Dere som er ferdig med småbarnsfasen.

Lisaa1234

Elsker forumet
Når kjente du liksom at NÅ er småbarnsfasen over?
Var det når:
-Siste barn sluttet med bleier?
-De store tingene som vogn, sprinkelseng ol var ryddet ut av hus?
-Når minste barn begynnte å sove natten gjennom?
-Siste barn sluttet i barnehage?

Eller annet? :)
 
Vi har vært ferdig, og begynt på igjen. Men følte fasen vår over når alle de store tingene var ute av hus. Ingen barnestol, sprinkelseng eller svær vogn. På denne tiden klarte barnet seg mer selv også, og var ferdig med bleier og sutt.. Så kombinasjonen av det.
 
Egentlig ikke før den minste hadde begynt på skolen.
 
Vi var ferdige så begynte vi på nytt igjen, men som over her da alt småtterier var ute av huset ( vogn, sprinkelsenger, bilstoler, osv)
 
Jeg følte meg ferdig allerede i barseltiden til minste. Men etterhvert som vi kvitter oss med mer og mer av det han har vokst fra kjenner jeg at jeg letter noen kg og er bare mer og mer sikker på at jeg aldri kommer til å ønske meg småbarn igjen. Minste er 3,5 år og pga div utfordringer så er vi fortsatt avhengig av vogn og tåteflaske så jeg føler til tider at jeg er stuck på ett stadie i livet jeg er så ferdig med. Jeg er så ferdig at jeg har sagt om jeg møtte en mann som har yngre barn enn min minste så er det uaktuelt haha
 
Siste barnet sluttet med bleie på dagtid når han var 2 år og på natten når han var 3år.
Sprinkelseng og slik var pakket bort når yngste barn var 2 år.. Vognen kan vi bruke enda, nå er han snart 4 år. Fra barnehage-hjem.
stellebordet har vi enda, men skal vekk til neste bursdag :) Er så mye annet praktisk ned i der :D
Minste barnet har sovet natten igjennom siden han var 5 uker gammel. Så har nok vært heldig der.

Men da spørs det da om det kommer en attpåklatt.. har ikke lagt fra meg heelt tanken :D
 
Nå begynner minstemann på skolen i august. Føler meg ikke som noen småbarnsmor nå. Håper det blir en attpåklatt etterhvert..
 
For min del går det litt i tukling napp. Syns det var deilig da minste begynte i bhg. Ny tid når minste slutta med dagsoving. Og da språket kom mer på plass. Håper på bleieslutt i sommer, da har vi kommet langt syns jeg :D og aldri om jeg boen gang skal begynne på nytt igjen :eek: skjer ikke. Vil aldri finne meg en barnløs mann, eller mann med små barn ;)
 
Eldste skal begynne på skolen til høsten , mellomste skal gå 2 år til i barnehagen mens minstemann skal begynne i barnehagen fra høsten , så må si at noe av småbarnsfasen føles at går mot slutten da han begynner i barnehagen OG har kommet på eget rom og sover natten gjennom :) Minste er 17 (snart 18 mnd) ,sover i juniorseng på eget rom,og di siste 2 ukene har han endelig sovet natten gjennom da vi har sluttet med nattammingen :smug:
 
Back
Topp