Dere som bruker tøybleier

Eliona

Flørter med forumet
Hvilke type liker dere best og hvor bestiller dere fra?
Er det stor forskjell på kvalitet?
Er en liten jungel å sette seg inn i det her, for en som brukte engangs til første.
Hvis man skal bestille en av hver type for å prøve blir det jo litt penger, og man vil
få mye liggende som ikke blir brukt.
Jeg tenker at lommebleiene høres greie ut, uten å ha prøvd de..

Vi bruker stort sett BumGenius sine bleier.. både lommebleier og alt-i-ett-bleier.. One-size er fint, for da passer de lenge.[;)]

Vi har kjøpt alle våre brukt på finn.no, da sparer man mye penger, og kan lett selge de videre uten å tape noe på det..[:)]

Det blir til nyfødt.

Hvilke type liker dere best og hvor bestiller dere fra? -Liker best onesize-bleier og liker da best bumgenius, grovia og tots bots.
Er det stor forskjell på kvalitet? -Ikke av de vi har iallefall. Har flere forskjellige typer. Men selvsagt er det nok forskjell på kvalitet.

Er en liten jungel å sette seg inn i det her, for en som brukte engangs til første.
Hvis man skal bestille en av hver type for å prøve blir det jo litt penger, og man vil
få mye liggende som ikke blir brukt.
Jeg tenker at lommebleiene høres greie ut, uten å ha prøvd de..

Selv så kjøpte jeg bare et par bumgenius først for å prøve, kjøpte fra england, er billigere. Tenkte at funker det ikke så selger jeg dem bare videre. Men de funka kjempebra de så da bestilte jeg en pakke med 6 bleier fra bleieboden. Har nå over 20 bleier og mesteparten av dem er kjøpt fra England, enten via ebay eller nettbutikker. Er som sagt billigere. Har også 6 bleier kjøpt fra Kina (ebay), kosta 30 kr for én bleie og de funker like godt som f.eks. bumgenius-bleier.

Men så har man jo det at en bleie kan passe fint på en unge mens på en annen unge sitter den ikke like godt og man får dermed lekkasjer. Har ikke hatt det problemet med noen av de vi har så her funker visst de fleste. Har kjøpt ekstra bambusinnlegg til når man trenger litt ekstra. Lang hvil ute i vogna, lang biltur osv.

ORIGINAL: SuperBerta

Vi bruker stort sett BumGenius sine bleier.. lommebleier One-size er fint, for da passer de lenge.[;)]

Har kjøpt på bleieboden.
Og en del thirsties formsydde med trekk...

Minstemann passer ikke med tøybleier, så du må gjerne sende pm om du vil kjøpe noe... [;)] Noe har to bleiebarn brukt, men noe har blitt veldig lite brukt... Noe rosa, noe blått, og mest grønt og orange som er mer unisex.

Likker best FuzziBunz lomme bleie med P´tits Dessous bambusinnlegg. Liker ikke One size bleier, synes perfect size sitter mye bedre.
Som nattbleie er formsydd best. P´tits Dessous bamboo dry. Liker også hamp innlegg, men ikke hamp bleier (synes det blir for hard rett mot huden)

Til nyfødt brukte vi mye formsydde Mother-ease Sandy´s bambus, med pul trekk. Eller aio bleiene til thirsties (ute av produksjon) Anbefaler bleier med sperre kant rundt lårene for nyfødte.

Vi handler mest fra Usa, får sendt pakken frakt fritt til familie der nede også sender de den til meg som gave (slipper toll) Av norske nettbutikker er vel bleieboden best.
[:)]

Vi har masse BumGenious V3, og er fornøyde med dem.
Har et par Thirsties lommebleier også, som vi kjøpte nå når hun begynner å nærme seg 2 år, og nå liker jeg nok de minst like godt som BumGenious.

Men Thirsties har to forskjellige størrelser, men BG er one size.

Har kjøpt det aller aller meste på bleieboden.no

Ville bare tipse deg om informasjonstråden jeg la inn her jeg(mulig du har lest den altså):
http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=20683475&mpage=1&key=t%C3%B8ybleier�

Vi brukte tøybleier på storebroren min vi begynte ikke før han var to år. Denne gangen blir det fra fødsel av. Har noe brettebleier, mest formsydde og noen alt-i-ett bleier også ullbukser da som sperrelag til brettebleiene og de formsydde.

Det som det vel er mest forskjell på kanskje er passform og å finne en som passer ditt barn. Sånn sett er vel brettebleier det enkleste til å begynne med for de kan jo tilpasses og brettes på mange forskjellige måter.

Har prøvd masse forskjellig. Akkurat nå tror jeg at jeg liker nøstebarn sine formsydde best. De tørker overraskende fort for å være så tykke. Foretrekker nøstebarns strikkede ullbukse utenpå.

ORIGINAL: SuperBerta

Vi bruker stort sett BumGenius sine bleier.. både lommebleier og alt-i-ett-bleier.. One-size er fint, for da passer de lenge.[;)]

Vi har kjøpt alle våre brukt på finn.no, da sparer man mye penger, og kan lett selge de videre uten å tape noe på det..[:)]

Signerer alt over her :)
Har kjøpt alt brukt, kjedelige, men gode BumGenius-bleier. Og når man kjøper alt brukt kan man dessuten unne seg en lekker ny bleie i ny og ne ;)

GroVia og tots bots one size passer for øvrig fint til nyfødte da de er litt små. Iallefall har jeg den erfaringen.

jeg brukte Bum Genious formsydde med thirsties trekk på til nyfødt....de trekkene holder på alt[:)] ellers brukte jeg thirsteis og BG-one-size(hadde stor baby) skulle jeg hatt en baby nå hadde jeg gått for formsydde med trekk, gamle thirstiene som ikke går an å få tak i lengre, BG og fuzzi-bunz til nyfødt

synes lommebleier er best. samme som alt i ett, bare at du kan ta ut innleggene og kokvaske de (resten av bleien på 60 grader), og så tørker de fortere hver for seg. innleggene tåler også tørketrommel.

BumGenius er bra bortsett fra at største str er litt for liten på slutten av bleieperioden, så da gikk jeg over til FuzziBunz.

Back
Topp