Dere som er avhengige av briller/linser

Frøken S

Elsker forumet
Hvilken styrke bruker dere?[:)]
Det lurer jeg på i kveld!

Venstre: -1,00 & skjeve hornhinner
Høyre:   - 1,25 & skjeve hornhinner

På linsene er det kun høyre øye som har skjeve nok hornhinner til å bli korrigerte. [:)]

Jeg bruker linser og har -1 og -1,25. Er jo strengt tatt ikke aaavhengig av linser, men om jeg vil se ansiktene til folk, skilt når jeg kjører bil osv så er det greit å ha dem [;)]

Venstre: -1,50
Høyre: -1,25

Men tror jeg må ta meg en tur til optikeren, for jeg så ikke en dritt når jeg tok på linsene sist. Men det er vel vanlig at synet kan endre seg etter graviditet og fødsel.

er avhengig av briller men har ikke styrke på de.

har ekstremt skjevhet på hornhinnene[8|]

begge øynene er -1,75 og har vært det de siste 10-12 årene.bruker nesten abre linser,men briller sånn innimellom

Jeg er faktisk ikke sikker på hva styrken på brillene er, men linsene er -0,75. Linsene er svakere enn brillene, så jeg ser ikke like godt langt unna. Men jeg må ha enten eller, hvis ikke så klarer jeg ikke lese stedsnavnskilter eller bilskiltet til bilen foran[X(]

Bruker linser, har -6.50 og -7.00 i styrke.
Ser ganske så dårlig uten noe ja, hehe.

ORIGINAL: Kougra

Bruker linser, har -6.50 og -7.00 i styrke.
Ser ganske så dårlig uten noe ja, hehe.

Har du sett dårlig siden du var liten, eller?
Siden du har så høy/lav styrke. Bruker selv -4,25 på høyre, og -3,75 på venstre. Brukt briller siden jeg var 4[:)]

venstre øye: -4,50
høyre øye: -4,75
Bruker stort sett linser, gjort det siden jeg var 14. Brukte briller fra jeg var 9 og frem til da. Nå er brillene avlastning[:D]

+2 på begge..
trenger det vel kansje ikke men har veldig skeive hornhinner så eine auge går på kryss og tvers om ikkje eg har [8D]

Linser.. -4,25 på venstre
-5,50 på høyre..

Har også skjeve hornhinner og medfødt gråstær..

styrken på linsene mine er -3,75, men har egentlig -4 og -4,25. burde hatt -4 på venstre øye, men siden det er så dominant ville optikern min at jeg skulle se litt dårlig på venstreøyet for å bruke høyreøyet mer..

gjort det i et år nå, men syns ikke det hjelper.. føler at jeg ser uklart hele tiden, så når jeg ser på tv om kvelden hender det ofte at jeg må holde for venstreøyet for å se hva som står på tekstinga. skal til ny sjekk i sommer.

begynte med briller da jeg var 14 år og da hadde jeg -0,75 og -1.... hadde ligget nesten 3 år stabilt på -3,5, men etter å ha gått gravid ble synet altså enda dårligere..

Husker ikke helt. Er lenge siden jeg byttet til brillene jeg bruker nå. Ca 5 år.
Er på minus siden, fra -3,5 eller noe. Skjeve hornhinner har jeg også.
Begynte med briller på barneskolen, hadde et lite opphold på ungdomsskolen før jeg begynte igjen.
Kunne ikke ha brukt linser, føler at briller er en del av meg. Føler meg naken hvis jeg går uten.

Oj, mange som hadde - her!
Jeg har + jeg... Briller og linser... +7.50 på ene øyet, +7,75 på det andre.. Sjeling på det ene øyet, men vises ikke nå lenger[:D] Ble født med det.. Legene sier det ligger ikke i øyet, men ligger i noen nerver i hjernen, så det går ikke an og gjøre noe med det...[:(] Im stuck with glasses all my life, lissom[:(] Linsene får jeg vondt i hodet av, klør i øynene og de blir tørre...[:(]

Har - 4,75 på begge øynene og i tillegg litt skjeve hornhinner...
Så jeg ser ikke så godt uten for å si det sånn...
Har brukt briller siden jeg var ca 8 år. Og da hadde jeg bare -1 eller noe sånt.
Så synet har blitt ganske mye dårligere i løpet av 17 år..

-3,25 på begge i linser og -3 i briller

Back
Topp