Dere som blir sykemeldte

aninewe

Forumet er livet
Assistert-jentene
Junilykke2018
MayDay2021
✨Juniverse 2026✨
Kanskje et teit spørsmål. Men jeg tenker på dette dumme fraværet hele tiden. Fikk meg ikke til å fortelle sjefen sannheten, så da blir det å ringe i slutten av ferien min og si jeg er sykemeldt en uke. Blir altså sykemeldt fra første kontroll til innsett. Jeg tenker å bare ringe å si: "Hei, jeg er sykemeldt ut neste uke. Kommer på jobb neste mandag. Hade"[emoji23]
Jeg er aldri syk så får helt panikk. Må jeg si noe mer?? Kan noen roe meg ned? [emoji51]

Kanskje et teit spørsmål. Men jeg tenker på dette dumme fraværet hele tiden. Fikk meg ikke til å fortelle sjefen sannheten, så da blir det å ringe i slutten av ferien min og si jeg er sykemeldt en uke. Blir altså sykemeldt fra første kontroll til innsett. Jeg tenker å bare ringe å si: "Hei, jeg er sykemeldt ut neste uke. Kommer på jobb neste mandag. Hade"[emoji23]
Jeg er aldri syk så får helt panikk. Må jeg si noe mer?? Kan noen roe meg ned? [emoji51]
Jeg hadde tenkt å prøve den regla der, men sprakk av stress og dårlig samvittighet så fortalte bare sjefen alt og han skal hjelpe til, så det anbefaler jeg. Men kanskje ikke svar på spm ditt :p ikke at sjefen har noe med det, sånn egentlig!

Jeg har vært åpen med mine ledere, og angrer ikke på det[emoji5]

Jeg har alltid vært åpen om dette vi går igjennom. Og det angrer jeg ikke ett sekund på. Har bare avtalt at jeg sender melding om jeg blir hjemme. Blir litt dumt å ringe og fortelle at du kommer neste uke for så å si at du er sykemeldt en uke til. Da sier du heller at du skal til legen igjen for ny vurdering.

Vær oppmerksom på at nav pålegger bedriften å ha samtale med de som er sykemeldt i mer enn 4 uker. Så da er det lettere å ha gitt litt info på forhånd.

Jeg kunne aldri i verden fortalt noe om det vi går gjennom til noen på min jobb. Så jeg sier bare at jeg blir sykemeldt noen dager. Det må de bare respektere, og det gjør de også. Gjør det enkelt, du trenger ikke forklare deg på jobben om dette.

Du trenger ikke si noe mer enn at du er sykemeldt. Sjefen har ikke krav på å vite hvorfor eller hvor lenge. Men jeg skjønner at du synes det er vanskelig. Jeg var helt nervevrak da jeg skulle levere sykmeldinga mi før i sommer. Selv om sjefen var blid og hyggelig mot meg, så visste jeg at hun ikke var spesielt fornøyd da det var mange andre sykmeldte samtidig og sommerturnusen akkurat var i gang.

Jeg har ringt og sagt at jeg er syk. Litt senere på dagen har jeg sendt en melding at jeg er sykemeldt tom...
Jeg har en fysisk og tung jobb så det har ikke vært problem å sykemelde meg. Har pleid å være sykemeldt fom uthenting tom hcg måling.

Jeg har vært borte masse pga ivf, men har aldri sagt hvorfor til sjefen. Det har gått bra, men kjenner igjen den kjipe følelsen av å holde årsaken til sykemeldingen hemmelig. Jeg har pleid å bare si at det er noe med magen. Så har sjefen trodd at det er magesår. Har gått fint [emoji6]

Min sjef forstod hva det var, og spurte faktisk om det var prøverør jeg holdt på med.
Vi har et veldig godt forhold og jeg har kunnet ''gråte ut'' på kontoret hennes, hun var forståelesfull men også realistisk, hjalp meg da jeg var deppa og fikk blomster hjemme på døren etter negativt forsøk.
Vi to har både grått sammen og gledet oss sammen over alt dette med ivf-karusellen.
Sier om seg selv: ''jeg blir jo nesten bestemor til den lille jeg'' :Heartred

Takk for svar alle sammen! Etter mye frem og tilbake har jeg bestemt meg for å fortelle det til sjefen. Jeg er sikker på at det kommer til å gå greit da hun generelt er veldig forståelsesfull og hyggelig. Var mye av prinsipp som gjorde at jeg holdt tilbake. Men tror det blir enklere sånn, både for meg og henne. Nå har jeg slått meg veldig til ro med dette og er ikke stresset som jeg var da jeg skrev innlegget!

Har dere vært mye borte fra jobb under prøvingen? Holder det å bruke egenmelding eller må dere bruke sykemelding? Det har seg sånn at jeg har fått AAP og derfor ikke kan være sykmeldt før etter jul..

Har dere vært mye borte fra jobb under prøvingen? Holder det å bruke egenmelding eller må dere bruke sykemelding? Det har seg sånn at jeg har fått AAP og derfor ikke kan være sykmeldt før etter jul..

Har ikke vært noe borte, er første forsøk! Men nå har jeg fortalt det og alt blir tilrettelagt :) får permisjon med lønn når jeg skal på kontroll og sykemelding fra uttak til innsett. Vet ikke hvordan det blir med AAP..

Har ikke vært noe borte, er første forsøk! Men nå har jeg fortalt det og alt blir tilrettelagt :) får permisjon med lønn når jeg skal på kontroll og sykemelding fra uttak til innsett. Vet ikke hvordan det blir med AAP..
Så bra du får så god støtte fra jobb.

Back
Topp