Dere som er/har vært dårlige...

Felicidad

Gravid med # 1
Jeg er så ufattelig dårlig. Hva spiser dere av matvarer som ikke er så ille å kaste opp?? Og hva spiser dere mest av no?

Har hatt det akkurat som deg!! Det som har funket for meg er å småspise hele tiden. orker ikke tanken på å lage noe, så de første 8-9 ukene gikk i å kjøpe rundstykke på butikken, med litt salt pålegg... begynte med ritzkjeks, men fått helt avsmak nå, så evt prøve å bytte typer fra det du vanligvis har spist? for eksempel bytte fra ritz kjeks til en annen type salt kjeks.. sykt slitsomt :( føler med deg:(

Uff, føler med deg! For meg har følgende matvarer vært enklere å få ned: Ritz-kjeks, nudler, bærsmoothier, noe frukt (blant annet kiwi, klementin). Knekkebrød med gulost gikk ned, men nå takler jeg ikke det lenger.

Har hjulpet for meg å småspise ofte også, gått mye i knekkebrød med gulost :)

Ritzkjeks, klementiner, biola, toast, frokostblanding :) ikke spist middag på en evighet, takler ikke lukten :(

Jeg hadde en periode her hvor jeg spiste mye knekkebrød med hvitost, men jeg gidder ikke å ha følelsen av å kveles mer når jeg spyr... derfor har jeg kuttet ut både brød og knekkebrød. Det kommer jo opp som enorme klumper, æsj! Har også spist en del nesquick frokostblanding, for det er ikke så ille å kaste opp... men etter å ha spydd frokostblanding x antall ganger så får man jo litt avsmak på det :p
Til middag spiser jeg stort sett bare potet moset i smør hvis det er potet-middag.
Ellers er jeg blitt glad i gule epler og en spesiell type saft hvis den blandes veeeldig svakt. Men uansett hva jeg spiser på morgenen og formiddagen så kommer det opp. Klarer ikke å holde på noe før langt ut på ettermiddagen og kvelden :(

Tørs ikke å spise klementiner eller appelsiner, for jeg er redd det blir så mye syre når jeg kaster opp.

Jeg spiste pizza og ostesmørbrød når det var verst.. Og MYE mariekjeks..;)

Yoghurt og frukt levde jeg på.

Har dere prøvd akupunktur?
Jeg har ikke kastet opp, men var skikkelig kvalm og klarte omtrent ikke å spise. Var desperat så prøvde akupunktur, har gått dit i tre uker nå og jeg er fortsatt kvalm, men nå klarer jeg å spise litt igjen.

Mulig det er andre årsaker til at jeg har blitt litt bedre, som feks at jeg har fått slappet av og sovet mye den siste uken. Men jeg tenkte det var verdt et forsøk. Jeg går hos jordmor på sykehuset og det er gratis.

Back
Topp