Dere som er førstegangsfødende...

Pletten

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Har dere begynt å få mage?? 

Jeg kjenner iallefall at klærne har blitt strammere og at magen har blitt litt større, spesielt på kveldstid  Men jeg driver å ser på magen hver dag fra alle mulige vinkler i håp om at den skal vokse så lurer på om jeg har sett meg litt blind på den hehe!

De som har barn fra før får jo magen litt raskere enn oss som regel... 
Men det skjer vel litt på den fronten i løpet av de neste ukene tenker jeg 

he ikke fått någe mage i d heila tatt. lagt på meg 2-3 kg då :S men ser ingen ting til dei kiloane =) Håpe an begynne å visa litt snart :P føle nesten ikke d e någe der når d ikke vises =) hehe. 
Glede meg t å kjøpa någe fine mamma klær =D 

melii123 skrev:
he ikke fått någe mage i d heila tatt. lagt på meg 2-3 kg då :S men ser ingen ting til dei kiloane =) Håpe an begynne å visa litt snart :P føle nesten ikke d e någe der når d ikke vises =) hehe. 
Glede meg t å kjøpa någe fine mamma klær =D 

Ja, har det på samme måte! Når magen begynner å vokse så er det liksom "bevis" på at det er noe der inne, som vokser og blir større  

Jeg har begynt å få mage. Har hatt den ett par uker nå.
Men den er som andre her nevnte størst på kvelden :)
Gleder meg til den er stor jeg :)

har absolutt mage!Nesten litt i veien i blandt! =P

Jmd skrev:
har absolutt mage!Nesten litt i veien i blandt! =P

Så hærlig! 

Det er sikkert veldig individuelt når man får mage, men da kan det iallefall stemme at jeg har rett når jeg mener at jeg har fått en liten kul på magen 

hei! ja magen er kommet!  den er størst på kveldstid, men jeg ser den hele tiden siden jeg ser ned på den hele tiden ;) har hatt den i ca 2-3 uker nå.

bukser har begynt å stramme her og, så liker ikke gå i olabukser lengre.. har gått opp 4 kg, så de har vel lagt seg rundt rupe/lår, mage og bryst, siden disse partiene er blitt større :P

gleder meg til den blir enda større og at alle ser magen, ikke bare de som vet jeg er gravid. for er ingen spør om jeg er det, ennå :P

Akkurat sånn er det for meg også:-) mange av buksene mine jeg ikke får igjen knappen på lengre:p kan også se en tydelig liten kul:-) går å kjenner på magen å ser på den i speilet hele tiden:p

Off føler liksom jeg ikke er kommet langt nok til å ha sånn mage =/
(har fått kommentarer av ei venninne som har termin 8.juni)
Men hun er negativ om så og si alt...

"Å har du haldbrann nå? bare vent det blir tusen ganger verre!"
OSV OSV osv osv osv osv osv....

Sykt irriterende, for jeg gleder meg, og hun kommer bare med negative ting...
Har faktisk ikke hørt henne si noe positivt om noe av svangerskapet, eller det at hun skal bli mor...

Jmd: Gud så irriterende..! Virker som om ho liker det og ha kommet lengre enn deg? Ho vet jo bedre enn deg tydeligvis.. 

Jeg har ikke fått noe mage:P Hadde en fra før av;D Jeg er ca 12 uker nå, så da kommer den sikkert snart!:) Har gått ned ca 2 kg siden jeg ble gravid.. 

Jeg har hatt litt mage i 2 uker nå, måtte kjøpe meg noen nye bukser. Har gått opp 4 kg.
gleder meg til stor fin gravid mage

Jeg synes ikke jeg har fått noe særlig mage... Nå har jeg en liten mage fra før så er kanskje litt vanskeligere å se da :P Men har i alle fall ikke plass i buksene lenger...

Her kom magen overraskende fort, og buksene begynte vel å synge på siste verset rundt uke 9 :/ Jordmor mente det var pga en i utgangspunktet spinkel kroppsfasong, mens jeg personlig trodde det skulle være motsatt.. men morsomt er det uansett! Vanskelig å skjule det nå i 13+3 iallefall :D

tyren88 skrev:
Jmd: Gud så irriterende..! Virker som om ho liker det og ha kommet lengre enn deg? Ho vet jo bedre enn deg tydeligvis.. 

Jeg har ikke fått noe mage:P Hadde en fra før av;D Jeg er ca 12 uker nå, så da kommer den sikkert snart!:) Har gått ned ca 2 kg siden jeg ble gravid.. 

Egentlig har hun alltid vært sånn.
Er ikke så mye med henne så pleier ikke ta det til meg.
Men kjenner nå at hormonene tar over og jeg blir forbanna på henne.
Har ikke sakt noe, men holder meg bare borte.

Driter i hva hun syns
hun er 10-15 kg større enn meg til vanlig, så selvfølgelig vil jo magen min vises fortere enn hennes ;)

Bilde av kulen ligger forresten ute på Magebilder tråden =)

Jeg har ikke begynt å få mage enda, men synes det er blitt ubehagelig å gå i stramme bukser, så jeg går ofte med knappen åpen ;) Tok ved en tilfeldighet på meg en hold-in strømpebukse forrige søndag da jeg skulle i konfirmasjon og bare tok en svart strømpebukse fra skapet, ikke spesielt behagelig...

MEN! Tross manglende mage enda har jeg opplevd mitt første tilfelle av mage-tafsing! emoticon Alle mine kollegaer vet om graviditeten (vi er 8 fysioterapeuter som jobber tett). Jeg er en normalt slank jente, men har en aldri så liten "runding" med litt fett rundt navlen, men den har vært der i et par år, så har ikke noe med baby å gjøre. Her en dag strakk jeg på meg på jobb slik at sykehusskjorten strammet litt over magen, da kom en av kollegaene mine bort, smilte strålende mens hun klappet meg på magen og sa "Åååå her skjer det ting!" Og jeg ble så satt ut at jeg bare "hehe ja det gjør vel det".  Måtte le litt etterpå. Fikk meg ikke til å si at jeg nok bare var litt rund fra før emoticon.

Back
Topp