Dere som er flinke til å strikke her?

Krösa Maja

Forumet er livet
Jeg strikker ingen dikkedarer genser, og den skal strikkes lenger bak. Jeg får ikke til dette pent. Får ikke til vendinger, den ene siden blir pen, men ikke den andre siden. Noen gode råd for å få til dette? Tror jeg skal strikke meg en lapp å øve så jeg ikke ødelegger genseren [emoji57]
 
Google videoer av kortrad eller shortrow
 
Du må bare prøve å strikke like stramt\løst begge veier. God ide å strikke en lapp eller et skjerf o.l bare for å øve opp strikkefastheten.
 
Vil si at jeg kan strikke veldig godt, men har selv problemer med dette. Følger med for å se om jeg å kan få noen råd.
Veldig lyst å strikke den genseren.
 
Er det glattstrikk eller riller? Jeg har ikke gjort det på lenge men husker noe om å legge tråden løs rundt pinnen og strikke to masker sammen når jeg snudde, utrn at jeg husket detaljene. Helt superpent var det ikke. Men likt begge veier tror jeg.
 
Kortrader er min nemesis. Blir aldri fornøyd!
 
Søk opp german short rows pp YouTube-da får du fine vendinger i begge sider. Lurt å stramme 1-2 masker rett etter vendingen litt også.
 
Sjekk ut " japanese shortrows".
Jeg syns de er enklere å få fine. Øv gjerne på en prøvelapp.
 
Jeg får hull på den ene siden[emoji20]
Har du prøvd å strikke kastet og masken etter vridd rett på den siden?
Evt. Sjekk hvilken vei du snurrer tråden rundt pinnen og prøv med motsatt. :)
 
Det finnes mange ulike måter å kjøre dette på. Personlig synes jeg metoden med kast er den enkleste å få til uten hull. Pickles har også en instruksjonsvideo på en annen metode (ved at man flytter tråden og henter opp masker), men denne metoden ble hullete synes jeg
 
Kast hørtes kjent ut.

Jeg har ikke strikket kortrad på en stund, men vet jeg fant en teknikk som funket, husker bare ikke om det var tråd rundt masken eller kast
 
Takker for mange råd her, jeg skal prøve meg frem her! Begynner med å strikke en lapp å se jeg. Trodde ikke at det fantes så mange metoder å gjøre det på[emoji38]
 
Back
Topp