Dere som bruker menskopp..

LilleK

Glad i forumet
Hva er deres erfaringer? Bruker dere den om natta også? Tips og triks? Alt tas imot med takk :happy: Har kjøpt, men av en eller annen grunn så kvier jeg meg litt for å ta den i bruk..

Bruker den på natta også, ja.
Den er litt trøblete å sette inn riktig i begynnelsen, men det lærer man seg fort. Og man kjenner fort om den er satt inn feil. :)
Hvis den har lang "hale" bør den klippes av, ellers kan den gnage. Man får fint tak i den likevel. :)

Bruk bind samtidig i starten så lærer du deg å stole på den uten å være redd for lekkasjer.

Har brukt i 7år og skal aldri tilbake til bind eller tamponger! Som det sies over her så kan den være trøblete og få til og sitte rett i starten, men etterhvert får man inn teknikken. Anbefaler og lese deg godt opp på den på de offisielle sidene, der står det mye gode tips til en førstegangsbruker. Jeg har aldri opplevd lekkasje iallefall og sover med den om natta.

Jeg ser for meg at det kan være mye gris? er det det? om man klyper litt hardt i den når du skal ha den ut og den er full?
Nja.. Litt gris kan det jo bli, men man sitter jo over do. :) blir man grisete på fingrene kan man jo bruke litt toalettpapir og tørke det bort.
Men jeg har aldri opplevd at den har vært så full at det har rent over, jeg tømmer den 3 ganger i døgnet.

Back
Topp