Dere som er/har vært uvel, kvalme osv

Førstings

Elsker forumet
VIP
Assistert-jentene
Novemberbarna 19
Hvor mange timer er dere sengeliggende pga uvel/kvalm/trøtt iløpet av en dag?:p

Ligger nesten alle våkne timer i senga fordi jeg er kvalm og uvel. Får ikke gjort en nugget
Presser meg på jobb de dagene, men kommer for sent om mårran og reiser tidligere hjem for å legge meg..Har også tatt ut noen fridager fordi jeg ikke har hatt noe mer å gi,
Idag får vi besøk i ettermiddag og måtte ty til en Postafen, det hjalp litt. Skal prøve å stå opp litt nå

Last edited:
Tror det varierer mye, men selv lå jeg ganske mange timer hver dag...

Jeg ligger mye! Og med en 1åring i hus får eg så sykt dårlig samvittighet, både ovenfor han og den stakkars pappaen som er litt «alenepappa» for tiden :(

Jeg og presser meg på jobb (er 50% sykemeldt), og etter halv dag på jobb er jeg så sliten og dårlig at eg ligger resten av dagen :arghh:

Jeg har vært mer eller mindre sengeliggende de siste 6 ukene.. Jeg seriøst fatter ikke hvordan dere klarer å jobbe osv, all creds til dere! :eek:

Vært sykemeldt siden uke 5, 100%, er det fortsatt. Da har jeg brukt dagene, mens mini er i bhg, på å slappe av, sove litt og lade batteriene, slik at jeg faktisk kan være litt mamma de timene han er våken etter bhg...
Forferdelig dårlig samvittighet over både mini og samboer, men jeg har ikke fungert til noe.
Nå kjennes det ut som det holder på å lette litt (krysser fingrene) så har planer om å prøve meg litt på jobb etter påske, se hvordan det går. Tidligere har jeg begynt å brekke meg bare jeg kom inn døra, da det er en spesiell lukt på jobb...

Men de fleste dagene har jeg vært sengeliggende eller sofabundet fra mini har dratt i bhg ca halv 8, til han kom hjem halv 4, og på kvelden etter han var lagt... Så det meste av dagen :-/

Fra 18-19 på kvelden, til jeg legger meg. Så legger meg tidlig. :P

Jobber 100% og er i uke 9. Helt utslitt når arbeidsdagen er over. Kvalm og en uutholdelig trøtthet. Vært slik siden midten av uke 5. Vurderer å redusere jobbingen litt de neste ukene for å hente meg inn. Har en på 3 år som også trenger oppmerksomhet når arbeidsdagen er omme.

Har dager jeg er ganske bra form. Men siden uke 5+ har jeg vært mye dårlig. Kan ligge time etter time. Mye brekninger, litt oppkast. Veldig kvalm, medtatt og trøtt. Er nå i uke 9+3, hadde en god dag i går. I dag er jeg helt ødelagt igjen. Mest glad for symptomene, men det er krevende med to små. Veldig dårlig samvittighet ovenfor både mannen og barna.

Har vært kjempe kvalm og sliten siden uke 6, er 11 uker idag. Har kun fått i meg lunch og middag, brekker meg om jeg får noe mer inn i munnen. Jeg jobber deltid, men har ikke faste vakter. Og vet at om jeg sykemelder meg så får jeg mindre vakter i mnd. som kommer, og det blir tøft økonomisk. Har itillegg to barn på 4 og 2 år som ikke går i barnehage for tiden, så det har vært veldig tøft, misunner dere som kan ta dere en sykemelding for å hente dere inn igjen, har som regel lagt på sofaen fra samboer kommer hjem fra jobb, og til ungene legger seg i 7/8 tiden, da legger jeg meg og:p

Jeg lærte mye om det å presse seg på jobb når pappa var syk. Han lå i «dødssengen» å jeg presset meg først på jobb før jeg var på sykehuset med han. Jeg slet meg rett og slett ut. Rett før han døde og rett etter var jeg 100 sykemeldt. Da jeg kom tilbake 50% var sjefen mildt sakt et rævhål.

Den dagen lærte jeg at jeg skal aldri presse meg på jobb igjen når jeg er skikkelig dårlig fysisk eller psykisk. Så sist jeg var gravid hadde jeg liten terskel for å sykemelde meg. Jeg og baby kom først. Og som legen sa, du skal ikke være helt ferdig kaputt når du kommer hjem fra jobb.

Ingen som kommer til å klappe deg på skulderen for at du presser deg på jobb. Er du så dårlig at du blir sengeliggende, får du en sykemelding. :)

Jeg lærte mye om det å presse seg på jobb når pappa var syk. Han lå i «dødssengen» å jeg presset meg først på jobb før jeg var på sykehuset med han. Jeg slet meg rett og slett ut. Rett før han døde og rett etter var jeg 100 sykemeldt. Da jeg kom tilbake 50% var sjefen mildt sakt et rævhål.

Den dagen lærte jeg at jeg skal aldri presse meg på jobb igjen når jeg er skikkelig dårlig fysisk eller psykisk. Så sist jeg var gravid hadde jeg liten terskel for å sykemelde meg. Jeg og baby kom først. Og som legen sa, du skal ikke være helt ferdig kaputt når du kommer hjem fra jobb.

Ingen som kommer til å klappe deg på skulderen for at du presser deg på jobb. Er du så dårlig at du blir sengeliggende, får du en sykemelding. :)
Dette var godt sagt. :Heartred
Sant så sant.

Jeg vet ikke med dere.. Men det er over fire timer siden vi grillet og jeg smaker det fortsatt

Jeg vet ikke med dere.. Men det er over fire timer siden vi grillet og jeg smaker det fortsatt
Åhh, forrige svangerskap hadde jeg helt dilla på grillskiver etter jeg var kommet halvveis. Nå har jeg bare sett stygt på grillmaten på butikken...

Åhh, forrige svangerskap hadde jeg helt dilla på grillskiver etter jeg var kommet halvveis. Nå har jeg bare sett stygt på grillmaten på butikken...
Nei altså..Jeg ville spy av at jeg fortsatt kjente smaken :hilarious:

Jeg var kvalm døgnet rundt fra jeg bikket uke 5 til rundt uke 12. Kom meg på jobb, men var helt ødelagt utover ettermiddagen så da jeg kom hjem var det rett på sofaen og der ble jeg liggende til jeg flyttet meg over i sengen. Er fortsatt kvalm på natt/morgen, men dagene begynner å bli bedre. Jeg har fortsatt lite energi, så må slappe mye av, og da blir det fort noen timer på sofaen:(

Var sengeliggende hele november til februar denne gangen. Enda lenger sist svangerskap. Fikk ikke gjort noe annet enn å snu meg i senga nesten. På de gode dagene kom jeg meg til sofaen så jeg fikk "vært med" litt. Når kvalmen ga seg startet fødselen begge gangene, så da ble jeg innlagt likevel. Er i uke 32 nå og formen er endelig ganske grei. Får med meg dagene og får vært sammen med familien, men nå får jeg ikke gjøre så mye frem til uke 35 da fødselen starter hele tiden..

Sykemeld deg, du har ingenting å tjene på å bli utbredt i tillegg. Graviditet kan være knalltøft og hvis du er så dårlig at du ikke får gjort noe er det bare å vente på at det en dag skal gå over. Det gjør heldigvis det før eller senere:)

Back
Topp