåBobler

Godt det er flere enn meg her inne som tenker sånn da... Det er nemlig flere som synes synd på meg her på BV for min mening om dette... Godt det er flere de kan synes synd på da [:)]

hehe, vi får være de stakkarslige da......

ORIGINAL: Tøsa

ORIGINAL: BlåBobler

jaja, mente ikke å være så frekk da. ble bare litt revet med... [;)]

Kremt.... "giltyæstsjarst" me too.. [8|]

Livstid i fengsel.

Døden er for enkel og rask, medan livstid i fengsel ødlegger framtida likevel, så livet er jo slutt, men ein er fysisk levande.

ORIGINAL: Kittekat

Jeg hadde ønsket at det monsteret hadde blitt torturert og voldtatt på nøyaktig samme vis. Fengslene i Norge er alt for gode for slike avskum, og dødsstraff er for enkelt.

Så enig !

sagt det før og sier det igjen: ville sett på at noen klippet tissen hans av bit for bit med en sløv saks. hadde ønsket ham død selvsagt.. men om jeg er for dødsstraff..hmmmm....tenke tenke..

Det har ingenting med at et samfunn har dødsstraff eller ikke.

Du kan jo eks. spør, vil du betale skatt eller beholde dem selv vist bare du fikk velge.

Enkelte spørsmål er du for inhabil til og ta rett avgjørelse for.

Back
Topp