Dere som er gift - angrer dere på...

Håperinderlig..

Glad i forumet
Kjører på med enda en bryllupstråd [:D] Dere som giftet dere litt enklere og ikke ønsket å legge så mye penger i bryllupet, har dere noen gang angret på at dere ikke hadde et større bryllup?

Ser at enkelte sier at de skulle ønske de hadde hatt det store bryllupet de alltid hadde ønsket seg, men så strakk feks ikke økonomie til, eller gubben ikke ønsket så mye styr og stas. Men hvis det stod om penger, hvorfor ventet dere ikke til dere hadde råd? Er det noen som i etterkant skulle ønske de fikk "prinsessebryllupet" sitt?

Vi hadde i utgangspunktet ikke råd, men fant også ut at om vi skulle ventet, hadde vi aldri fått det heller. [8D] Dukker alltid opp noe. Så vi bare satte en dato og kjøpte litt her og litt der det neste året. Fikk superfint bryllup uten å ruinere oss likevel på den måten. [:)] La av penger til å cashe ut de tingene som ikke kunne kjøpes lang tid i forveien. Fikk 10 000 fra hver av foreldrene våre. Uventet. Det hjalp på. [:)]

Vurderte å ha et lite bryllup, men fant ut til slutt at vi gifter oss bare en gang og det skulle skje med en durabelig fest! [:D]

vi fikk hele bryllupet dekket av mine foreldre og svigers... men vi hadde det i budapest fordi vi visste at vi aldri hadde fått det samme bryllupet for samme prisen i norge eller østerrike[:)]

Absolutt ikke.
Hadde heller angret på å sitte med gjeld etterpå. Var egentlig samme f** for oss om vi var gift eller ikke. Like glad i hverandre uansett[;)]

Jeg har aldri drømt om, eller tenkt noe særlig på, bryllup før jeg sto der og skulle gifte meg om to måneder.

Mannen min er utlending, og jeg ble uplanlagt gravid. Han hadde en sesongarbeidstillatelse i Norge på det tidspunktet. Jeg var vel den eneste grunnen til at han var her da[;)] Mannen ble hvertfall fra seg av lykke da jeg fikk positiv test (jeg var litt mer i tvil - ikke så kjekt med en barnefar som måtte reist ut av landet fem måneder inn i graviditeten).

Anyhow... Endte med frieri og bryllup på kort varsel. Som jeg skrev i den andre tråden ble det ikke så dyrt, og veldig enkelt.

For meg ble det drømmebryllupet. Jeg fikk rett og slett en god grunn til å ikke invitere en hel haug med folk jeg aldri ser likevel, uten å såre noens følelser. Den eneste tingen jeg "angrer" på er at fristen ble så kort at få av min manns familie og venner fikk muligheten til å komme.

Jeg har aldri drømt om noe prinsessebryllup, da jeg var liten eller ungdom, var  bryllup og brudekjole så langt i fra det jeg brydde meg om eller hadde noe tanker om. Har aldri vært den typen what so ever.

Vi valgte å gifte oss i Spania med kun nærmeste familie og forlovere - og ha vennefest hjemme etterpå. Grunnen til at vi valgte å gjøre det slik, var fordi mannen og jeg ville ha en intim feiring med de som sto oss nær og ikke flust av slektninger vi sjelden eller aldri så. For oss var det å gifte oss så personlig at vi ville gjøre det sammen med de aller nærmeste. En annen ting er at jeg er ikke en person som trives i "rampelyset" med alle øyne på meg. Jeg hadde ikke klart å slappet av og nytt dagen hadde vi hatt en tradisjonell bryllupsdag med 100 gjester og det hele. Da hadde det ikke blitt VÅR dag.

Angrer ikke et sekund på at vi valgte å gifte oss på den måten vi gjorde, det var helt fantastisk![:D]

ORIGINAL: MammaOkt

Jeg har aldri drømt om noe prinsessebryllup, da jeg var liten eller ungdom, var  bryllup og brudekjole så langt i fra det jeg brydde meg om eller hadde noe tanker om. Har aldri vært den typen what so ever.

Vi valgte å gifte oss i Spania med kun nærmeste familie og forlovere - og ha vennefest hjemme etterpå. Grunnen til at vi valgte å gjøre det slik, var fordi mannen og jeg ville ha en intim feiring med de som sto oss nær og ikke flust av slektninger vi sjelden eller aldri så. For oss var det å gifte oss så personlig at vi ville gjøre det sammen med de aller nærmeste. En annen ting er at jeg er ikke en person som trives i "rampelyset" med alle øyne på meg. Jeg hadde ikke klart å slappet av og nytt dagen hadde vi hatt en tradisjonell bryllupsdag med 100 gjester og det hele. Da hadde det ikke blitt VÅR dag.

Angrer ikke et sekund på at vi valgte å gifte oss på den måten vi gjorde, det var helt fantastisk![:D]

Nå har ikke jeg gifta meg, men merker at jeg har mye de samme følelsene rundt dette som MammaOkt.. Jeg vil kun ha foreldre og søsken og ungene i selve bryllupet, og heller ha vennefest etterpå.. [:)] Har aldri drømt om å være prinsessebrud (altså, vil jo ha hvit kjole osv) men hater å være midtpunktet.. Så jo færre, jo bedre.. [8D]

Jeg har heller aldri drømt om å gifte meg så ville bare ha et enkelt og greit bryllup. Hadde de nærmeste hos sorenskriveren, så spiste vi lunch på restaurant. Så hadde vi to kaffeselskaper og en fest for venner. Kostet overhode ikke mye og vi hadde det helt topp. Angrer ikke et sekund på den avgjørelsen.

å ha en kjole til mange mange tusen i skapet ville plaget meg vilt i ettertid. Pluss at ingen i verden ville få meg inn i en sånn heftig greie. Da brukte jeg heller bunaden som er utrolig pen og ikke minst brukbar i flere omganger.

Vi brukte rundt 35000kr,og angrer ikke et sekund[:)][:)] Vi fikk til så masse for de pengene,så er heller ganske fornøyd[:)]

Min kusine var fotografen
min onkel visevert
hjemmelaget deilig koldtbord.min kusine laget noe på jobben hennes.hun er kokk
min mor og de hadde samlet litt alkohol
kjøpte en nydelig kjole fra jk.dress til 1900
gubben sin dress var skredder sydd fra dressmann. 3000kr. Og det er en drass han kan bruke i ettertid og
Kjøpte sko og underskjørt på finn.no.sløret lånte jeg.Hodepynt ble kjøpt på glitter
naboen var frisøren og sminkøren min

Nei,jeg er kjempe fornøyd[:)][:)]

bryllupet var ikke noe kjiipt bryllup.Veldig fint pyntet.klær til oss og ungene var kjempe fine[:)]

ORIGINAL: SkumGummi

Jeg angrer EKSTREMT på at vi ikke brukte mer penger på fotograf! Vi tok hun vi tok siden hu var ganske billiger (eneste vi betalte selv var fotografen og klærne) og vi er IKKE fornøyd med fotografbildene i det hele tatt!!

Så jenter - BILDER ER MINNER FOR LIVET, og investering for livet!! Bruk heller litt mer enn planlagt på bilder slik at dere blir fornøyd. Man får ikke mulighet til å gjøre det igjen!

Så totalt enig som du får det!![:@]

nei, men angrer på at jeg ikke hadde et mindre et, med veldig mange færre gjester og heller femretters og sus og dus på de aller nærmeste, spandere litt ekstra masse på dem liksom!

Men er det å ha et større bryllup automatisk synonymt med å be en mengde mennesker man "ikke kjenner"? Vi hadde 120 stykker tilsammen i bryllupet vårt, både barn og voksne/familie og venner, og samtlige var og er mennesker vi har jevnlig kontakt med. Hva er vitsen med å be mennesker man ikke har kontakt med i hverdagen? [:)]

ORIGINAL: Håperinderlig..

Men er det å ha et større bryllup automatisk synonymt med å be en mengde mennesker man "ikke kjenner"? Vi hadde 120 stykker tilsammen i bryllupet vårt, både barn og voksne/familie og venner, og samtlige var og er mennesker vi har jevnlig kontakt med. Hva er vitsen med å be mennesker man ikke har kontakt med i hverdagen? [:)]

Det gjorde ikke vi selv om vi hadde stort bryllup... Vi ba kun de vi hadde jevnlig kontakt med av familie og venner vi også. Var 70 stk, 80 inviterte.

Men hvis økonomi var det som var avgjørende for hvor mye dere skulle legge i bryllupet, hvorfor gjøre det to ganger da? Dvs gifte seg først en gang, og betale feks 20 000, og så en stund senere arrangere bryllupet med stor B. Da kunne dere jo heller ventet til da, og lagt de 20 000 i "neste" bryllup?

nei, veldig fornøyd med den rolige dagen vi hadde. ser ingen grunn til å bruke mye penger på en dag, resultatet er likt når dagen er omme uansett[:)]

Vi hadde et lite bryllup, med 35 gjester - bare nærmeste familie og venner.
Alt kom vel på ca 40.000 (noe som er ganske rimelig til bryllup å være)

Angrer ikke i det hele tatt på at vi hadde det såpass lite.
Har derimot flere venninner som angrer på at de lot seg overtale av foreldrene (som betalte for bryllupene) til å ha tradisjonell bryllupsfeirig, med 80-100 gjester som de ikke fikk snakket med uansett...

Jeg har ikke giftet meg enda, skal til sommeren, vi blir ca 55 mennesker i bryllupet, jeg hadde egentlig sett for meg 30-40 folk, vi har ikke bedt fettere og kusiner,  kun de aller nærmeste, og et par venner, syness det er emr enn nok, kanskje litt for mange, men men, mamman te sambo er skilt, både faren og mora har funnet seg nye, og fått nye barn med de, så det blir automatisk mange, sambo har 5 andre brødre.. Her skal mamma pappa, og svigers spleise, så tror faktisk ikke vi må ut med så mye selv, skal ha det på et hotell her i byen. Når min søster giftet seg så hadde de det på et lokale her, og måtte ordne alt selv, og det ble så mye på mamma og de, at de sa at de heller ville betale mer for at noen gjorde det for oss..   Men uansett så blir det dyrt nok.. Har funnet drømmekjolen da [:D][:D][:D][:D][:D][:D]

nei angra ikkje på å ha en minibryllup på tinghuset
men t høsten bi d stort (eller litt større) i kirka
så får prøvd begge delan (e skilt)

Vi hadde et veldig enkelt bryllup, noe vi begge ønsket. Har aldri ønsket meg et "prinsessebryllup". Så nei, jeg angrer ikke.

Hadde jeg skulle ha giftet meg nå ville jeg bare reist bort på ferie og giftet meg i utlandet [:)] Så kunne vi hatt en liten uhøytidelig fest når vi kom hjem,kanskje...

Dagen ble akkurat slik som vi ønsket! [:D] 25 stk fra familien var bedt (kun de aller nærmeste), koslig liten kirke midt i romjula, og rolig middag med litt drikke etterpå! Brukte ca 20 000 på bryllupet, og angrer ikke! [:D]

MEN: Som sagt i noen innlegg lenger opp; fotografen tok IKKE bra bilder, så vi har INGEN bra bilder fra bryllupet! [&o]

Back
Topp