Dere som bruker MME...

jece85

Forelsket i forumet
Hvor mye spiser de? Syns min har spist lite siste uka.. Spiste mer før, men vet ikke hva sim er normalt...

Sniker fra juni. Har en her på ni uker som får mme.. Han får 150 ml til hvert måltid, men er ikke alltid han spiser alt. Men hs er fornøyd med vektkurven hans så gjorde ingenting om han spiste mindre noen dager så lenge han ikke begynte å gå ned i vekt. Har vært noen dager der han har spist veldig lite og jeg ble bekymret jeg og, men fikk beskjed om at det var helt normalt.. Han styrer måltidene sine selv..

Ok :) det var godt å høre... Han var får tilbud om 120, og har tidligere innimellom spist det opp eller minst 80 ml. Mens siste uka har 80 ml vært umulig, som regel mellom 25-65 ml som går ned.
Men da er det sikket bare slik at han regulerer etter behov selv :)

Vi har fått beskjed om at en grei måte å regne ut mengde erstatning er kroppsvekt x 170 / antall måltider pr. døgn. Eksempelvis: 4,2 gram x 170 / 7 måltider = 102 ml.

Vi har fått beskjed om at en grei måte å regne ut mengde erstatning er kroppsvekt x 170 / antall måltider pr. døgn. Eksempelvis: 4,2 gram x 170 / 7 måltider = 102 ml.

Oi... Ja med klumpen her på 5,7 så blir det 138 ca... Så da får vi håpe Matlysten kommer tilbake snart!

Oi... Ja med klumpen her på 5,7 så blir det 138 ca... Så da får vi håpe Matlysten kommer tilbake snart!

Så lenge han legger godt på seg, er det nok ikke noe å bekymre seg... Du får følge litt med på vekten :)

Og i tillegg viktig å følge med på om han har en 5-6 våte tissbleier i døgnet er det vel :) Mindre enn det kan tyde på dehydrering :)

Han får som regel 90ml og 120ml før leggetid/om han er veldig sulten. Utifra det regnestykket skal han ha 96ml :)

Han hadde lagt på seg 500gr på ei uke, så tydelig at det er mye næring i den MME'en!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Gutten vår meldte sin ankomst 13/7 ❤ Termin 25/7.

Jenten vår som er 3 uker på onsdag får 135 ml å hun drikker som regel alt opp til hvert måltid. Jeg tenkte kanskje det var litt mye men helsesøster sa det var helt greit for hun er en stor jente og trenger litt ekstra. :)

4 uker og drikker 135 ml,men det hender det er en liten skvett igjen innimellom :)

Snart 7 uker og drikker mellom 100 og 125 ml + varierende mengde morsmelk (ammer litt før flaske,men umulig å si hvor mye de får i seg der). Må nok snart øke mengden,virker som om det bare akkurat er nok,og de blir sultne igjen gjerne etter to og en halv time... Skal veies i morgen,men veide knapt 4 kg for to uker siden. Tipper hvertfall 4,5 kg no :)

To skjønne gutter 26.06 ❤❤

Men jenter,hvor mange måltider får de i døgnet da? Det er jo døgndosen som teller er det ikke? Vi gir vel mellom i gjennomsnitt 7 måltider i døgnet fremdeles!

To skjønne gutter 26.06 ❤❤

Jeg glemte også å skrive at han er fire uker og nok spiser ca seks-syv ganger i døgnet.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Gutten vår meldte sin ankomst 13/7 ❤ Termin 25/7.

Back
Topp