Dere som bruker Fenactin...

Slumpesara

Forelsket i forumet
Jeg sliter også litt med melkeproduksjonen, snuppa mi vil ha mer enn jeg har tilgjengelig (spesielt om kvelden!!). Så jeg har fulgt litt med her for å få tips til å øke melkeproduksjonen, og ser at flere anbefaler bukkehornfrø. Jeg ser dere bruker Fenactin, er denne spesielt anbefalt fra noen? Den inneholder jo timian, noe man IKKE skal bruke når man sliter med for lite melk?? Blir bare litt forvirret her, for det virker som om denne allikevel virker?? Mener det er Firsttime og E&R som har brukt den med hell??

Info fra Ammehjelpen:

Vi gjengir her en liste over noen urter/matvarer som blir brukt ved lite melk:

• Fennikel
    • Tistel
    • Brennenesle
    • Anis
    • Ammete
    • Bukkehornsfrø NB! ikke med timian
    • Dill
    • Havregrøt/suppe
    • Vørterøl
    •  maltekstrakt/maltblokker

Jøsses, nei bruekr den fra Solary, og den har timian i seg altså [:-] Men føler helt seriøst at den har funket! Jeg har vaffal mere melk! Men jeg tar disse, drikker Weleda sin ammete, drikker masse biola og vann.. SÅ vet jo ikke helt hva som har gjort det [8D] Er ikke i overflod, men merket forksjell i går kveld [:)]

Tja, da er det jo ikke så lett å si hva som hjalp! Men tydeligvis ikke så farlig om det er litt timian i??

Prøver meg på denne jeg:

Pluss ammete, og masse vann! Så får vi se [:D]

Hvor fikk du tak i den? Og hvordan tar du det?? [:)]

Kjøpte den på vanlig helsekost (sunkost tror jeg), spurte etter bukkehornfrø og da kom butikkdama med denne til 62 kr! Lukter litt hvitløk, men jeg tok en teskje i munnen og svelget med vann. Gikk helt fint det! Ang dosering så fant jeg dette på rolv.no

For å øke produksjonen av morsmelk, anbefales et daglig inntak av 2-8 gram bukkehornfrø, fordelt på flere doser gjennom dagen. Husk å drikke mye vann hvis du bruker bukkehornfrø til dette formålet.

Men pokker, nå ser jeg jo at de fleste bruker det oppmalt....her må jeg undersøke litt nærmere!

Oppdatering: Altså, de skal helst være knuste eller oppmalt ja....æsj, og så kan man få kjøpt ferdig knuste på helsekost også Men leste om noen inne på dinbaby som lagde te av 1 ts hele frø, og drakk teen og spiste frøene etterpå  som da var myke. Prøver det et par ganger om dagen jeg [:)] Eller putte de rett oppi ammeteen, 1 kopp mindre med ekkel te [&:]

var på sunkost i sta og spurte etter ren bukkehorn, men hun jenta som jobbet der har nok ikke peiling i det hele tatt!!! fikk med meg bukkehorn med timian, men men!!!

får prøve det ut å se om det fungerer, hvis ikke er det greit å ha i bakhånd siden det skulle være godt for luftveiene når man var skikkelig tett!

men kathmor, hva er mengdeforholdene i din mellom timian og bukkhorn?

"fire kapsler inneholder 1500mg bukkehornsfrø og 400mg timianblad" - så rett under 1/4 dels med timian

hmmm, den jeg fikk med var ca 50/50..... skal innom en annen helsekost å se om de har de frøene i sånn pose ;)

ORIGINAL: KathMor

"fire kapsler inneholder 1500mg bukkehornsfrø og 400mg timianblad" - så rett under 1/4 dels med timian

tusen takk for tips!

den helsekosten på cc i drammen har det nok, hvis ikke så bestiller de sikkert for meg, de pleier i hvertfall å gjøre det! kjempe service der!!!

haha, der kom det visst lit snik reklame,hehe ;)
ORIGINAL: Slumpesara

Annelise og feliks, et lite tips; kjøp ferdig knuste!!!!! Det gjorde ikke jeg... [:'(][:'(]

fikk tak i knuste, hun sa der at jeg kunne putte det i tekoppen sammen med ammeteen ;) da ble det ikke så værst smak!

spennende å se om det hjelper[:)]

ORIGINAL: Slumpesara

Annelise og feliks, et lite tips; kjøp ferdig knuste!!!!! Det gjorde ikke jeg... [:'(][:'(]

Back
Topp