Dere som bor langt unna sykehuset

Lillemy0894

Forelsket i forumet
MayDay2021
Når setter dere bilstol og fødebag i bilen? tenker om man er på tur og plutselig starter fødsel, så er det jo fort ikke tid å dra hjem for å hente..

No bur ikkje vi så langt unna sjukehuset (20 minutt), og bilstolen havna i bilen i går og kofferten havnar nok i bilen så snart eg har fått pakka ned dei siste par tinga som manglar. Er no i veke 36+3.

Last edited:
Her er det 1.5 time unna sykehuset, men vi har barn hjemme som mannen uansett må hjem å være hos. Dermed er bilstolen i boden enn så lenge. Men med første barn så hadde jeg både fødebag og bilstol klar i bilen. Du må bare føle på det selv :)

Tenkte å sette bilstolen i bilen når eg går ut i perm (så i v 37) så er no det gjort og ute av verden, fødebagen tar eg når eg sjølv setter meg i bilen for å føde :D

Ja om jeg hadde tatt en lenger tur så hadde jeg nok tatt med meg fødebagen i tilfelle noe skjer på turen/reisen. Skader jo ikke :)

Men om du er på tur i uke 36, og plutselig må du dra?
Pga corona har eg ikkje tenkt å reise nokon plass.. men hadde eg reist på tur i veke 36, hadde eg sikkert tatt med fødebagen, men ikkje bilstolen :happy: Dette pga rekner med far skal heimom etter fødsel før eg reiser heim, han får jo ikkje vere på barsel uansett og kan sikkert fikse bilstolen og så hente oss på sjukehuset når me skal heim :rolleyes:

Samme som over her, pga Korona er vi hjemme stort sett hele tiden. Har 3 timers kjøretur til sykehuset. De lengste turene unna hjemmet er vel 30-60 min kjøretid unna, for å gå tur med hunden, men stort sett i "feil" retning sykehuset og vi må uansett hjem med hunden:p Så vidt jeg har skjønt så er det sjelden det er sååå krise at man bare må kaste alt man har i hendene å kjøre tvert, ihvertfall som førstegangs :happy:

Samme som over her, pga Korona er vi hjemme stort sett hele tiden. Har 3 timers kjøretur til sykehuset. De lengste turene unna hjemmet er vel 30-60 min kjøretid unna, for å gå tur med hunden, men stort sett i "feil" retning sykehuset og vi må uansett hjem med hunden:p Så vidt jeg har skjønt så er det sjelden det er sååå krise at man bare må kaste alt man har i hendene å kjøre tvert, ihvertfall som førstegangs :happy:
Hadde eg hatt 3 timer kjøretid i utgangspunktet og kjørt ytterligere 1 time fra sjukehuset når fødselen starta hadde eg komt sånn ca halvveis før ungen va ute med førstemann :hilarious:
Som deg va eg heilt sikker på at første fødsel skulle ta lang tid, så eg sku lindre i dusjen og sånne ting, men heile greia tok 2 t 9 min fra start te slutt så eg rakk bare 20 minutt på sjukehuset der dei for da mesta prøvde å koble meg til ctg :yuck:

Er i dag 33+3, bor ca 40 min unna sykehuset hvis det er "normal trafikk". Vi skal ikke putte noe i bilen enda. Vi vil nok sette basen i bilen etter vi har vært på hyttetur 23-25 april. Fødebaggen er ikke pakka enda, tenkte jeg skulle begynne å kikke på det nest uke en gang, muligens. :rolleyes: Føder jeg når vi er på hyttetur er det to timer ca kjøre hjemmefra, så da blir det nok sykehuset som ligger nermere hytta en det som ligger nermest hjemme - så mulig fødebaggen blir med på hyttetur. :p uansett hvilke av de to sykehusene det blir så får ikke gubben bli over, så han må nok hjem okke som. Da kan han fikse sete osv da. :hilarious:

Sist så var vannet misfarget, og de ville ha meg inn med en gang. Jeg dro vel etter 45 minutter - fordi xen stressa :wacky: Jeg hadde gooooood tid og satt meg på pcn blant annet :hilarious: :hilarious: :hilarious: Våknet av at vannet gikk 03:05 og frøkna var ute 11:14 :rolleyes: Var på sykehuset hele tiden da det var midt på natten, og pga at vannet var grønt. :wtf: Så det kan være andre omstendigheter som gjør at dem vil ha deg inn raskest mulig. :bag:

Hadde eg hatt 3 timer kjøretid i utgangspunktet og kjørt ytterligere 1 time fra sjukehuset når fødselen starta hadde eg komt sånn ca halvveis før ungen va ute med førstemann :hilarious:
Som deg va eg heilt sikker på at første fødsel skulle ta lang tid, så eg sku lindre i dusjen og sånne ting, men heile greia tok 2 t 9 min fra start te slutt så eg rakk bare 20 minutt på sjukehuset der dei for da mesta prøvde å koble meg til ctg :yuck:
Å kjære vene! Men vil tro at det er veldig uvanlig, er det ikke? Jeg forbereder meg på 30 timers fødsel jeg :hilarious:

Å kjære vene! Men vil tro at det er veldig uvanlig, er det ikke? Jeg forbereder meg på 30 timers fødsel jeg :hilarious:
Trur mange førstegangs kan bli overraska i motsatt retning der. Eg og va forberedt på laaaaaang fødsel. Sa te mannen når eg våkna av at vatnet gjekk at han måtte lufte hunden mens eg tok ein dusj for å lindre riene og å vaske håret. Hjalp ikkje med varmt vatn så eg ga opp og satte meg for å ta tida på riene og syns kanskje dei va litt tette så eg ringte te jm som hørte eg hadde rier heile tida og organiserte med ambulansebåten. :hilarious: Når dei prøvde å
Koble meg te ctg på sjukehuset klarte eg ikkje ligga å slappe av og jm ville absolutt koble på mens eg låg så eg blei tatt inn på fødestove for lystgass sånn at eg klarte slappe av nok til å bli kobla til. Akkurat når eg fekk den i nevane så laga eg presselyd, jm reiv av meg klær på underkroppen med ein gong ria var over og da va bare te å presse :-p

godt å være forberedt på lang fødsel, men greit å være klar over at det kan gå veldig fort og sånn at ein tar litt høyde for sånne ting når det nærmer seg termin. :-)
Eg satse på eg får litt meir ro og følelse av ein god fødsel ved å bli satt i gong og slippe transport med rier nå med nummer 3 ❤️

Trur mange førstegangs kan bli overraska i motsatt retning der. Eg og va forberedt på laaaaaang fødsel. Sa te mannen når eg våkna av at vatnet gjekk at han måtte lufte hunden mens eg tok ein dusj for å lindre riene og å vaske håret. Hjalp ikkje med varmt vatn så eg ga opp og satte meg for å ta tida på riene og syns kanskje dei va litt tette så eg ringte te jm som hørte eg hadde rier heile tida og organiserte med ambulansebåten. :hilarious: Når dei prøvde å
Koble meg te ctg på sjukehuset klarte eg ikkje ligga å slappe av og jm ville absolutt koble på mens eg låg så eg blei tatt inn på fødestove for lystgass sånn at eg klarte slappe av nok til å bli kobla til. Akkurat når eg fekk den i nevane så laga eg presselyd, jm reiv av meg klær på underkroppen med ein gong ria var over og da va bare te å presse :p

godt å være forberedt på lang fødsel, men greit å være klar over at det kan gå veldig fort og sånn at ein tar litt høyde for sånne ting når det nærmer seg termin. :)
Eg satse på eg får litt meir ro og følelse av ein god fødsel ved å bli satt i gong og slippe transport med rier nå med nummer 3 ❤️
Takk for at du deler! Skjønner at jeg kanskje ikke bør drøye så veldig lenge før vi drar når ting starter da. Hører jo bare folk som sier slapp av, du er førstegangs og har goood tid, men veldig greit å høre om erfaringer andre veien også. Ønsker deg masse lykke til denne gangen, satser på en litt roligere runde for deg:Heartred

Takk for at du deler! Skjønner at jeg kanskje ikke bør drøye så veldig lenge før vi drar når ting starter da. Hører jo bare folk som sier slapp av, du er førstegangs og har goood tid, men veldig greit å høre om erfaringer andre veien også. Ønsker deg masse lykke til denne gangen, satser på en litt roligere runde for deg:Heartred
Håpe eg og :-) om fødsel starte heime blir det heimefødsel så då har me god tid te å få alt med oss i tilfelle ;-) men komme te å ha fødebagen med itte kontrollen på onsdag sånn i tilfelle siden det er ferje involvert for å få tak i ting om det ikkje er med og eg blir innlagt :hilarious:

Bilstolen ble satt inn forrige uke Bagene er nesten ferdig pakket. Termin 1. Mai

Vi har satt bilstolen i bilen, og vi skal på tur et stykke herfra (om korona tillater det) om noen uker, og da er jeg uke 36 og tar med fødebagen i tilfelle :)

Back
Topp