Dere som er begynt med fast føde...

Bompi

Betatt av forumet
............ når begynte dere?

hun begynte med smakprøver på grøt 2 dager før hun var 3 mnd..
fikk grøt på kvelden da. nå spser hun nesten en full porsjon hver kved og har begynt litt med smaksprøver på middag på ettermiddagen, og det ha hendt hun har fått fruktmos med litt grøtpulver i på formiddagen om hun har virket sulten og melka ikke har vært populær..

kan legge til at grunnen til at jeg begynte så tidlig var fordi hun kun får mme, og flaskebarn gjerne kan begynne med grøt når de er 3 mnd.

Har holdt på i 14 dg nå. Han ble 4 mnd på lørdag.

har jeg tenkt å begynne når mini er 3,5mnd,mer ser at noen begynner før. så kanskje det går å begynne denne uka? han blir 3mnd på torsdag. i går fikk han 450ml mme i tilegg til mm...

Her fikk hun smake grøt forrige uke, men det var tydelig at hun syntes det var uvant[:D] Har ikke gitt mer etter det, men hun får velling (ca 2 ts grøtpulver i 200 ml mme) om kvelden for å mette litt mere. Hun er 3,5 mnd nå.

Begynte med smaksprøver når han var 3,5 mnd.
Nå får han grøt på kvelden, og i går fikk han smake litt grønnsakspurre i 2 tiden, tenkte han skulle få det i dag også [:D]

ORIGINAL: 3barnsmor*29

fikk grøt på kvelden da. nå spser hun nesten en full porsjon hver kved og har begynt litt med smaksprøver på middag på ettermiddagen, og det ha hendt hun har fått fruktmos med litt grøtpulver i på formiddagen om hun har virket sulten og melka ikke har vært populær..

kan legge til at grunnen til at jeg begynte så tidlig var fordi hun kun får mme, og flaskebarn gjerne kan begynne med grøt når de er 3 mnd.

Vetle gutten her òg er flaskebarn, føler han drikker så mye nå, og bare eser ut til en tykk ball...

ORIGINAL: Bompi

Vetle gutten her òg er flaskebarn, føler han drikker så mye nå, og bare eser ut til en tykk ball...

hu frøkna mi var oppe i nesten to flasker a 200ml både morgen og kveld... var akkurat som at hun måtte drikke seg opp om kvelden, og hadde masse å ta igjn på morran..

Var nettopp på 3 mnd kontroll på hs og fikk beskjed om å komme tilbake når han var 4 mnd for å da eventuelt begynne med grøt da. Fullammer nå, men han spiser enda mye på nettene, så håper litt grøt kan mette han lengre[:)] Men i og med at han vokser kjempegodt og har bollekinnene på plass var det best om jeg fullammet til 4 mnd sa de.

ORIGINAL: Bompi

hu frøkna mi var oppe i nesten to flasker a 200ml både morgen og kveld... var akkurat som at hun måtte drikke seg opp om kvelden, og hadde masse å ta igjn på morran..

Hva får hun mellom "frokost" og "kvelds"?
Her får han ca 160-170 ml hver 3 time, siste måltid er rundt åtte, da holder han seg til alt mellom 3 og 6, og så er det på ann igjen med hver 3. time. Men nå de siste dagene har han tullet litt på natten, derfor tenker jeg på grøt.

Her begynte vi rett etter at hun var blitt 3 mnd. Begynte med noen skjeer bare, så har vi økt dosen for hver dag.

Begynte med graut når han va litt over 3 mnd[:)] 
Han ha og fått litt middag av og til på ettermiddagen[:D]

Mener dere ren grøt, og ikke bare litt grøtpulver i flaska? Jeg blander 1 ss oppi 150 mL med mme til kvelds, virker som han liker det godt..Slukte i seg hele flaska istad[:)]

Blir vel litt begge deler, for tror nok jeg begynner med ganske så flytende (velling) før det blir mer grøt av det! Føler det blir så mye melk.
Men trapper dere ned på melken når dere har begynt med grøt?

Back
Topp