Dere som er gift!

x1x*Peach*

Glad i forumet
Hvor mye må man regne med (sånn ca) å spare av penger for å ordne ett bryllup?

ORIGINAL: ~Rosa~

30 000

Det hørtes ut som en overkommelig sum...[;)]

tror vårt bryllup kom på ca 100 000..
da hadde vi koldtbord (ordnet selv) og fri bar (alkohol fra sverige) var vel ca 130 gjester..

Kommer helt an på hvor stort du vil ha det, vi ville ikke ha stort men koster endel forde, men jeg fikk venner og famlie til og lage kaker, kjøpte kun bryllupskaka. Maten betalte mamma og pappa halvparten av, vi hadde bare en drekke til maten, resten av det de skulle drekke kjøpte de og vi av baren de laga til og nede ved lokalet. Lokalet vi hadde fikk vi gratis fordi vi hadde det på hotelle søstra mi jobba.
Så alt i alt kan jeg tenke meg at vi var ute med ca20-30 000,-...[:D]

Jeg kunne ikke fått et bedre bryllup eller en bryllupsfest[:D]

Regner med at vårt kommer på 60-70 000 uten mat og drikke. Det skal mamma og pappa betale. Kan hende det blir litt mindre nå, for svigerinna mi skal lage brudebuketten, men jeg ser at i bare klær, er vi komt til 25 000 (da er det medregnet alt + tiara osv)

Vi brukte 15 000,-
Hadde bare 24 gjester da[;)]
Og ikke noen som spilte til dans

vi brukte 20-25 000 .  Leigde et lokale å pynta å alt sjøl kjøpte maten av ei privat som lager til koldt bord

fikk å lagde alle kaker selv uten om ei (hadde 20 kaker + noen desserter)

hadde ikkje alkohol da vi ikkje drikker noe særlig å da gadd ikkje vi bruke peng på det MEN ha barne dåp samtidig da

var ca 40 stk

hadde en kjempe koz dag med nær familie å nære venner.

leigde folk til å servere å rydde på kjøkkenet å sann (noen fra bygda her vi bor de villle ikkje ha betalt men gav de en del fordi) 

Vi brukte mellom 20 000- 30 000 på bryllupet vårt.
- 45 gjester
- ikke alkohol, men alkoholfri øl og vin og bredt utvalg av mineralvann
- mamma lagde koldtbord
- familie lagde kaker
- en venninne lagde billig bryllupskake
- min faste frisør tok bare 850 kr for brudeoppsett og sminke
- lagde invitasjoner, bordkort og kirkeprogram selv
- billig lokale
- gjorde alt selv, med hjelp av familie å venner
- hadde servietter med personlig trykk, unødvendig, men veldig pent!

Den dyreste posten hos oss var klær! Brukte ca 12 000 på bare meg med kjole, undertøy, sko, hår, tiara, sminke. Dette kan gjøres billigere ved å kjøpe og selge kjolen enn å leie slik som meg!!

ORIGINAL: Homer

Tror vi brukte ca 90000,- alt i alt. Dekket ca halvparten selv.
Feil min kjære mann.... Vårt kom på 100.000 kr[;)]

Vårt kom på et sted mellom 70 -80000 tror jeg, vi fikk noe av foreldrene våres ellers så hadde vi spart opp selv.

Hadde leid lokalet og måtte stå for alt selv, hadde koldtbord som vi bestilte og alkoholen ble kjøpt i Sverige, hadde 40 gjester til middag og så var vi ca 60 til kaffen.

Det var et lite og koselig bryllup[:D]

Kommer helt ann på hvor mange gjester, hvilket lokale, hvilke klær osv osv. Vi brukte vel nærmere to hundre tusen, med bryllupsreise. Hadde 65 gjester. Reiste til Sør-Afrika, så det kosta jo en god del!

tror det kom seg på ca 60 000 til oss.. vi fikk gjort det veldig billig med mat, kaker og musikk, men hadde masse folk og stort lokale.. var ca 40 til middagen og 120 til kaffen.. masse drikkevarer også.. i denne summen er alt iregnet. t.o.m bryllupsreisen på¨2 uker til bulgaria

TUSEN TAKK, alle sammen for utfyllende svar[:D]

ORIGINAL: *entil*

Hvor mye må man regne med (sånn ca) å spare av penger for å ordne ett bryllup?

Gylden regel: Regn 1000 krone per person du inviterer. Så har du en cirkapris.

Kommer an på hva dere vil gjøre av det det[:)] Vi hadde det borte, og dekket drikke til maten og to bonger til hver etterpå. Samt konjakk ol til kaffen. Hadde toastmaster som også stod for musikken (live) Med kjole, innbydelser og absolutt ALT kom det nok oppi 90000 - 100000. Regna aldri skikkelig på det. Vi fikk det av foreldrene.

vårt kom på 60 000 med alt(fri bar og catering firma med sevitører). Gjore de koselige tingene selv. Som å lage invitasjon, deler av bordkort, dekking av bord, blomster oppsatsene og buketten laga svigermor og mormor til mannen......

Back
Topp