Dere som delammer!

Sphynx

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Hvor mange er det som fortsatt delammer? Hvor mange er det som har gått fra delamming til bare MM/MME?

Fortell meg DIN historie og hvor mye du klarer å produsere[:)]

Her er min;
Lillemann ble kalt for "slunken" på barsel, og når jeg ikke hadde melk i det hele tatt etter over to døgn, fikk han tillegg allerede da. Jeg begynte å pumpe på barsel for å øke produksjonen. Jeg hadde stor tro på at jeg skulle få nok melk. Jeg la han til meg først, så tillegg. Når han sov pumpet jeg meg. Desverre var lillemann dårlig å amme på dagtid, der var mye lettere å amme han på natten i senga. Sittende stilling er fortsatt vanskelig. Jeg slo meg til ro med delammingstilværelsen etter ca 3 uker med dette regime. Jeg får ut ca 40 til 60 ml på pumping, og rekorden er 80 ml [:)] Jeg prøver å få tid å pumpe, men av og til blir det bare en pumping om dagen. Jeg bruker nesespray før amming og pumping, og har nettopp begynt med ammete (skeptisk![8D]) Jeg prøvde et "økedøgn" med pumpe etter anbefaling fra barsel (pumpe 30 min per pupp annenhver time i ett døgn[8|]), men dette gav ingenting annet enn såre nippler [&:] Nå har produksjonen stått stille i noen uker, og jeg gir han det jeg har, gidder ikke stresse lengre [:)]

Jeg tror nok jeg hadde kunnet fullamme om han ikke hadde begynt med tillegg. Det var lett å gi opp ammestunden når han ble vanskelig og jeg visste jeg hadde tillegg å ty til [8|] MEN han har alltid vært en utrolig fornøyd og glad gutt som er glad i å sove. Jeg har nesten ikke vært sliten i det hele tatt, og syns barselstiden er knall [:D] Hadde jeg måtte sloss med han med ammingen på dagtid i starten og om han hadde vært endel sulten og sutrete den første tiden, tror jeg ikke vi hadde hatt det så fint som vi har det [:)]

jeg delammet en dod stund, det vil si de første ukene ammet jeg bare og vi sov ca 2 timer i døgnet de første ukene, stakkars gutten min var nok bare sulten og han gikk bare ned i vekt og han som var så liten fra før[:(]
Så etter råd fra hs begynte vi med mme i tillegg, jeg ammet først i hvert måltid og gav mme etter amming og han spiste da et fullt måltid etter mellom 20-60 min med amming og vi har funnet ut at jeg mest sannsynlig både har lite melk og lite til ingen næring i melka, men etter gutten fikk mme har vi en rolig gutt som har slitt litt med magen, men stort sett bra nå, sutrer litt innimellom, men ikke spesielt mye og sover 8-10 timer i strekk hver natt...

Etter en god del krangling med ammingen den siste tiden har jeg nå sluttet er jo ingen næring i det så var bare for kosen sin del og når han ikke koser seg med det lenger er det ikke vits å fortsette... så nå får han bare mme en stort sett blid og fornøyd gutt som legger godt på seg, noe vi er veldig fornøyd med[:D]

Alikevel sitter jeg og gråter når jeg skriver dette for jeg skulle så inderlig gjerne ammet og det stikker i hjertet mitt når jeg tenker på dette, ser eller hører andre som ammer osv... har nok ikke klart og forsone meg helt med dette enda[:(]

Husker ikke helt hvor lenge jeg fullammet. Men bynte med å gi han flask med ca 80 ml mme på kvelden. Da først da blei sovinga super[:)] Han kan sove i nesten 12 timer uten mat. Pumping funker ikke på meg i det hele tatt. Prøvde noen ganger, men så fort at dette kom det bare til å bli stress utav om jeg fortsetta. Dro og veide han, og alt var i skjønneste orden. Så da slo jeg meg til ro med at jeg hadde nok i puppene. Men ettersom at han har og enda henger i puppene til enhver tid, og kurven hannes har flata litt ut er jeg bynt å gi han ca 80 ml på dagtid oxo. Trives veldig godt med dette opplegget. Slipper enda å drasse med flasker og styr og stell når vi skal noen plasser. 

Jeg fullammet, delammet, pumpet og nå får hun kun MME. Det er litt av en story, men siden mine problemer ikke har med lite melk å gjøre - så jeg vet ikke om min historie er så interessant for deg[&:][8|]

Back
Topp