Dere som drikker kaffe

Arielle_

Forumet er livet
VIP
❤ Aprilbarna19 ❤
Hvor mye kaffe drikker dere?
Jeg har ikke drukket kaffe i graviditeten før for ca 3-4 uker siden og da sånn Nescafé poser. En til dagen.... men har fått sansen for vanlig kaffe igjen nå, har så lyst på vertfall to kopper kaffe på morningene... hvor mye drikker dere?
 
Hvor mye kaffe drikker dere?
Jeg har ikke drukket kaffe i graviditeten før for ca 3-4 uker siden og da sånn Nescafé poser. En til dagen.... men har fått sansen for vanlig kaffe igjen nå, har så lyst på vertfall to kopper kaffe på morningene... hvor mye drikker dere?
Over to :nailbiting: men varierer veldig fra dag til dag. Om jeg lager den selv, halvblander jeg med koffeinfri kaffe, slik at jeg uproblematisk kan drikke mer
 
Over to :nailbiting: men varierer veldig fra dag til dag. Om jeg lager den selv, halvblander jeg med koffeinfri kaffe, slik at jeg uproblematisk kan drikke mer
Kjøpte bevisst vanlig kaffe med koffein idag for jeg syns den koffeinfri smakte så drit :( savner vanlig kaffe så tenkte å unne med det men usikker på hvor mye jeg kan drikke.
 
Kjøpte bevisst vanlig kaffe med koffein idag for jeg syns den koffeinfri smakte så drit :( savner vanlig kaffe så tenkte å unne med det men usikker på hvor mye jeg kan drikke.
Har du prøvd å blande? Jeg blander med en kraftig kaffe, og kjenner ingen forskjell. Er ganske kresen på kaffe, og synes den koffeinfrie er smakløs
 
Har du prøvd å blande? Jeg blander med en kraftig kaffe, og kjenner ingen forskjell. Er ganske kresen på kaffe, og synes den koffeinfrie er smakløs
Nei har ikke prøvd det, høres jo lurt ut :) ja den koffeinfrie smaker smakløst og ekkelt!
 
En kan drikke 1-2 kopper kaffi for dagen. Jeg tar meg en liten kopp kaffi her og der, men kan gå uker i mellom. Passer på at jeg ikke drikker både kaffi og brus samme dag, sånn at en ikke går over anbefalt grense. Drikker som regel brus enten fredag eller lørdag så går som regel ok, da det er på jobb jeg drikker kaffi
 
En kan drikke 1-2 kopper kaffi for dagen. Jeg tar meg en liten kopp kaffi her og der, men kan gå uker i mellom. Passer på at jeg ikke drikker både kaffi og brus samme dag, sånn at en ikke går over anbefalt grense. Drikker som regel brus enten fredag eller lørdag så går som regel ok, da det er på jobb jeg drikker kaffi
Ååååå brusen ja.... får drikke annen brus uten koffein kanskje fra nå av
 
Har enda ikke fått tilbake sansen for vanlig kaffe, så drikker nescafe pulver med melk. Drikker som regel 2 kopper hver dag. Men aner jo egt ikke hvor mye koffein jeg har oppi da.. hehe.. Så drikker jeg også egt te på kvelden, men prøver drikke koffeinfri teo_O
 
Drikker 1-2 kopper om dagen. En sjelden gang i blandt 3. Men for det meste 1 kopp. Veldig godt med kaffe da! Gleder meg til å drikke stoooore krus igjen! :)
 
1-2 kopper evt 1 kopp og en iskaffe uten tilsatt sukker. Drikker lite svart brus, men dersom jeg har lyst på et glass med cola zero eller Pepsi Max, tar jeg det uten å droppe kaffekoppen.
 
Det blir for mange, men aldri fylle kopper blir 3-4 små fordelt på dagen. Noen dager ingen.
 
Jeg drikker en kopp for dagen ,av og til bare en halv. Tar varm melk i, sånn at jeg kan drikke to kopper (50-50).
 
Jeg har ikke fått sansen for kaffe enda.. Smaker av og til på mannen sin kopp men sjeldent det frister.

I følge matportalen.no så kan du drikke 100-200 ml kaffe som jeg da tolker til 2-4 kopper kokekaffe. Men spørs litt på størrelsen på kaffekoppen ;)

Koffeinholdige drikker
Kaffe, te og cola og såkalte ”energidrikker” inneholder koffein. Koffein i store mengder under graviditeten kan øke risikoen for spontanabort. Maksimal anbefalt mengde under graviditeten er 100-200 mg daglig.

Koffeininnhold i ulike typer kaffedrikker er (per dl drikke):
  • Koke- og filterkaffe: 50-60 mg.
  • Pulverkaffe: 40 mg.
  • Espresso: 120 mg.
  • Te: 26 mg.
  • Coca Cola: 13 mg.
  • Energidrikk: 12-32 mg (avhengig av produkt)
 
Jeg har egentlig fått sansen for kaffe igjen, men får bare halsbrann av det:meh:
 
Jeg drikker for mye kaffe, som regel tre kopper om dagen, og har gjort det i kanskje en mnd nå. Har rett og slett ikke motivasjon til å kutte den tredje koppen.
Ser den. Men jeg tenker jo litt sånn at kaffe er jo ikke det verste man kan innta... og 3 kopper er ikke mye :)
 
Jeg har ikke fått sansen for kaffe enda.. Smaker av og til på mannen sin kopp men sjeldent det frister.

I følge matportalen.no så kan du drikke 100-200 ml kaffe som jeg da tolker til 2-4 kopper kokekaffe. Men spørs litt på størrelsen på kaffekoppen ;)

Koffeinholdige drikker
Kaffe, te og cola og såkalte ”energidrikker” inneholder koffein. Koffein i store mengder under graviditeten kan øke risikoen for spontanabort. Maksimal anbefalt mengde under graviditeten er 100-200 mg daglig.

Koffeininnhold i ulike typer kaffedrikker er (per dl drikke):
  • Koke- og filterkaffe: 50-60 mg.
  • Pulverkaffe: 40 mg.
  • Espresso: 120 mg.
  • Te: 26 mg.
  • Coca Cola: 13 mg.
  • Energidrikk: 12-32 mg (avhengig av produkt)
Noen som vet om det er like mye koffein i sukkerfri Cola (tidligere Cola Zero) som i vanlig Coca Cola med sukker?
 
Jeg drikker maks 2 kopper kaffe om dagen, eventuelt en med te og en med kaffe. Og så har jeg vært fæl til å ta meg en 0,33l Cola Zero etter ungen er i seng :p Men siste mnd har jeg vært så trøtt at jeg sovner sammen med han kl 19.30 :p
 
Back
Topp