Dere som er gift..

Krøllo

Elsker forumet
Var bryllupet veldig dyrt? Jeg vil gifte meg , men er ikke full i peng.. har dere tips til hvordan det ikke trenger å koste skjorta?

ORIGINAL: TheGoodWife

Vi brukte kanskje 30.000 inkl alt. Lagde invitasjonene selv. Hadde brudebukett, men hadde markblomster på bordet til middagen. Vi giftet oss på St.Hansaften, så det var et skikkelig midtsommerbryllup. [:)]

Ellers kjøpte jeg en fin, men ganske billig brudekjole. Mannen fikk smoking av mora si. Vi hadde middagen på et kjemperomantisk sted, en gammel gård som var gjort om til selskapslokale. De lagde all maten, hele middagen inkl alkohol til 40 stk kostet 18.000.

Det hørtes kjempefint ut[:D]

Vi giftet oss for 4 år siden, julebryllup[:)]

Det var egentlig impuls, men vi hadde vært sammen i flere år, så hvorfor ikke[:D]

Noen tips:

* Hva med å bruke en selskapskjole istedenfor brudekjole? Sparer lett mange tusen der[:D] Mannen din har sikkert en dress han kan bruke[:)]

* Hvis man gifter seg i jula eller midt på sommeren, så kan man bruke julestjerne eller sommerblomster som bordpynt! Det har stort sett alle i familien, det er bare å låne! [;)]

* Mat må man ha, men det går faktisk an å lage en god gryterett og hjemmelagd god dessert hvis pengboka ikke strekker til! [;)]

* Invitasjoner, bordkort og kirkeprogram lager man lett hjemme med data og printer[;)]

* Hvis dere er få gjester går det an å ha det hjemme, hvis ikke forhører du deg om billige lokaler!

* Kaker baker familien[8D]

* Alkohol fra sverige/tyskland[8D]

Hva mer trenger man? Viktigheten er ikke selve bryllupet, men EKTESKAPET! [:D]

Vi brukte kanskje 30.000 inkl alt. Lagde invitasjonene selv. Hadde brudebukett, men hadde markblomster på bordet til middagen. Vi giftet oss på St.Hansaften, så det var et skikkelig midtsommerbryllup. [:)]

Ellers kjøpte jeg en fin, men ganske billig brudekjole. Mannen fikk smoking av mora si. Vi hadde middagen på et kjemperomantisk sted, en gammel gård som var gjort om til selskapslokale. De lagde all maten, hele middagen inkl alkohol til 40 stk kostet 18.000.

det hørtes kjempe kos ut=)

du kan f.eks kutte ut middagen å bare ha kake å kaffe. er jo ikke alltid den middagen e like bra hver gang. ikke invitere hele "verden".
kansje ikke den beste ideen, men folk kan f.eks ta med seg drikke selv, eller de må betale, men da må dere legge ut først mest sannsylig. men minuset med at folk har med seg selv er at ingen kan styre inntaket. ved å ha en bar, er der noen som kan nekte de. om de må betale så drikker de ikke så mye heller. plukke blomster selv, lage mest mulig selv osv...

Litt i overkant av 100 000kr..da holdt vi fri bar hele kvelden og (kjøpte all alkohol i sverige da) Men vi hadde ønskeliste på Feriesenteret her da, gavekort på bryllupsreise...så fikk jo tilbake 40 000kr i gave til det...samt noen andre pakker

ORIGINAL: chriz

det hørtes kjempe kos ut=)

du kan f.eks kutte ut middagen å bare ha kake å kaffe. er jo ikke alltid den middagen e like bra hver gang. ikke invitere hele "verden".
kansje ikke den beste ideen, men folk kan f.eks ta med seg drikke selv, eller de må betale, men da må dere legge ut først mest sannsylig. men minuset med at folk har med seg selv er at ingen kan styre inntaket. ved å ha en bar, er der noen som kan nekte de. om de må betale så drikker de ikke så mye heller. plukke blomster selv, lage mest mulig selv osv...

Bra poeng, går godt an å ha f.eks foreldre og forlovere på middag, og kun kaffe og kaker til resten av gjestene! [;)]

Nå begynner det å bli noen år siden, men vi giftet oss hos byfogden. Dyreste innkjøpet var kjolen min, en sommerkjole til ca 1200. Han brukte dressen sin, men fikk ny skjorte. Vi spiste snitter med hele familien i hagen hos mamma etterpå. Totalt brukte vi vel ca 3000 inkludert bukett og knapphullsblomster.

Skulle egentlig ha vennefest om kvelden (også i hagen til mamma), men siden min far døde en uke før bryllupet utsatte vi denne på ubestemt tid. Mulig vi snart burde arrangert den festen, dette er 15 år siden snart[:D]

Vi giftet oss i moskeen og spiste middag hos imamens familie etterpå. Eneste som kostet noe var bussbilletten hit for gubben...

Men prester stiller vel neppe med middag til ekteparet hehe.

Back
Topp