Dere som er gode på strikking?

hissigproppen

Forumet er livet
Jeg skal strikke perlestrikk, og holder på med prøvelappen nå.

Men det går jo ikke [8|]
Jeg gjør som jeg googla på internett (strikker rett vrang, og gjør motsatt på vei tilbake) men allikevel ser det ut som jeg har gjort samme hele veien [>:]

Noen steder så har jeg tydelig gjort riktig da, men jeg fatter ikke hvordan.[&:]

Fordi, hehe, det er 20 masker på prøvelappen, skal begynne og slutte med rett maske. Når jeg da strikker nest siste maske rett, så skal jeg vel strikke andre maske vrang på neste pinne?

Makes sense anyone?

avslutter du med rettmaske på ene omg,begynner du med rett på neste

altså..når du strikker flatt.
på rundpinne..begynner du omgangen med rett så begynner du neste omg med vrang,neste rett..så vrang osv
perlestrikkeing e egentli kjæmpeænkelt

Rett over vrang og vrang over rett maske. Så blir det perlestrikk. [;)]

Jeg leser det dere skriver, og jeg innbiller meg at det er det jeg gjør,men det ser jo ikke riktig ut [:-]

Jeg strikker forresten på rundpinne.

Og så (blond of the day-spm) hvordan ser jeg om jeg har strikket ret eller vrang på forrige runde?[&o]

ORIGINAL: Karla

ORIGINAL: hissigproppen MØMØ

Jeg leser det dere skriver, og jeg innbiller meg at det er det jeg gjør,men det ser jo ikke riktig ut [:-]

Jeg strikker forresten på rundpinne.

Og så (blond of the day-spm) hvordan ser jeg om jeg har strikket ret eller vrang på forrige runde?[&o]

du bare begynner med det du avsluttet med[:)] siste maske vrang? da starter du neste runde med vrang også[:)] (man må ha strikket noen runder før man kan se hvilke som er strikket rett og vrang, så i starten må man bare konsentrerer seg på telling)

Ok, om jeg forstår riktig: Jeg avslutter med rett-vrang-rett (siden siste/første skal være rett uansett), men vil da starte igjen med rett-vrang rett?

Nice!
Da skal jeg strikke noen runder til.

Strikkeoppskrift er jo som å lese gresk jo [:-][:D]

Back
Topp