Dere som bruker linser ..

Oceania

Elsker forumet
Hvor kjøper dere fra? Hvor mye koster det?
Jeg blir fort tørr i øynene og må ha noen som passer for det.. Jeg synes de er så dyre de som kjøpes i butikk, så kunne tenkt meg tips fra andre som bestiller andre steder :)

Jeg gikk over til mnd linser etter jeg ble gravid for å slippe det styret med å ta de ut hver kveld.
Får de tilsendt i posten hver mnd, gjennom interoptik :) ble overraska over at det ikke var så dyrt. Husker ikke hvor mye jeg betaler(er på ferie nå). Trur interoptik har no egne "linseavtaler" :) verdt å sjekke ut :)

Lensit er av de billigste iallefall.

Jeg har 14-dagerslinser, og for to pakker (altså tre mnd for meg siden jeg har forskjellig styrke), så koster det meg 630 kr hos optiker, mens det hos lensit koster rundt 400,- mener jeg.

Sparer iallefall på det.

Storebror april 09 ♥
Lillesøster juni 12 ♥

Kjøper hos lensway. Bruker 14-dagerslinser for å unngå det med tørre øyne. Tar dem alltid ut om natta også.
Jeg har brukt linser lenge, men ikke gått så veldig jevnlig til kontroll. For ca tre år siden gikk jeg til optiker for å ta ny synsprøve og prøve ut nye linsetyper fordi jeg ble mer og mer plaget med tørre øyne. Etter at vi hadde funnet noen som passet tror jeg jeg bestilte et halvt års forbruk hos optiker en gang, og etter det har jeg bare bestilt på nett.

Finn de linsene som passer øynene dine hos optiker først. Mange typer som skal hindre tørre øyne :)
Optiker kan også bestille et og et par til deg så du får teste, surt å betale for en hel eske hvis du ikke liker de.

Så kan du evt sjekke ut priser på nett, tror ikke det er så stor forskjell som det var. Viktig at du vet nøyaktig hvilke du skal ha, er flere mål enn styrke på de, som dybde og diameter feks, men det vet du sikkert :)

Billige linser finner du på lenscatcher.com

for Airoptix night and day mnd. linser koster det 298,- for 1 pakke av 6 stk. Trenger du linser på begge øynene så blir det i underkant av 600 kr og da har du linser i 6 mnd. Litt sketchy side, siden den egentlig er på tysk og de har brukt Google translator, men fikk jaggu varene billig og kjapt! :wav

Jeg gikk over til mnd linser etter jeg ble gravid for å slippe det styret med å ta de ut hver kveld.
Får de tilsendt i posten hver mnd, gjennom interoptik :) ble overraska over at det ikke var så dyrt. Husker ikke hvor mye jeg betaler(er på ferie nå). Trur interoptik har no egne "linseavtaler" :) verdt å sjekke ut :)
trenger man ikke ta ut månedslinser? :scratch Jeg glemte ta ut her en natt og det var et knot uten like med å få ut de uttørka linsene da jeg nesten ikke klarte å stå forran lyset.. laughing7 men månedslinser tørker kanskje ikke inn slik..

Kjøper hos lensway. Bruker 14-dagerslinser for å unngå det med tørre øyne. Tar dem alltid ut om natta også.
Jeg har brukt linser lenge, men ikke gått så veldig jevnlig til kontroll. For ca tre år siden gikk jeg til optiker for å ta ny synsprøve og prøve ut nye linsetyper fordi jeg ble mer og mer plaget med tørre øyne. Etter at vi hadde funnet noen som passet tror jeg jeg bestilte et halvt års forbruk hos optiker en gang, og etter det har jeg bare bestilt på nett.

Hva heter de du bruker nå? :)

Finn de linsene som passer øynene dine hos optiker først. Mange typer som skal hindre tørre øyne :)
Optiker kan også bestille et og et par til deg så du får teste, surt å betale for en hel eske hvis du ikke liker de.

Så kan du evt sjekke ut priser på nett, tror ikke det er så stor forskjell som det var. Viktig at du vet nøyaktig hvilke du skal ha, er flere mål enn styrke på de, som dybde og diameter feks, men det vet du sikkert :)

Jeg har vært hos optiker og fikk prøve 3 forskjellige som skulle være bra for meg med tanke på tørre øyne.. er ett av parene jeg synes var greie, men tenker jeg kan bestille noe på nett å prøve istedet, siden de var ganske dyre og det finnes jo en del andre enn akkurat de de har der.. Så ja, jeg vet alle mål jeg skal ha :)

Bruk linsepriser.no for å finne dine linser til rimeligst pris. Om du sliter med tørre øyne skulle du prøvd acuvue oasys og Hylo-gel.

Gutt født 09
Lillebror ventes aug/sept

trenger man ikke ta ut månedslinser? :scratch Jeg glemte ta ut her en natt og det var et knot uten like med å få ut de uttørka linsene da jeg nesten ikke klarte å stå forran lyset.. laughing7 men månedslinser tørker kanskje ikke inn slik..

Nei, de kan sitte på hele tiden, å fortsatt kjempe lett å ta de ut når den tid kommer :)
Jeg har briller i tillegg som jeg bruker innimellom for litt variasjon å da tar jeg ut linsene legger de i linsevann å tar de på igjen når jeg vil det :) haaater det styret med å ta ut linsene hver kveld å nye på mårran! ;)

Jeg har brukt Focus Dailies i mange år. Akkurat bytta til Forcus Dailies Aqua Comfort fordi jeg ble så fort tørr på øynene og de er mye bedre...

Billige linser finner du på lenscatcher.com

for Airoptix night and day mnd. linser koster det 298,- for 1 pakke av 6 stk. Trenger du linser på begge øynene så blir det i underkant av 600 kr og da har du linser i 6 mnd. Litt sketchy side, siden den egentlig er på tysk og de har brukt Google translator, men fikk jaggu varene billig og kjapt! :wav

hvor mye blir deg i frakt? og må du ikke betale mer siden det blir over 200 kr??

Bruker dailies aqua comfort, dagslinser. De er kjempegode og jeg blir sjelden tørr på øynene. Bestiller fra lensway.com, av convenience tror jeg. Begynte å kjøpe fra dem så da ble det sånn. Rask levering og ok priser syns jeg.

hvor mye blir deg i frakt? og må du ikke betale mer siden det blir over 200 kr??

Tror det var rundt 4 pund i frakt. Betalte hverken toll eller moms forrige gang, så spent om jeg må betale nå. Bestilte akkurat nye forsyninger for et par dager siden.

Back
Topp