Dere som er gode på kjøkkenet!

Bruker298kfa

Elsker forumet
Har en marinert roastbiffsteik her, den er jo forsåvidt spiseklar, men kan jeg steke den i ovnen?
Ser ikke for meg at det er så himla godt med kald roastbiff til middag. Det er jo styggodt på brødskiva med tynne skiver, men til middag vil jeg gjerne ha litt større stykker liksom.
What to do?

Du kan steke den i ovnen, men vil tro den blir litt tørr. Jeg pleier og spise den kald, i og med at jeg liker den blodig er den veldig god kald. Bare skjær den i litt tykke skiver og nyyt, veldig godt med bernaise saus(ikke sikker på skrivemåten) og fløtegratinerte eller noisette poteter:)

Tina1989 skrev:
Du kan steke den i ovnen, men vil tro den blir litt tørr. Jeg pleier og spise den kald, i og med at jeg liker den blodig er den veldig god kald. Bare skjær den i litt tykke skiver og nyyt, veldig godt med bernaise saus(ikke sikker på skrivemåten) og fløtegratinerte eller noisette poteter:)

Kald er best når den er ferdigstekt.

Jeg spiser den ikke rå altså. Men pleier å steke den i ovnen såpass at den fortsatt er blodig, også kjøler jeg den ned. Akkurat som du kan få kjøpt på meny som de skjærer opp i skiver;) Bare at det er greit med litt tykkere skiver til middag;) 

Når hun skrev at den var spise klar så tenkte jeg at den var ferdig stekt men kald, og da ville jeg ikke stekt den en gang til, om du skjønner??

Ja den er jo stekt, står jo spiseklar på den.
Den ser vel ut som den man kjøper i butikken, og jeg eeeelsker roastbiff som pålegg.
Men er det noe godt til middag da? :P

stekepose? Da tørker den ikke ut..
og ja - det er godt til middag med gratinerte poteter...

Har da ikke sånt liggende jeg.
Uansett så skal jeg ikke ha den i dag, så jeg kan jo kjøpe.
Mange grader, hvor lenge?

Og poteter spiser jeg ikke:P

Back
Topp