Jeg giftet meg med en muslim første gangen i 1996. Da hadde jeg vært muslim i to år nesten selv, og vi møttes, og giftet oss fordi vi var muslimer. Vi giftet oss hjemme i stuen med imam og tre vitner, min far ba om medgiften, og min daværende mann aksepterte den. Så snakket imamen litt om ekteskapet, forpliktelser og plikter, rettigheter osv, og så spurte han om jeg gjorde det frivillig tre ganger, og så ble min mann spurt om han giftet seg frivillig en gang, og så framsa de medgiften min, han aksepterte, og de leste en kort bønn, og så var vi gift.
ETterpå hadde vi typisk algerisk bryllup, hvor jeg hadde tre ulike algeriske kjoler og en vanlig penkjole (var ikke hvit brud, jeg hadde ikke noe ønske om det), og byttet klær flere ganger. Jeg satt mest av alt på utstilling :p
Da jeg giftet meg om igjen, med min mann, så gjorde vi det enkelt, i moskeen, og vi dro hjem til imamen på middag etterpå... Jeg hadde fått pakistanske klær av moren til bestekompisen til mannen min, og noe gull, som de tok på meg da vi damene var alene hjemme hos imamen. Jeg brukte niqab den gangen, så han fikk jo ikke se klærne før vi kom hjem :p men det er sånne typiske røde pakistanske bryllupsklær.