Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Håper migrenen din gir seg rundt uke 12. Det gikk jeg å håpet på i forrige svangerskap, men den peeket rundt uke 12 hos meg og jeg hadde ikke en dag uten hodepine før lillemor var født. Jeg håper denne gangen blir bedre, og at hodet mitt også blir normalt rundt uke 12.
Utrolig slitsomt med et hode som ikke fungerer, men det som hjelper for meg er mye frisk luft, rolige turer (har et kranglete bekken som ikke liker asfalt...) og avspenningsøvelser. Tar gode pauser innimellom hvor jeg bare hviler. Viktig å ta vare på kroppen og være litt proaktiv. Viktig å hvile FØR hodet blir for ille. Ved de værste anfallene er det bare mørkt rom, kald luft og paraglin forte som hjelper, men for den daglige hodepinen gjør det jeg nevnte ovenfor underverker for at jeg skal fungere i hverdagen.
Jeg jobber som fruktansvarlig, og hadde min andre dag på jobb idaggikk bare strålende, så lenge jeg huska og ta noen pauser, og spise og drikke jevnlig
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Da er vi i samme jobb da! Blir spennende å se hvor langt man kommer før magen kommer i veien!
Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
Jupp, det blir veldig spennende=) også lurer æ veldig om hvordan man skal gjøre det med uniformen etterhvert =)))
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Jeg jobber som miljøterapeut i en bolig med ungdom med atferdsproblemer. Har jobbet med dette i 6.5 år.
Jeg jobber kun kvelder og netter!
Jeg begynner på jobb i 14 tiden og sover som regel over og er ferdig kl 0830 når jeg har fått dem på skolen.
Bare så det er sagt, så har jeg vært lut lei av å jobbe kvelder i flere år og vært på randen utbredt et par ganger.
Men pga god lønn og dyrt boliglån og masse renovering har jeg holdt ut og tenkt at jeg skal skifte jobb når jeg har fått mitt første barn.
Anyways..
Jeg har vært nervøs for hvordan det skulle gå i denne kveldsjobben som gravid men jeg har til nå klart meg utrolig fint. Har sluppet kvalmen og det har vært godt. Jeg prøver å være flink til å trene, går på jobb, gjør alt jeg skal av husarbeid og det som må gjøres i en travel hverdag. Jeg er egentlig stuptrøtt men må bare overse det. Er mest trøtt mellom 12 og17. Og det gjør vondt!!! Jeg blir så sliten og trøtt at jeg blir folkesky. Jeg føler det er få rundt meg som forstår at jeg faktisk er gravid!! Jeg har vært nødt til virkelig stå på krava for å slippe de mest utfordrende situasjonene på jobb. Har allerede vært i mange caser jeg syns jeg burde sluppet.
Er spent på hvordan det går videre. Er 12 uker nå. De sier 2 trimester skal være lett. Gruer meg til 3 trimester på jobb.
ehh.. Langt dette...![]()
Nei, det er sant det.. Redusert hadde vært herlig for meg. Da kunne jeg fått tatt litt vare på meg selv oppi det hele. Og hatt mer overskudd til det jeg skal ellers. Jeg innbiller meg at kveldsjobbing er tyngre enn dagjobbing. Men på den positive siden har jeg mye fri siden jeg har så mange lange vakter.Høres ut som du kunne trengt en slags sykemelding, kanskje jobbe litt redusert? Er ikke bra å gå rundt og å vondt fordi man er sliten :/
Nei, det er sant det.. Redusert hadde vært herlig for meg. Da kunne jeg fått tatt litt vare på meg selv oppi det hele. Og hatt mer overskudd til det jeg skal ellers. Jeg innbiller meg at kveldsjobbing er tyngre enn dagjobbing. Men på den positive siden har jeg mye fri siden jeg har så mange lange vakter.
Heh.. Litt flau.. Føler meg enormt sytete her..
Jeg sliter om dagen jeg altså.. Svimer nesten av til tider, kvalmebølger og får vondt nederst i magen hvis jeg stresser for mye. Og det gjør jeg jo stort sett hele tiden.. På torsdag ble jeg plutselig svimmel, det begynte å prikke i fingrene og jeg så "lysfluer" fly forbi øynene.. Jeg klarer ikke mer jeg... Måtte legge meg ned på gresset ute flere ganger for å ikke ramle i bakken og har konstant vondt i hodet.. Skal ringe legen i morra :-( vet ikke noe annet jeg kan gjøre
Jeg jobber som miljøterapeut i en bolig med ungdom med atferdsproblemer. Har jobbet med dette i 6.5 år.
Jeg jobber kun kvelder og netter!
Jeg begynner på jobb i 14 tiden og sover som regel over og er ferdig kl 0830 når jeg har fått dem på skolen.
Bare så det er sagt, så har jeg vært lut lei av å jobbe kvelder i flere år og vært på randen utbredt et par ganger.
Men pga god lønn og dyrt boliglån og masse renovering har jeg holdt ut og tenkt at jeg skal skifte jobb når jeg har fått mitt første barn.
Anyways..
Jeg har vært nervøs for hvordan det skulle gå i denne kveldsjobben som gravid men jeg har til nå klart meg utrolig fint. Har sluppet kvalmen og det har vært godt. Jeg prøver å være flink til å trene, går på jobb, gjør alt jeg skal av husarbeid og det som må gjøres i en travel hverdag. Jeg er egentlig stuptrøtt men må bare overse det. Er mest trøtt mellom 12 og17. Og det gjør vondt!!! Jeg blir så sliten og trøtt at jeg blir folkesky. Jeg føler det er få rundt meg som forstår at jeg faktisk er gravid!! Jeg har vært nødt til virkelig stå på krava for å slippe de mest utfordrende situasjonene på jobb. Har allerede vært i mange caser jeg syns jeg burde sluppet.
Er spent på hvordan det går videre. Er 12 uker nå. De sier 2 trimester skal være lett. Gruer meg til 3 trimester på jobb.
ehh.. Langt dette...![]()
Jobber i barnehageHva jobber du med?
Sent from my GT-I9305
Næh, estedet sant? Ble de sykemeldt fra starten?Vet sjefen din at du er gravid? Vet andre som jobber i slik jobb som du har og de har blitt sykemeldt fra begynnelsen. På grunn av sikkerhet og lignende. (Atferdsproblem)
Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app