Dere som bruker ull

MissMari

Gift med forumet
Ull er gull[:D] Sååå...

Hvor kjøper dere ulla til de små hen?

Fornøyd?

Vi er så heldig å ha en Nøstebarnbutikk her i byen <3 Men jeg har aldri råd til å handle der selv, så det blir når noen av bestemødrene er i byen[8D]

Ellers blir det på sparkjøp. Og janus kjøper jeg på Obs.

Og så handler jeg når det er salg noe sted- uansett når på året det er. Ull er ull.. trenger ikke akkurat følge moten der[:)]

Den ullen som skal innerst mot huden kjøper jeg helst på steder som selger ubehandla ull, da jeg er opptatt av å unngå kjemikalier der det er mulig, samt med hensyn til følsom barnehud (behandla ull inneholder jo tilsatte allergener, og gjør dermed at den klør også). Ubehandla ull kjøper jeg på steder som f.eks.:

- http://www.nostebarn.no
- http://helios.no (har ikke nettbutikk lenger dessverre, men kan be butikkene bestille for en)
- http://www.trebjorner.no

Ellers bruker jeg gjerne hjemmestrikket tøy, enten brukt, arvet eller selvlaget (når tiden og tålmodigheten strekker til...).

Lavprisull kjøper jeg som regel på Bogerud Tekstil, der de selger Janus, Joha m.m. Men da kjøper jeg helst bare plaggene som går utenpå undertøyet, som sagt.

Innimellom har jeg funnet rent ulltøy (bl.a. et nydelig bukse- og jakkesett) på steder som Cubus, men merkelig nok finnes det sjelden for de eldre barna...

har ikke kjøpt annet enn en heldrakt fra sportmann.. men tror d er janus tipsy den heter.. elrs så passer d samme som hun hadde i fjor.. kjøpte 2 topper når d var salg på janus på barnas hus, og longser på obsn.. samt en reflekslongs.. aner ikke om hun har nok.. får ta d når den tiden kommer tror jeg..

har kjøpt litt her og der.
Tom og trine frå sparkjøp, Skogstad ull - KJEMPE GOE!!, Pierre Robert, osv.

Nøstebran ELSKER den ulla, Elsker!!!!

Ellers kjøper andre til han fra cubus og janus eller hva det heter.. ikke glad i den ulla da jeg syns det er dårlig kvalitet.

Apropos ull.. Jeg farga masse ullklær idag i herlig flaskegrønn farge;) De hvitgråe flekkete plaggene ble råstilige ;)

hvor kjøper mann farge til å farge den hvite/naturfarga ulla da`?
ville helst hatt litt jentete jeg da[8D]

Jeg og liker Nøstebarn veldig godt. Men det er jo dyrt da.
Har kjøpt litt på sparkjøp, også så jeg de har fått kjempemasse fint ulltøy på Name it [:)] Dit skal jeg neste lønning :)

ORIGINAL: Malleleo

hvor kjøper mann farge til å farge den hvite/naturfarga ulla da`?
ville helst hatt litt jentete jeg da[8D]

Jeg kjøpte merket Dylon på Fargehuset:) Står jo på alt av fargepakker at de ikke anbefaler å farge ull eller silke, men resultatet her hjemme ble knallbra.. Ikke skjoldete eller ujevn. Kan legge ut bilder i morgen=)

De har stort fargespekter der iallefall.

Jeg vasket i vaskemaskinen forresten.. og å kunne gjøre det var for meg et stort +.

hvor kjøper man d da?[8D]
ulla bli  ikke ødelagt da?

Fargehuset kjøpte jeg det!

Har farga ulla fra Cubus, så om den blir ødelagt bryr jeg meg ikke.. men virker ikke som at ulla har reagert på det i det hele tatt.. sånn bortsett fra at det har blitt en annen farge da. :p

ORIGINAL: Drømmefangeren

Fargehuset kjøpte jeg det!

Har farga ulla fra Cubus, så om den blir ødelagt bryr jeg meg ikke.. men virker ikke som at ulla har reagert på det i det hele tatt.. sånn bortsett fra at det har blitt en annen farge da. :p

søkte opp d på nett, og d virker ikke som om de vinnes nært trondheim[&:] elrs er jeg søkka dårlig på å finne ut sånn info da[8D]
ja, d er jo andre sesong d blir brukt, så blir jo litt slitt uansett, men ull er d, og nå går hun i bhg, greit med litt ullklær som en ikke trenger å være så redd for men samtidig ser greit ut[;)]

Jeg bruker By Torinn ull...http://www.by-torinn.info/
Det er den eneste guttungen min tåler...han har atopisk xem.

Var nettopp på opphørssalg på ULL-RIK på Nesttun. Der hadde de 30 % og 50 % salg. Kjøpte deilig ull-undertøy til Noah og til mini i magen.
[:)]

Her bruker vi janus stort sett, syns det er helt fantastisk, bruker stort sett alt de har, prinsesseull, ridderull og krinkel[:D]

Back
Topp