Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Når eg budde i burettslag så var måking inkludert i "husleiga". Men me måtte måke litt sjølv, der bilen ikkje kom fram. Der var det dei som hadde trappevask som også hadde ansvar for måkinga den veka.
Kommunen og et privat selskap. Bilen må vi ta selv om det ikke er brøyta. Er bilene borte som på dagtid, blir det gjort av det private selskapet. Alt ligger inne i husleien.
Det blir brøytet, men brøytebilen kommer ikke til over alt. Vi brøytet "vårt" område, og naboene "sitt". Postkasseområdet byttes på, men det er jo alltids noen eldre som forståelignok ikke har mulighet. Heldigvis har jeg en mann som faktisk synes det er gøy å måke snø (forstå det den som kan)
Bor i borettslagsblokk.
Her er det vi som bor her som må måke veien mellom dørene og ut mot søppelrommet.
Postkassene har vi inne i gangene.
Og ja, ser at det er bare noen få faste som måker/strør sand og sørger for inngangene.
Har en brøytetraktor som brøyter og strør sand på parkeringsplassen.
Vi gjør det selv. Eller den hyggelige damen nedunder har alltid måket før vi rekker det... Det er bare snakk om 4 trappetrinn foran inngangsdøren da. Det er ikke hvert år det blir snø her, og jeg har aldri opplevd at det måtte måkes til biler eller søppeldunker.
Da vi bodde i borettslag ble parkeringsplassen måket, men vi måtte selv måke gangstien bort dit. Vi gjorde det alltid, ingen andre som gadd. Og så fikk vi "bot" for å ikke delta på dugnad, jeg var høygravid og mannen var ikke hjemme. Glad vi bor i enebolig nå
Der jeg bodde i borettslag ble det måket på parkeringsplassen, det var inkludert i fellesutgiftene. Fra dørene og ut dit måtte vi ta selv. Da fikk vi et skriv hver begynnelse av vinter med 2 leiligheter hver faste dag i uken hvor vi hadde ansvar for å måke dette
Da vi bodde i borettslag måket vaktmesteren hver morgen, og evt om ettermiddagen om det trengtes. Han strødde også, men på kveldstid gjorde vi det selv ved behov
Vi hadde pliktuke og vasket gang og uteplass en gang i uka, og hadde dugnad 2 ganger i året.
Men vaktmester tok seg av bed og plen og reparerte ting på lekeplass osv i det daglige
Her er måkinga inkludert i husleien! Der jeg bodde før var det lister over hvem som hadde ansvar! NPR det snødde ble lista laget og hengt opp! De som leide ut leiligheter tror jeg hadde kjøpt seg fri for vi leide og måket ikke og så heller aldri huseierne gjøre det