Dere som er gift, spm. ang. bryllupslokale:)

Christine88

Elsker forumet
Vi skal gifte oss i august neste år, og vil gjerne ha booket lokale og like nå før sommeren. Skal se på første lokale i dafmg:D Men HVA bør vi tenke på? Altså, hva bør vi huske å spørre om i forbindelse med møtet?:) Pris, utvasking, musikk, osv...?

Er ikke gift da men... ;) jeg ville sjekket hva som var av dekketøy (servise, bestikk, duker etc), antall bord og stoler. Sjekk også godt hvordan kjøkkenet er lagt opp. For meg er bordplasseringen litt viktig, så jeg ville vært litt opptatt av den. Og er det mulig å f.eks rydde lokalene litt etterpå til f.eks dansegulv (hvis man ønsker det)? Er da da evt plass til at gjestene fortsatt kan sitte ved bord, eller fins det egne sittegrupper til etter middagen (det syns jeg er det beste). Jeg er også litt opptatt av toalettene. Noen steder har egne regler ang alkohol, og vet også om de som Krever et minimum antall gjester, og at man må bestille mat fra bestemte steder (som lokalet da har avtale med).

Nå så ikke vi noen andre plasser før vi bestilte det lokalet vi hadde, men for oss var det viktig med god plass - at vi ikke måtte sitte supertrangt, og at det var sittegrupper til senere på kvelden (tenkte spesielt på de eldre gjestene som det nok hadde vært ubehagelig for å sitte på harde pinnestoler hele kvelden). At det var ok plass i kjøleskap/kjøle på kjøkkenet til å lagre kakene. Vi sjekket også at de hadde nok like tallerker og glasser...
Nå var hverken dansegulv, musikk eller alkohol nødvendig for oss da, men for andre er det kanskje greit å sjekke ut mulighetene til det også:)
Utvasking er jo kjempegreit!
Og sjekk hvor lenge du får ha lokalet for den prisen dere avtaler. Vi fikk lokalet hele fredag, lørdag og søndag. Så vi stelte til på fredagen, og hadde "restefest" kombinert med rydding på søndagen! Veldig kjekt å ha god tid til rydding:)
Også ok med greie toaletter. Der vi var var toalettene bare en dør fra selve lokalet, og de var rene og fine:)

pris med eller uten vask
Om dekketøy er med i prisen(er mange steder en må stå for det selv)
Om dere får rabatt ved å ha det helle helgen, her så skiller det kun 200kr fra å ha det fra fredag til og med søndag i forhold til å bare ha det lørdag til søndag)
Hvor mange det er plass til(sitteplasser og bord)Og om det er lett å omgjøre fra middag til kafe/selskapet etter på i forhold til dans og etc
Gjerne at en kan lukke av kjøkkene

Pris,
hvor lenge dere får leige (fredag-søndag eller lørdag-søndag)
hvilket klokkeslett dere må være ute,
om vasking er inkludert,
om de har dekktøy tilgjengelig,
kjøkkenstørrelse (Det er utrolig kjipt med bittelite kjøkken!),
 røykeplass i nærheten,
fotograferingsmuligheter (det erVELDIG greit med et rom til fotograf eller lignende!),
hvilken type anlegg dere eventuelt kan låne,
stoltrekk/sløyfer..

Ellers må dere se ann om det er plass til alle de inviterte, Spørre hvilket bordoppsett de selv anbefaler.. 

Back
Topp