Dere som er gravide nå...

MammaNina

Elsker forumet
Hva tenker dere om fødselen denne gangen? Vet jo ikke hvordan fødselen for alle dere var jeg altså, men bare lurer. Dere som var førstegangs vet jo hva dere går til. Men sånn som Buffeluremamma da som hadde det tøft...?

Jeg rett og slett bare lurer! [:D]

Jeg gleder med VELDIG[:D]
Hadde en fantastisk fødsel sist, alt var over på under 6 timer fra første rie/vannet gikk[:)]
Tror Malene var 2 måneder når jeg sa jeg gleda meg til å føde igjen[8D] Ohoi!

ORIGINAL: Sooola*

Jeg gleder med VELDIG[:D]
Hadde en fantastisk fødsel sist, alt var over på under 6 timer fra første rie/vannet gikk[:)]
Tror Malene var 2 måneder når jeg sa jeg gleda meg til å føde igjen[8D] Ohoi!

ja det må jeg si[:D][:D]

Hehe, skulle ønske jeg slapp å gå gravid - bare føde ungen å ha den[:D]
Da hadde det nok blitt mange her[:-]

Er ikke gravid men om jeg var det hadde jeg gledet meg jeg å selv om jeg hadde regelmesige rier i 14 timer og pressrier i 90 min. og ble klippt opp fra ende til annen... Verst var det å sitte dagene og ukene etter.. men gjør det igjen.. gruer meg evt mest til å si det til sjefen om det skulle være aktuelt[&:]

Jeg tror jeg kan si at jeg hadde en drømmefødsel.. Den starta med rier... og fra riene starta, gikk det 4,5 time til Martine var født.. (kun 10 min med pressrier...)
Men likevel så gruer jeg meg.. for jeg tenker liksom at det kommer nok garantert til å være verre denne gang, siden det gikk så fint sist..
Og selv om det var en rask og fin fødsel, så husker jeg jo jeg låg å vrei meg skikkelig i smerter..

Sist grua jeg meg ikke, for jeg visste jo ikke hva jeg gikk til i det hele tatt....

Jeg er jo heller ikke gravid, men skulle det (noe det ikke gjør), så gleder jeg meg stort! [:D] Noe så mektig, fantastisk og sterk opplevelse har jeg aldri vært borti
Det gikk ca 12 timer fra riene startet til Dennis var ute. Litt klums her og der med tang, klipping og greier, men det skremte meg ikke i det hele tatt! Pressrier i 40 min... [:D]

Vil gjerne føde igjen, men vil helst slippe å være gravid! [8D]

ORIGINAL: MammaNina

Jeg er jo heller ikke gravid, men skulle det (noe det ikke gjør), så gleder jeg meg stort! [:D] Noe så mektig, fantastisk og sterk opplevelse har jeg aldri vært borti
Det gikk ca 12 timer fra riene startet til Dennis var ute. Litt klums her og der med tang, klipping og greier, men det skremte meg ikke i det hele tatt! Pressrier i 40 min... [:D]

Vil gjerne føde igjen, men vil helst slippe å være gravid! [8D]

blir dårlig bare av å høre om det...tang, klipping...40 min pressrier.. (jeg syntes mine 10 min med pressrier varte mer enn lenge nok..) [&:]

men følelsen etterpå..av å ha babyen i armene sine er jo fantastisk da...det gleder jeg meg jo selvfølgelig til [:)]
Og selv om jeg er mye dårlig nå i svangerskapet, så er det jo kjekke ting ved det også.. f.eks kjenne daglige spark.. [:)]

Jeg gleder meg. [:D]
Tross 32 timer med rier før de tok vannet mitt så var det noe av det mest fantastiske jeg har vært med på. Gleder meg syykt til neste.. Skal bare ha lystgass denne gangen også [:D]

Edith: på 40 min gikk jeg fra 6 cm til full åpning og på den 3 pressens var Benedicte ute :)

Jeg?
Uff, jeg er i villrede.
Sliter sinnsykt med hva jeg skal gjøre, og dette går nå utover oss i hverdagen.
Er tidvis et følelsesmessig vrak og bare grubler.
Men tror jeg har kokt det sånn noenlunde ned.

Jeg VIl steriliseres, men jeg gjør ikek dette om de ikke tar hele livmoren og (veldige problemer med utrolig sterke menssmerter osv)
Hvis legene ikke går med på dette fordi jeg er såpass ung, så vil jeg heller ikke ha ks fordi det er en stor operasjon.
Det at jeg ble så utrolig dårlig forrige gang har skremt vannet av meg rett og slett.

Så her blir det forsøk på vanlig fødsel HVIS de ikke vil sterilisere meg og ta fra meg mens smertene.
Da med en klausul og avtale på at jeg IKKE får gå som forrige gang.
Maks 8 timer uten fremgang, epiduralen skal ut igjen om den ikke virker/ de stikker feil og de skal høre på meg.

Skal på flere samtaler på sykehuset, så er veldig spent på hva det blir til slutt.

Uansett, så er det et vanskelig valg, for jeg har ikke i nærheten av positive erfainger med noen av valgene og begge deler skremmer meg[X(]

ORIGINAL: Buffeluremamma

Jeg?
Uff, jeg er i villrede.
Sliter sinnsykt med hva jeg skal gjøre, og dette går nå utover oss i hverdagen.
Er tidvis et følelsesmessig vrak og bare grubler.
Men tror jeg har kokt det sånn noenlunde ned.

Jeg VIl steriliseres, men jeg gjør ikek dette om de ikke tar hele livmoren og (veldige problemer med utrolig sterke menssmerter osv)
Hvis legene ikke går med på dette fordi jeg er såpass ung, så vil jeg heller ikke ha ks fordi det er en stor operasjon.
Det at jeg ble så utrolig dårlig forrige gang har skremt vannet av meg rett og slett.

Så her blir det forsøk på vanlig fødsel HVIS de ikke vil sterilisere meg og ta fra meg mens smertene.
Da med en klausul og avtale på at jeg IKKE får gå som forrige gang.
Maks 8 timer uten fremgang, epiduralen skal ut igjen om den ikke virker/ de stikker feil og de skal høre på meg.

Skal på flere samtaler på sykehuset, så er veldig spent på hva det blir til slutt.

Uansett, så er det et vanskelig valg, for jeg har ikke i nærheten av positive erfainger med noen av valgene og begge deler skremmer meg[X(]

Nei, huff... Det er fullt forståelig at du syns det er vanskelig! Men er du HELT sikker på at du vil sterilliseres altså? Litt av et valg å ta når du er såpass ung som er...

Håper samtalene du skal ha kan hjelpe deg til å finne en løsning du føler deg trygg på! [:)]
Og personlig unner jeg deg en vanlig fødsel jeg da! [;)] Men det er fordi jeg så gjerne ville gjort det igjen selv! [:)]

Oooh som jeg gleder meg til graviditet og fødsel igjen[:)]

Jeg gruer meg!! [&:] [&o]
1 fødsel var veldig kort.. 55 min fra førtse tegn på fødsel (vannavgang) til hun var ute! kom heldigvis tidsnok til sykehuset!
2 fødsel trodde jeg skulle bli raskere.. så gruet meg egentlig ikke.. tenkte at det kom til å gå bra! han lå feil vei og kom seg ikke ned i bekkenet.. var helt grusomt! [&:][:(] jeg burde nok tatt imot noe smertelindring der!! [8|]
Derfor gruer jeg meg til 3 fødsel.. for jeg klarer ikke glemme smertene helt! men ville nå ha et barn til likvel.. så jeg kommer meg igjennom det! Fødsel er vondt for alle! men helt naturlig sier jormor [:D][;)]

Fødselen bekymrer meg egentlig ikke. Jeg har hatt to fine opplevelser før. Lette, enkle fødsler, men vondt er det jo lell. [8D] Jeg kjenner, at jeg tenker mer på det å få et friskt barn til. Jeg har vært gravid to ganger og fått to friske, fine barn. Nå som jeg er gravid for tredje gang, så tenker jeg litt mer: Om jeg går tre svangerskap til termin og får frisk barn så har jeg jo skutt gullfuglen! Føler liksom, at sjansen er større for at det er noe galt denne gangen. Både fordi jeg har to friske, me nogså fordi denne lille spira var ikke planlagt. Har ikke gått på folat før fødselen, men begynte den dagen jeg fant det ut og slikt. Er så mye slikt å bekymre seg for synes jeg....[&:] (Psyker meg ikke ned i det altså, men tenker mer på det denne gangen enn tidligere.)

Back
Topp