Dere som er gift...

Kemmet

Gift med forumet
Desemberglede 2015
Tenkte egentlig gifte oss til neste sommer...
Lurer på hva deres bryllup kom på totalt, og hvor mange gjester dere hadde. Og hva serverte dere?

Må jo begynne å sette opp budsjett snart.. og ikke minst spare.
Og HVEM betalte bryllupet deres, hadde dere spart opp, tatt opp lån eller betalte foreldrene deres?

Jeg aner ikke hvor mye alt kom på til sammen, for mamma og pappa kjøpte alt av mat og drikke. Vi betalte bryllupskaken selv eneste.

for leie av lokale, 10 servitører, band, klær, duker, pynt osv osv osv osv, kom det vel på rundt 60 000 (15 000 kun til servitører og 25 000 ¨på klær til alle fire) 4000 (tror jeg) til bandet og så er det alltid masse plukk føler jeg.

Vi fikk familie til å bake til oss, så var kun bryllupskaken vi kjøpte

Nå vet jo ikke jeg prisene på maten da, men menyen var:

blomkålsuppe (bestilt av guttene våre[8D])
indrefillet med stekte grønnsaker og fløtepoteter
karamellpudding

Hadde vin og brus til maten og åpen bar etter på.
Pappa kjøpte kjøttet i Danmark, så fikk det en del billigere der. Vi hadde med noen kartonger med vin som stod i baren, som mannen hadde kjøpt i Danmark (greit med fiskere i familien).

Hadde forresten spekemat og røkelaks + potetsalat til nattmat.
Vi kjøpte billige forlovelsesringer, fordi vi har alltid tenkt at vi skal kjøpe nye når vi evt ble gift, men vet om flere som tenker motsatt som oss. Mener våre ringer kom på ca 5000,- (rart hvor fort en glemmer... Har vært gift i 2 år[8D])

vi brukte rundt 50 000 og vi betalte alt selv... giftet oss 18 juli 2009 så vi brukte ferie penger og skatte pengene vi fikk tilbake

vi hadde koldtbord og brus og drikke

må legge til vi hadde barnedåp og bryllup i et vi satte bare opp en liste på hva vi trengte.....

For oss var det viktige å bli gift, ikke holde bryllup.  Vi giftet oss en fredags ettermiddag på Tinghuset, med foreldrene våre og forloverne (m/familie) tilstede.  Hjemmelaget koldtbord hos foreldrene mine.  Hele kalaset kom på under 5000 kr, men det var virkelig en fin og minnerik dag uansett.  Vi betalte det selv, men foreldrene mine spanderte en bryllupskake :)

Ca 60 000kr. Svigers betalte bandet og brusen til middagen. Spiste sodd til middag, is til dessert og spekemat til nattmat. Kjolen ble sydd av ei nabokone. 4000kr.
Kjolen til jenta ble kjøpt på lindex. Smokingen til gubben på sparkjøp. Pappa og farfar blandet drikken til kvelden selv. Vodka/60% + essens.
Mamma bakte det meste av kaker. Fikk ei kake + bryllupskake i gave.

Batalte fotografen selv.

Ca 60 gjester til middag og 75 til kaffen. Servitørene var venner av foreldrene mine. Samme var sjåføren og bartenderen.

brukte nok ca 100tusen, husker ikke akkurat nå hvor mye alt kom på til slutt..

mamma og pappa sponsa 30t, svigers 40t og resten betalte vi selv (eller kredittkortet mitt betalte...).

begynte planlegginga i oktober for bryllup juli året etter.

Husker dessverre ikke priser på lokale, mat etc.

Bakte 3 etasjes kake selv

svigers betalte det meste gitt.

men hadde kjole til 6000. (pappa sponsa halvparten)
mine foreldre handla drikke. både med og uten alkohol.
svigers kjøpte kaka til 1000. og kransekaker til 500.
klea til gubben kom vel på 3000tenker jeg, med sko. og leie av vest og kalvekryss.
hadde koltbord som kom på ca 6000.
pølse i lomper til nattmat, det kjøpte vi faktisk selv :)

mye småplukk som koster litt, selv om man ikke tenker over det....

lykke til, og kos deg med planlegginga. :)

Så koselig at dere skal gifte dere[:)]
Gratulerer! Det er bare å glede seg!

Vi giftet oss for fire år siden, og valgte å leie et lokale hvor vi måtte ordne alt selv.
Maten var: skalldyrtallerken, indrefilet av okse m/ fløtegrat. poteter og grønnsaker, og melonskål med bær og is.
Brus, vin, annen alkohol, snacks og godteri kjøpte vi på Harryturer til Sverige (østfolding se[;)]). Det tok vi over langen, så ikke alle utgiftene kom på en gang. Rødvinen til hovedretten var pappvin som vi helte over i karafler.
NB! et lite tips: kommer det mange unge/venner går det nok mer øl enn vin til maten.
Ølen ordnet vi på en kjekk måte: vi spurte om å "ta med oss" noen kasser med øl fra nærbutikken, og betalte kun for det som ble drukket i etterkant. Det som ble til overs leverte vi altså tilbake i butikken. Kjekt for oss som ikke er øldrikkere.

Ringene kjøpte vi også på forhånd.

Pyntingen gjorde jeg enkelt med å klippe av knollene på hortensia. Et billig og dekorativt alternativ.

Alt i alt tror jeg bryllupet kom på 70.000kr. Vi fikk 30000kr av svigers og betalte resten selv. Vi var akkurat 50 stk.
Jeg fokuserte på dette: at vi begge skulle ha antrekk som vi virkelig følte oss fine i, fotografbilder invitere venner og ikke alle mulige gamle tanter, onkler og søseknbarn en aldri ser, og servere god mat.

Er det et enkelt bryllup dere har lyst på/råd til, synes jeg dere skal gå for det. Ikke lån penger for å gifte dere- det kan bli minnerikt og koselig uten at en er blakk i lang tid etterpå[;)]

For oss var ikke selve bryllypet viktig, men det å bli gift. Dagen er minnerik uansett, om det feires i det små eller store.
Så derfor ble det ingen stor feiring. Vi giftet oss en fredags formiddag i tinghuset med våre forlovere, våre mødre og min søster.

Dagen i forkant hadde vi middag ute på restaurant med forloverne, og fredagen spiste vi ute med våre mødre.
Hadde bare vanlige finklær så ble ikke store utgiften.

Vi ville heller bruke pengene på en fin bryllupsreise (som vi enda har til gode) [8D]

Håper det blir bryllup på dere neste år [:)]

ORIGINAL: eLLe*meLLe

For oss var ikke selve bryllypet viktig, men det å bli gift. Dagen er minnerik uansett, om det feires i det små eller store.
Så derfor ble det ingen stor feiring. Vi giftet oss en fredags formiddag i tinghuset med våre forlovere, våre mødre og min søster.

Dagen i forkant hadde vi middag ute på restaurant med forloverne, og fredagen spiste vi ute med våre mødre.
Hadde bare vanlige finklær så ble ikke store utgiften.

Vi ville heller bruke pengene på en fin bryllupsreise (som vi enda har til gode) [8D]

Håper det blir bryllup på dere neste år [:)]

Vi ønsket oss også penger til bryllupsreise i gave, og reiste til sør-tyskland ei uke.  Det er den beste gaven vi noen gang har fått, for Lilja var med oss hjem som blindpassasjer, etter 5 års strev med å bli gravid :)

Takk for svar jenter. Regner vell egentlig med at det kommer på 100 000 +/- ...
Jeg er litt sånn når jeg først gifter meg så vil jeg ha det slik som jeg vil.. hehe.. Sambo har heldigvis klær å bruke, i forsvaret gifter de seg jo i galla uniform, må bare få sydd en lik slik i mini mini utgave til mini.. hehe..

Sår får vell bare begynne å spare. Vet at mamma og de kan/vil spytte i penger, men jeg vil ikke ta imot noe fra noen med mindre det blir likt på alle parter. Skal vi sponses ønsker jeg at foreldrene fra begge sider vil bidra, så man deler det på 3 evt, i alle fall at de betaler likt. Er jeg teit som tenker slik? For er nok bare mamma og pappa som vil tilby seg, og da vil jeg heller at vi betaler alt selv.

ORIGINAL: Kemmet

Jeg er litt sånn når jeg først gifter meg så vil jeg ha det slik som jeg vil.. hehe.. Sambo har heldigvis klær å bruke, i forsvaret gifter de seg jo i galla uniform, må bare få sydd en lik slik i mini mini utgave til mini.. hehe..

Sår får vell bare begynne å spare. Vet at mamma og de kan/vil spytte i penger, men jeg vil ikke ta imot noe fra noen med mindre det blir likt på alle parter. Skal vi sponses ønsker jeg at foreldrene fra begge sider vil bidra, så man deler det på 3 evt, i alle fall at de betaler likt. Er jeg teit som tenker slik? For er nok bare mamma og pappa som vil tilby seg, og da vil jeg heller at vi betaler alt selv.

Svigermor bidro ikke, men hun har heller ikke særlig med middler å bidra med, mens foreldrene mine har mer å rutte med, og ville gjerne betale for mat og drikke. Synst ikke det blir feil. Er jo brudens far som skal betale etter gammelt[8D]

ORIGINAL: Lois Lane

Svigermor bidro ikke, men hun har heller ikke særlig med middler å bidra med, mens foreldrene mine har mer å rutte med, og ville gjerne betale for mat og drikke. Synst ikke det blir feil. Er jo brudens far som skal betale etter gammelt[8D]

Ja men de fleste gjestene vil være fra sambo sin familie liksom, min familie er pitteliten. OG mamma og pappa har vært økonomisk i alle år, spinka og spart og bare brukt nødvendig. Vil ikke "sløse" (missforstå meg rett) de pengene vekk på bryllupet MITT, som vi har valgt å ha. De blri jo straks pansjonister og da vil det jo være greit å ha de selv.

og et stort MEN, sambo sine foreldrer er kjempegreie, men faren er oVERGNIEN på pengene... Ditt og datt koster penger, tar ikke med seg kortet ut og lar andre betale for seg. Men mora og lillesøstra fyller jo kleskapene til randen, og mora jobber bare 80%, så de kan da jo umulig ha så dårlig råd som faren skal ha det til. Blri så irritert av det vaset hans... Gnåler hele tiden om det, konstant.. Så blir provosert..

Så vet at hadde mamma og pappa betalt bryllupet vårt, og ikke foreldrene hans, hadde jeg vært litt bitter på de i etterkant, mye pga at de er dems familie som kommer til å fylle opp bryllupet. Så synes det beste er å betale alt selv! Søskenbarnet mitt gifta seg i fjor sommer, og der betalte bare hennes mamma og pappa bryllupet, svigers bidro ikke med noe, og hu sier at av en eller annen grunn er ho litt bitter på de, for de tilbydde seg ikke å bidra med noe som helst liksom..

ORIGINAL: Lois Lane

Ja men de fleste gjestene vil være fra sambo sin familie liksom, min familie er pitteliten. OG mamma og pappa har vært økonomisk i alle år, spinka og spart og bare brukt nødvendig. Vil ikke "sløse" (missforstå meg rett) de pengene vekk på bryllupet MITT, som vi har valgt å ha. De blri jo straks pansjonister og da vil det jo være greit å ha de selv.

og et stort MEN, sambo sine foreldrer er kjempegreie, men faren er oVERGNIEN på pengene... Ditt og datt koster penger, tar ikke med seg kortet ut og lar andre betale for seg. Men mora og lillesøstra fyller jo kleskapene til randen, og mora jobber bare 80%, så de kan da jo umulig ha så dårlig råd som faren skal ha det til. Blri så irritert av det vaset hans... Gnåler hele tiden om det, konstant.. Så blir provosert..

Så vet at hadde mamma og pappa betalt bryllupet vårt, og ikke foreldrene hans, hadde jeg vært litt bitter på de i etterkant, mye pga at de er dems familie som kommer til å fylle opp bryllupet. Så synes det beste er å betale alt selv! Søskenbarnet mitt gifta seg i fjor sommer, og der betalte bare hennes mamma og pappa bryllupet, svigers bidro ikke med noe, og hu sier at av en eller annen grunn er ho litt bitter på de, for de tilbydde seg ikke å bidra med noe som helst liksom..

Var omvendt for vår del. Min familie er stor, mens mannen min sin ikke er fult så stor... Eller han har stor familie på faren sin side, men han kjenner de ikke, så derfor ble de ikke invitert heller. To av tantene hans ble drit fornærma, men det driter jeg i. Ene har jeg aldri møtt, og vi har vært kjærester i snart 12 år, mens andre ikke ser på meg om jeg møter henne på butikken f.eks. Var bryllup vi skulle ha, ikke slektsstevne...

Skjønner hva du mener med betaling. Jeg har bare ikke tenkt på det på den måten. Har liksom skjønt at svigermor ikke kunne bidra, og da heller ikke forventet noe. Eneste jeg tenkte, var at HUN kanskje synst det var dumt å ikke kunne hjelpe til, men har ikke hørt noe, så hun er sikkert bare glad til. (Hadde nok fått høre det i ettertid hvis det hadde plaget henne. Pleier det....[8|])

er ikke helt sikker på hvor mye det blei, men ikke mye i forhold til andre i hvertfall...
Hadde skjørt, bluse, vest, og jakke + sko som anntrekk. kom på 500 kr til sammen trur jeg..Ny dress til gubben ca 800 kr.
Middag på resturanten til en kammerat, vi var tilsammen 14 stk så middag + 2 glass valgfri drikke kom på ca 3500 kr...En kolega av gubben har eget studio så bryllupsbildene kommer på 1500 kr.....Så det kom på underkant av 8000 kr alt sammen...Hadde ikke noe etterfest der og da.. ordna heller til en skikkelig grillfest her i hagen for noen uker siden..[:)]

Vi hadde kurvfest til vårt bryllup, så prisen kom seg vel på 6-8000 med dress, kjole (fikk den sydd av en slektning, betalte kun for stoffet), overnatting på hotell og alt :-)
Hadde 60 gjester.

Bryllupet vårt var budsjettert til 120.000, vi betalte 20.000 og fikk resten av foreldrene våres. Vi var 73 gjester, og mat og drikke kom på 48.000 /serverte blomkålsuppe, indrefilet med fløtegratinerte poteter, sjokoladefondant med is + 5 enheter med alkohol..

Vårt kom på 13.000
Da var nesten 10.000 mat
Kostet på oss å ha den på en gjestegård
Festen hadde vi hjemme
Kjolen min kostet 100 kroner og gubben hadde dress som var ny til min datters konf
Brudebuketten og bordpynt fikset Zera billig og så tok vi bryllupsnatten på hotellet i byen...men tok ett sånn hotellkupp gjennom coop så vi hadde rommet fra fredag

For oss ett perfekt bryllup[:)]

ORIGINAL: Iliandgard

Vi hadde kurvfest til vårt bryllup, så prisen kom seg vel på 6-8000 med dress, kjole (fikk den sydd av en slektning, betalte kun for stoffet), overnatting på hotell og alt :-)
Hadde 60 gjester.

Hva er kurvfest??

ORIGINAL: bea83

Bryllupet vårt var budsjettert til 120.000, vi betalte 20.000 og fikk resten av foreldrene våres. Vi var 73 gjester, og mat og drikke kom på 48.000 /serverte blomkålsuppe, indrefilet med fløtegratinerte poteter, sjokoladefondant med is + 5 enheter med alkohol..

Oh, ja koster som regel en del. Men setter man opp budsjett på hvor mye man vil bruke før bryllupet, så må man kjøpe ting og div etter budsjettet... ææææh... liker ikke å planlegge å styre så fælt jeg.. skulle ønske det var gratis å leie en som kunne fikse div ting..

Back
Topp