Dere som bruker linser

chinchillaen

Forelsket i forumet
Hvordan var det i begynnelsen hos dere? Gikk det lang tid før dere ikke merket at dere hadde på dere linser?

Begynte med linser fredag og enda syns jeg at det er litt irriterende å ha på. Særlig inne.
Er det vanlig? Håper sååå at jeg kan bruke linser. Liker ikke briller og merker nå at jeg er avhengig av det siden synet er blitt mye dårligere i det siste :o(

Jeg fikk linser da jeg var liten, ca 20 år siden. Husker at det tok en stund før jeg ikke merket at jeg hadde de på, og brukte de bare noen få timer om dagen i begynnelsen. Det er sikkert bra etter en uke eller to.

Nå bruker jeg ikke linser lenger, anbefaler laseroperasjon på det varmeste. Utrolig deilig å slippe linser og briller:)

Jeg begynte med linser da jeg var 14 år. Kan ikke huske at jeg merka noe til dem, utenom på kvelden eller hvis jeg stirra litt for lenge på TV, da kunne de bli veldig tørre og "lime" seg fast på øyet, au! Men å ta dem av og på tok derimot litt tid å venne seg til...

Jeg husker faktisk ikke, begynte med linser på ungdomsskolen tror jeg, og det er en god del år siden. Var nok litt uvant i starten. Men nå tenker jeg ikke over at jeg har linser en gang, bruker de døgnet rundt. Eneste gangen jeg tenker over linsene nå er om morgenen og når jeg bytter linser. Men hvis det vedvarer så får du kontakte optiker. Mulig det er litt feil krumning på likså, eller det er et lite hakk i linsa. Det merkes godt selv om det ikke synes så godt. Eller så er linsene på "vranga", det er også ubehagelig. Hvilken type linse bruker du?

Er ikke så mange år siden jeg begynte. Jeg bruker ikke hver dag da. Jeg slet noe innmari med å få de på i starten. Ble mye banning og irritasjon foran speilet gitt.
Jeg måtte bytte merke for jeg er tørr på øynene. Kanskje du har fått et merke som ikke passer til øynene dine? Isåfall får du sikkert prøve flere typer hos optikeren din.

Har prøvd 2 forskjellige. Husker ikke hva de heter :op

Ute merker jeg ingenting til de da. Og hun sa at de fleste syns det var best ute til å begynne med. Får vel bare smøre meg med tolmodighet. Det er jo ikke så mange dager siden! Skal på kontroll hos optiker igjen 4 mai, så da håper jeg at det ser bra ut ;o)

Pucca skrev:
Jeg fikk linser da jeg var liten, ca 20 år siden. Husker at det tok en stund før jeg ikke merket at jeg hadde de på, og brukte de bare noen få timer om dagen i begynnelsen. Det er sikkert bra etter en uke eller to.

Nå bruker jeg ikke linser lenger, anbefaler laseroperasjon på det varmeste. Utrolig deilig å slippe linser og briller:)

Me too..Laser var det beste jeg har gjort.. Angrer faktisk paa at jeg ikke gjorde det foer (av redsel hehehe)

Jeg bruker linser når jeg skal på jobb/skole eller ut å kjøre bil.
Går jeg hjemme dropper jeg det, bruker briller når jeg ser tv.
Skulle brukt dem hele tia, men det er ekkelt å ha de på og jeg blir tørr på øynene etterhvert.
Når jeg kommer hjem fra jobb så er de som limt fast.

Hadde jeg bare brukt de oftere, så hadde jeg vel blitt vant til de og.
Dessuten blir jo synet bare dårligere dersom man ikke bruker briller/linser dersom man ser dårlig.

Jeg begynte med linser da jeg var 12. Kunne ikke ha de på så lenge av gangen da siden jeg var så ung (ikke mer enn 10timer om dagen). Men jeg syns aldri de var ubehagelige eller vonde å ha på, om de er vonde er det somregel noe støv ellerno på de. Broren min derimot kjente han blunka over de og syns de var ubehagelige, viste seg at han ikke tålte linsevannet. Ville snakka med optiker om det ikke gir seg

Dani California skrev:
Skulle brukt dem hele tia, men det er ekkelt å ha de på og jeg blir tørr på øynene etterhvert.

Dessuten blir jo synet bare dårligere dersom man ikke bruker briller/linser dersom man ser dårlig.

blir det?  er ikke det bare en myte?     går det ikke bare ut over hode(pine) og nakke ol??

Mange år siden jeg begynte nå...men, jeg har aldri hatt noen form for problemer.Aldri kjent at jeg har hatt dem på. I utgangspunktet så er det ikke meningen at man skal kjenne at man har på linser..Har du skjeve hornhinner? Vet at det ofte er en større utfordring for dem som har det, å finne linser som passer nøyaktig...

Klarte aldri å bli vant med linser.
Prøvde flere typer.
Værst å ha på inne. 
Kjentes ut som det var rusk på øynene hele tia .... 

Har skjeve hornhinner

¤Sunshine¤ skrev:

Dani California skrev:

blir det?  er ikke det bare en myte?     går det ikke bare ut over hode(pine) og nakke ol??

Når du ser noe på lang eller kort avstand så "fokuserer" du automatisk, og da er det musklene rundt linsen som brukes. Så det er jo godt mulig disse musklene slites enda mer enn til vanlig da.
Jeg er ikke 100 % sikker på dette altså, jeg bare tror...

Hvilke type linser har du da? Tar nok litt tid å bli vandt med dem. Husker ikke helt hvordan det var da jeg begynte med det. Er noen år siden.

Nå har jeg linser som sitter på en mnd av gangen. De gir mer fuktighet en dags og vanlige måndeslinser. Er sjeldent plaget med ubehag.

Det var litt uvant og ubehagelig rett etter de var satt inn, men etter en liten stund gikk det over. Mulig at du bør prøve noen andre linser? En skal jo ikke merke at man har på linser sånn til vanlig  Ville snakket med optiker og spurt om du kunne få prøve et annet merke 

Det kan hende at linsene dine er "feil" i forhold til augene dine då? Det oppdaga dei på mine når eg reiste innatt på neste kontroll. at dei satt litt for "godt" :)
Eller at du fremdeles er sår på auga etter treninga med av og på setting av linsene? Då reagerer ein meir på at det er noko på auga :)

Etter nok et forsøk med linser på i dag. Gikk veldig bra hele dagen helt til de plutselig føltes som limt på øye. Og da måtte jeg bare få de ut :op Skal inn til optikeren for å hente noen nye i morra.. Lov å håpe at det hjelper! Har dagslinser forresten.

Ellers er det veldig behagelig å ha linser når jeg ikke merker at de er der da :op
Skulle bare vart hele dagen! Men jeg har troen her, kan ikke gi opp så fort ;o)

Har forresten skeive hornhinner i tilegg, så kan være det tar litt lengre tid å venne seg til det da? :o/

Back
Topp