Når setter dere bilstol og fødebag i bilen? tenker om man er på tur og plutselig starter fødsel, så er det jo fort ikke tid å dra hjem for å hente..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Men om du er på tur i uke 36, og plutselig må du dra?Tenkte å sette bilstolen i bilen når eg går ut i perm (så i v 37) så er no det gjort og ute av verden, fødebagen tar eg når eg sjølv setter meg i bilen for å føde
Pga corona har eg ikkje tenkt å reise nokon plass.. men hadde eg reist på tur i veke 36, hadde eg sikkert tatt med fødebagen, men ikkje bilstolen Dette pga rekner med far skal heimom etter fødsel før eg reiser heim, han får jo ikkje vere på barsel uansett og kan sikkert fikse bilstolen og så hente oss på sjukehuset når me skal heimMen om du er på tur i uke 36, og plutselig må du dra?
Hadde eg hatt 3 timer kjøretid i utgangspunktet og kjørt ytterligere 1 time fra sjukehuset når fødselen starta hadde eg komt sånn ca halvveis før ungen va ute med førstemannSamme som over her, pga Korona er vi hjemme stort sett hele tiden. Har 3 timers kjøretur til sykehuset. De lengste turene unna hjemmet er vel 30-60 min kjøretid unna, for å gå tur med hunden, men stort sett i "feil" retning sykehuset og vi må uansett hjem med hunden Så vidt jeg har skjønt så er det sjelden det er sååå krise at man bare må kaste alt man har i hendene å kjøre tvert, ihvertfall som førstegangs
Å kjære vene! Men vil tro at det er veldig uvanlig, er det ikke? Jeg forbereder meg på 30 timers fødsel jegHadde eg hatt 3 timer kjøretid i utgangspunktet og kjørt ytterligere 1 time fra sjukehuset når fødselen starta hadde eg komt sånn ca halvveis før ungen va ute med førstemann
Som deg va eg heilt sikker på at første fødsel skulle ta lang tid, så eg sku lindre i dusjen og sånne ting, men heile greia tok 2 t 9 min fra start te slutt så eg rakk bare 20 minutt på sjukehuset der dei for da mesta prøvde å koble meg til ctg
Trur mange førstegangs kan bli overraska i motsatt retning der. Eg og va forberedt på laaaaaang fødsel. Sa te mannen når eg våkna av at vatnet gjekk at han måtte lufte hunden mens eg tok ein dusj for å lindre riene og å vaske håret. Hjalp ikkje med varmt vatn så eg ga opp og satte meg for å ta tida på riene og syns kanskje dei va litt tette så eg ringte te jm som hørte eg hadde rier heile tida og organiserte med ambulansebåten. Når dei prøvde åÅ kjære vene! Men vil tro at det er veldig uvanlig, er det ikke? Jeg forbereder meg på 30 timers fødsel jeg
Takk for at du deler! Skjønner at jeg kanskje ikke bør drøye så veldig lenge før vi drar når ting starter da. Hører jo bare folk som sier slapp av, du er førstegangs og har goood tid, men veldig greit å høre om erfaringer andre veien også. Ønsker deg masse lykke til denne gangen, satser på en litt roligere runde for degTrur mange førstegangs kan bli overraska i motsatt retning der. Eg og va forberedt på laaaaaang fødsel. Sa te mannen når eg våkna av at vatnet gjekk at han måtte lufte hunden mens eg tok ein dusj for å lindre riene og å vaske håret. Hjalp ikkje med varmt vatn så eg ga opp og satte meg for å ta tida på riene og syns kanskje dei va litt tette så eg ringte te jm som hørte eg hadde rier heile tida og organiserte med ambulansebåten. Når dei prøvde å
Koble meg te ctg på sjukehuset klarte eg ikkje ligga å slappe av og jm ville absolutt koble på mens eg låg så eg blei tatt inn på fødestove for lystgass sånn at eg klarte slappe av nok til å bli kobla til. Akkurat når eg fekk den i nevane så laga eg presselyd, jm reiv av meg klær på underkroppen med ein gong ria var over og da va bare te å presse
godt å være forberedt på lang fødsel, men greit å være klar over at det kan gå veldig fort og sånn at ein tar litt høyde for sånne ting når det nærmer seg termin.
Eg satse på eg får litt meir ro og følelse av ein god fødsel ved å bli satt i gong og slippe transport med rier nå med nummer 3
Håpe eg og om fødsel starte heime blir det heimefødsel så då har me god tid te å få alt med oss i tilfelle ;-) men komme te å ha fødebagen med itte kontrollen på onsdag sånn i tilfelle siden det er ferje involvert for å få tak i ting om det ikkje er med og eg blir innlagtTakk for at du deler! Skjønner at jeg kanskje ikke bør drøye så veldig lenge før vi drar når ting starter da. Hører jo bare folk som sier slapp av, du er førstegangs og har goood tid, men veldig greit å høre om erfaringer andre veien også. Ønsker deg masse lykke til denne gangen, satser på en litt roligere runde for deg