Dere som bruker sminke

Hva med ID bare minerals?????
Tror ikke de er testet på dyr, men vet sannelig ikke... [8|] 

For å være ærlig så tenker jeg ikke på det, har brukt ett par merker i noen år nå å er kjempefornøyd med dem[:)]

Ja det tenker jeg på. Er jo vokst opp med en del The Body Shop kampanjer og huff noe så grusomt. [&o] Synes det er helt forferdelig å bruke dyr til å teste ting vi jåler oss med. 
Er ikke like flink til å sjekke, men får jeg vite at et merke jeg har testes på dyr så blir det ikke brukt igjen!

Jeg bruker stort sett både sminke og kremer fra Dr.Hauschka (sleng den gjerne inn på god samvittighet-lista), og det er vel noe av det reneste som finnes, og ingen dyr har lidd av pga dette merket. [:)]

Men jeg må innrømme at i min søken etter vannfast maskara, så har jeg ikke tenkt på det.. Rett og slett fordi jeg har brukt disse trygge produktene hele tiden (de har ikke vannfast maskara), så det har faktisk ikke sneiet innom hjernen min.. [8|]

Hvis noen har en vannfast maskara som ikke er testet på dyr å anbefale meg, så kom gjerne med tips!! [:D]

På The Body Shop sine produkter, står det at de ikke er testet på dyr. Satt nettopp med en ansiktsmaske fra H&M, og la merke til at det var merket på baksiden at produktet ikke var testet på dyr.

Det skulle vært MYE bedre merking av produkter som ikke er testet på dyr!

Her får dere en skikkelig liste over hvem som tester på dyr og ikke: http://www.dyretesting.no/forbruker/liste-r0d-alt.html
Listene er sortert som "Den røde listen", "Den oransje listen" og "Den grønne listen".

Dere får også lese litt om hvordan testing på dyr foregår, hos Dyretesting sine nettsider.

ORIGINAL: Melancholia

Jeg tenker at det er avskyelig at de gjør det... men når jeg kommer til butikken tror jeg ikke jeg tenker så mye på det [&:]
Hvordan finner man ut om sminken er det da?
Hadde jeg vært klar over at sminken jeg bruker hadde blitt testa på dyr hadde jeg aldri kjøpt den!

ikke så flink jeg heller.. Men så tenker jeg at selv om jeg ikke kjøper maybelline sin mascara slutter de jo ikke å teste på dyr..[&o] Og jeg liker den sååå godt[:(][8D]

Nei, sånt har jeg ikke hukommelse eller tid til å tenke på...
Tar det som jeg syns er best, uavhengig om det er testet på dyr eller ikke...

Bruker Kanebo, kommer sikkert alltid til å bruke det.

Det må jeg dessverre innrømme at jeg ikke tenker på. Jeg bruker omtrent bare i.d Bare Escentuals, MAC og Chanel sminke, men jeg aner ikke om det er testet på dyr eller ikke.

ORIGINAL: mammamiia

ORIGINAL: Melancholia

Jeg tenker at det er avskyelig at de gjør det... men når jeg kommer til butikken tror jeg ikke jeg tenker så mye på det [&:]
Hvordan finner man ut om sminken er det da?
Hadde jeg vært klar over at sminken jeg bruker hadde blitt testa på dyr hadde jeg aldri kjøpt den!

ikke så flink jeg heller.. Men så tenker jeg at selv om jeg ikke kjøper maybelline sin mascara slutter de jo ikke å teste på dyr..[&o] Og jeg liker den sååå godt[:(][8D]

Det er jo nettopp det de gjør. Hvis produsenten merker en nedgang av salget pga at folk heller velger produkter som ikke er testet på dyr, så kan det jo hende dem finner ut at det er ganske fornuftig å slutte...

Når noen merker klarer å la vær så skjønner jeg virkelig ikke hvorfor ikke alle kan gjøre det.
Men det er vel her noen er så griske og gir faen i hva slags tortur disse dyra må gå igjenom, istedenfor å bruke litt penger på å finne andre alternativer..

Forkastelig synes jeg..

ORIGINAL: maryjoleen

bruker sminke fra den fylista ja!

Og da vil du kanskje vurdere og bytte til ja-listen istedenfor eller?  JAJAJAJAJA[:D][:D][:D]

Back
Topp