Dere som bruker sminke

~Mummimamma~

Forumet er livet
VIP
Endret litt på overskriften jeg så kanskje flere svarer[:)]

Når dere handler sminke, parfyme og lignende, tenker dere da på om det er testet på dyr?

Jeg har den siste tiden blitt veldig oppmerksom til dette, og håper flere kan bli det.

Legger ved denne listen over produkter man kan ha god samvittighet ved å bruke:

-Marykay
-YvesRocher
-Body Shop
-Nivea
-Estee Lauder
-Chanel
-Clarins of Paria
-Clinique
-Dermalogica
-Nectar Beauty Shop
-Oriflame USA
-Orly Internationale
-Revlon
-Tommy Hilfiger
-Thuesdays Girls
-The Wella Corporation

Og en liste hvor man kanskje kan vurdere å gå over til en av de jeg listet opp over

-L'Oreal
-Colgate
-Palmolive
-Bioterm
-Cacharel
-Garnier
-Giorgio Armani
-Helena Rubenstein
-Lancome
-Matrix Essentials
-Maybelline
-Ralph Lauren
-Redken
-Vichy
-Max Factor,
-Oil of Olay
-Calvin Klein
-Pantene
-Clairol (Herbal Essences).

uff nei er ikke flink til det. men handler en del sminke på body shop, mye sminke for pengene! og der er de vel veldig strenge på det:)?

Ja jeg har det i bakhodet,og ser om det står noe på...

ORIGINAL: lykkeligmamman

uff nei er ikke flink til det. men handler en del sminke på body shop, mye sminke for pengene! og der er de vel veldig strenge på det:)?

Ja de har vel så og si bare produkter som ikke er testet på dyr. Kjipt at det ikke er noen bodyshop her jeg bor[&o]

Ikke er det så mange av dem som jobber i parfymeriene heller som kan noe særlig om det...

Det er bra[:D]

ORIGINAL: Melancholia

Jeg tenker at det er avskyelig at de gjør det... men når jeg kommer til butikken tror jeg ikke jeg tenker så mye på det [&:]
Hvordan finner man ut om sminken er det da?
Hadde jeg vært klar over at sminken jeg bruker hadde blitt testa på dyr hadde jeg aldri kjøpt den!

Ja jeg også mener at det er en helt forkastelig ting å gjøre mot de stakkars dyra. Men må innrømme at det ike er så lenge siden jeg begynte å tenke på det jeg heller..

Har lagt ut en liste over her nå[:)]

Oppopp

Må ærlig innrømme at det tenker jeg ikke på...

Fordi?

Når du har så mange produkter å velge mellom, hvor ikke disse grusomme handlingene mot dyr har blitt utført, hvorfor må du ta ett av de andre?

Til den "gode" lista di kan du legge til YvesRocher[:)] Jeg bruker masse sminke derfra, eller - sminke, såper, kremer.... Veldig gode[:)]

ORIGINAL: thejohan

ORIGINAL: ~Ludviks mamma~

Fordi?

Når du har så mange produkter å velge mellom, hvor ikke disse grusomme handlingene mot dyr har blitt utført, hvorfor må du ta ett av de andre?

Jeg tar det merket som jeg synes er best. Har aldri tenkt over om det har blitt testa på dyr eller ikke.

Syns du ikk engang det er litt ekkelt å tenke på at uskyldige dyr har blitt torturert for at du skal ta akkurat den mascaraen?

Men skjønner jo forsåvidt at ikke alle tenker likt, men syns det er så trist når man har så mange andre gode produkter å velge i, at man må velge akkurat dem.

ORIGINAL: snuppa80

Til den "gode" lista di kan du legge til YvesRocher[:)] Jeg bruker masse sminke derfra, eller - sminke, såper, kremer.... Veldig gode[:)]

Da er det gjort[:)]

Fordi?

Jeg tar det merket som jeg synes er best. Har aldri tenkt over om det har blitt testa på dyr eller ikke.

Syns du ikk engang det er litt ekkelt å tenke på at uskyldige dyr har blitt torturert for at du skal ta akkurat den mascaraen?

Men skjønner jo forsåvidt at ikke alle tenker likt, men syns det er så trist når man har så mange andre gode produkter å velge i, at man må velge akkurat dem.

Jeg må være så slem å si nei...
Sorry ass.. [&o]

Okei[&o]

(Men prøv å tenk på det neste gang når duu kjøper en mascara da. Cliniqe er veldig gode[;)])

Fordi?

Var denne til meg? Jeg kommer rett og slett ikke på at det er en faktor når jeg skal kjøpe tingene...Kanskje jeg gjør det nå...

ORIGINAL: McMor

Fordi?

Var denne til meg? Jeg kommer rett og slett ikke på at det er en faktor når jeg skal kjøpe tingene...Kanskje jeg gjør det nå...

Nei den var egentlig ikke det[:)]
Men håper jo kanskje at det er noe du gidder å tenke på neste gang du skal ut å kjøpe sminke da.

ORIGINAL: Kakemonsteret

Bruker Clinique så trenger ikke å bekymre meg om det. [;)]

Flott[:D]

Du kan legge til Marykay også, bruker kun den hudpleien og sminken:)

ORIGINAL: McMor

Må ærlig innrømme at det tenker jeg ikke på...

tar en av de som er best også tenker jeg penger[&:] har ikke råd til å bruke 2-300 kr på en mascara annkvær mnd... da kjøper jeg heller en til rundt hundrelappen som jeg vet er kjempebra...[:)]

samme når det gjeld andre ting...

bruker chanel, clinique og dior stor sett. vet du om dior tester på dyr?
bruker jocolgate tannkrem, ante ikke at de bruker dyr. for bytte da[:)]

For å gi dere som ikke bryr dere noe å assosiere dyremishandlinge med, så er det vanlig å tvangsfôre dyrene med f.eks leppestift for å sjekke om de reagerer.. De bruker ikke bare mus heller for de som tror det. Hunder er også vanlig å bruke. Egentlig alle salgs dyr, litt avhengig av hva de skal teste og hvordan... 

Back
Topp