Dere som bruker/brukte ammeskjold..

ellamelle*

Gift med forumet
Koker/vasker dere skjoldene mellom hver amming, eller hva gjør dere?

Når jeg brukte det, så vaska jeg det etter hver gang og kokte de hver kveld..

Brukte skjold i akkurat 10 uker. Jeg skylte de etter nesten hver gang, og kokte de innimellom. Burde kanskje vært flinkere men minsten er frisk og rask og ser ikke ut til å ha tatt skade av det.

Vasket og steriliserte dem etter hver amming, microsterilisator er veldig greit... [:)] De sa på barsel at man måtte gjøre det pga melkebakterier. Endte opp med rundt 15 ammeskjold, men fy fader for en lettelse å bli kvitt de...

Jeg vasket med zalo og skylte godt etterpå, kokte hver kveld. Klarte å slutte etter 3 mnd..

Men: dere smurte vel inn brystvortene deres med morsmelk og lot det tørke der før dere kledde på puppen igjen. Dere desinfiserte vel ikke brystvorten før neste amming da? .................

Tror det går bra jeg da men, det beste er å ha en del rene skjold for hånda..[;)]

her gikk aldri amminga heilt,men da han kom til verden lærte vi på nyfødtintensiven at istedenfor og koke i kasserolle,kunne man bare ha brystsjoldet,flaskesmokken eller narresmokken i en kopp med vann i micro på full styrke i 3 min,så va den like bra sterilisert enn å koke det på ovn :-)

Back
Topp