Dere som driver og strikker..

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Hva strikker dere på?

Jeg skal til å begynne på monsterbukser til minsten :)

Ble ferdig med et babyteppe i regnbuegarn i dag. Skal begynne på siste armen til en snøløvgenser i morgen :)

ImageUploadedByBV Forum1463499747.731967.jpg
Jeg holder på med en lue og votter til 2årsgave til en jente i desember :) Nå mangler bare tomlene, feste tråder og montere pyntet (skal forestille en liten blå fugl) :)

Akkurat ferdig med å strikke monsterbukser til datteren min, noen som har tips til andre morsomme strikkeprosjekter som passer til en toåring?

Vedlegg

• image.jpeg
    image.jpeg
    115,9 KB · Visninger: 11
Vet ikke om det er en egen tråd om strikke spørsmål eller lignende? Men lurer på om det går an å bruke rundpinner 4, 80 cm selv om det står 4, 40 cm i oppskriften?

Det kommer an på om du skal strikke rundt eller frem og tilbake, skal du strikke rundt er det tungtvindt med 80 cm i stedenfor 40 cm fordi de da blir for lange. Frem og tilbake er ikke noe problem

Holder på med sjal og just ferdig med monsterbukse og genser til mini

Det kommer an på om du skal strikke rundt eller frem og tilbake, skal du strikke rundt er det tungtvindt med 80 cm i stedenfor 40 cm fordi de da blir for lange. Frem og tilbake er ikke noe problem
Er litt usikker... Strikker pilotlua til klomplompe, så er jo lue da:) Men har ikke nr 4, 40 cm, men 3,5 i 40 cm

Er litt usikker... Strikker pilotlua til klomplompe, så er jo lue da:) Men har ikke nr 4, 40 cm, men 3,5 i 40 cm

Har du strømpepinner? Ville strikket med fem pinner da hvis du kan det, eller med magic loop.

På min strikkefasthet kunne jeg ikke gått ned på pinner på de oppskriftene heller opp, følte alt ble litt lite;)

På lue må du nok ha 40 cm.den skal jo strikkes rundt.strikk en prøvelapp og mål strikkefasthet.kanskje du kan ha 3,5.kommer an på hvordan du strikker.løst el stramt

På lue må du nok ha 40 cm.den skal jo strikkes rundt.strikk en prøvelapp og mål strikkefasthet.kanskje du kan ha 3,5.kommer an på hvordan du strikker.løst el stramt
Takk, jeg drar å kjøper nye pinner :) Første gang jeg strikker pilotlua fra klomplompe så greit med 4 kanskje? :)

Har du strømpepinner? Ville strikket med fem pinner da hvis du kan det, eller med magic loop.

På min strikkefasthet kunne jeg ikke gått ned på pinner på de oppskriftene heller opp, følte alt ble litt lite;)
Skulle så gjerne strikket på det, men jeg blir så anspent av å sitte med det :( Når det gjelder fastheten så har jeg ikke peiling på hva den er, må strikke en lapp å se ;)

Back
Topp