Dere som bor på små plasser

*josefine*

Elsker forumet
Er dere flinke til å inkludere innflyttere?
Å på hvilken måte er dere ev. Flinke til å inkludere?
Her opplever vi til stadighet å sitte i ensomhet på diverese tilstelninger, jeg tar meg vistnok litt mere nær av det enn mannen

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vi bor vel ikke på en så liten plass, og vi er innflyttere selv.
Men her ber vi ofte over naboene, og siden vi har barn har vi kommet i kontakt med flere voksene :)
Jeg er ikke så fryktelig sosial av meg så jeg trives med at jeg er litt "usynlig":)

Vi er veldig flinke! Nå er da vi nesten di 'nyeste' og har blitt kjempegodt tatt i mot!:) ofte inkludert! Men noen ganger har jeg følt meg litt ekskludert, men da var jeg nok litt ensom når mannen var borte i jobbsammenheng. Nå er det kommet nye tilflyttere igjen, og vi prøver virkelig så godt vi kan:)

Sent from my iPad using BV Forum

Nei, vi er nok ikke det. Jeg prater jo med de når jeg treffer de. Men jeg er nok ikke den første til å banke på døra deres og ønske dem velkommen og invitere de med på noe.

Sent from my iPhone using BV Forum

Spiller det noen rolle om det er liten plass eller ikke?

Altså sånne arragementer for nabolag og sånn så må man jo sørge for at alle blir invitert. Vet ikke hva slags andre tilstelninger det kan være snakk om...? Man blir som regel inkludert via skole, barnehage, barnas fritidsaktiviteter, barselgrupper via helsestasjonen osv...

Vi er innflyttere selv, så vi gjør det til vår bissniss å inkludere oss sjæl :p

Blir med på ting i lokalmiljøet, er med i FAU, stiller opp på alle dugnader og snakker/skravler med naboene når anledningen byr seg. Tropper opp på bygdekinoen osv :)

Spiller det noen rolle om det er liten plass eller ikke?

Altså sånne arragementer for nabolag og sånn så må man jo sørge for at alle blir invitert. Vet ikke hva slags andre tilstelninger det kan være snakk om...? Man blir som regel inkludert via skole, barnehage, barnas fritidsaktiviteter, barselgrupper via helsestasjonen osv...
Tenkte mest på tilstelninger som 17mai, juletrefest ol.
Ikke at man trenger en invitasjon for å delta, men kjedlig når en gjerne er tidlig ute, og alle bare stimer forbi ditt bord og bort til neste for å sitte med andre kjente. Å da snakker vi så liten plass at alle kjenner alle, og slik er det jo ikke i byer. Derfor jeg spurte om små plasser.

Tenkte mest på tilstelninger som 17mai, juletrefest ol.
Ikke at man trenger en invitasjon for å delta, men kjedlig når en gjerne er tidlig ute, og alle bare stimer forbi ditt bord og bort til neste for å sitte med andre kjente. Å da snakker vi så liten plass at alle kjenner alle, og slik er det jo ikke i byer. Derfor jeg spurte om små plasser.
Ja da skjønner jeg. Man bør ta initiativ til å inkludere nye når man er på sånne arrangement!! Pleier å gå bort å snakke med de som står litt for seg selv. Har opplevd både å blitt inkludert og å bli sittende alene selv.

Vi er innflyttere i en bygd med under 5000 innbyggere. Har bodd her i 2,5 år - og det er ikke lett alltid altså! Alle har jo relasjoner til hverandre fra før, eller er i familie. Men jeg syns det begynner å bli bedre. Denne gang er jeg kommet i en barselgruppe med 8 supre jenter, dert hjelper godt på.
Vil tro det blir lettere når ungene blir eldre også. (Vår eldste er 4 år)

Back
Topp