ORIGINAL: Emmeline
ORIGINAL: ~D@isigeD@ier~
ORIGINAL: Pijah
ORIGINAL: ~D@isigeD@ier~
ORIGINAL: Pijah
jeg er veldig interessert i alt av planløsninger, vi skal i møte med arkitekt på tirsdag![:)]
Ja, ser her ja![:D]
Kan jeg spør hvorfor dere velger arkitekt?....
Har alltid sett for meg at det er så mye dyrere enn å gå via firma...Men jeg ser jo at dette ikke er helt uvanlig at mange velger arkitekt[:)]
Har svart på det litt lenger ned.. [;)]
Så det etter at jeg postet innlegget[8D]
Men det er rett og slett fordi ingen ferdighusleverandører vil sette opp hus på tomta vår, siden den er så utrolig bratt.
Men vi tenker å flate av tomta, sprenge ut i bakkant og fylle inn foran. Og det er derfor vi skal ha utleie under halve huset også, fordi det koster like mye å fylle ut tomta, som det koster å bygge den utleieleiligheten. Så da kan vi like godt tjene litt penger på det og. [;)]
Høres ut som en utroig spennende tomt!Skjønner dere veldig godt når det kommer til kjelleren. Vi vurderte selv kjeller, men slo det ifra oss. Men det er en flott måte å tjene inn penger på, spesielt om man har de altarnative som dere har.
Vi skal ha stor stue/kjøkken/spisestueløsning, ca 100 kvm tilsammen. Under der skal utleiedel være. Vi har 2 unger, skal ikke ha flere. Skal ha fire eller fem soverom, avhengig av hvordan vi får til planløsning. Da skal det ene brukes som hobbyrom/kontor, og det andre som "tv-stue" når ungene blir litt større.
Av erfaring ser jeg at det ikke er noe poeng med verken kjellerstue eller loftsstue, pappa har begge deler, og det blir ikke brukt enda han fortsatt har to hjemmeboende unger. På de flesteplanløsnigene vi har sett er det heldigvis fint mulig å gjøre loftstuen om til soverom/kontor... Har vært inne på den tanken. Vi brukte heller ikke kjellerstuen hjemme noe særlig nemlig[;)]
Vi tenker å sette kjøkkenet vårt i bakkant av huset, og bak kjøkkenet skal vi ha grovkjøkken/matbod og kjølerom.
Vi skal ha vaskerom med inngang fra ute, med dusj så jeg kan spyle av møkkete regnklær/sko, og tørkeskap. Lurt! Vi tenker på løsning med vaskerom nær toalett med dusj. Ønsker meg stort vakserom, særlig med tanke på at det blir nok noen turer til sauene i kjelerdress[8D] Greit å ha en plass å henge møkkete klær..
ettersom vi skal ha alt på et plan, blir vaskerommet i soveromsfløyen, slik at jeg slipper å tusle gjennom hele stuen med alt skittentøyet. På den måten håper jeg å unngå skittentøy i andre deler av huset enn der.. Hehe.. Jeg drømmer om sjakt[8D] For ja, jeg ser poenget ditt veldig godt[:D]
Har masse masse tanker, håper jeg har litt mer klart etter møtet på tirsdag. [:)]
Du virker veldig forbredt! Tror møtet vil gå veldig bra jeg[:)][;)]
Her brukes faktisk loftstuen en del, hver gang Felix har med seg venner inn er de der oppe. Det ser ofte helt bomba ut der etterpå[:D]
Herligt da![:D]
For det må jo være godt å ha en slik plass som lekeplass inne...
Er i tvil om loftstua, må nok sjekke litt rundt om dette[;)]
Går muligens ann å ha dobbledører inn til "lukket loftstue"...Slik at det lettere kan gjøres om til soverom/kontor...
Og vegger kan jo helt sikkert settes opp i ettertid om den ikke blir brukt også..[8|][:)]