Dere som bleker håret?

Snooki

Bosatt på Babyverden
Januarskatter 2015
Kan dere anbefale et blekemiddel som funker å tar bra?
Jeg er mørk, nesten svart.. Var hos frisør å farget for 3mnd siden og har alltid hatt mørkt hår.
NÅ derrimot ønsker jeg å prøve noe nytt for en gangskyld..[8D][:D]
Har bob frisyre, og tenker å kun bleke toppen å ha det litt mørkt under hvis dere skjønner [:D]

Kan slenge med ett bilde jeg har fra face.

Jeg trenger sikker å bleke flere ganger for å få det blondt, vil ikke ende opp som gulrot på toppen [:D]

Men seriøst, kom med tips til blekemiddel.
Eller andre tips dere vil dele med ei jente som aldri har bleket håret før??[:D][:D]

Hehe, hadde A L D R I gjort det selv i tilfelle.

Jeg ville nok starta litt forsiktig med striping....

Min favoritt er schwartzkopf sin med sånn "børste" som liksom skal fordele middelet i jevne striper.. den er ikke helt patent til det, men syns blekemiddelet i den pakka er bra. Jeg er ganske så mye lysere i utgangspunktet da.. men trenger bare bruke det i 5 minutter så er jeg skikkelig blond. Har også brukt det på ei venninne med mørkere hår enn meg og hu fikk lyse fine striper..

Ellers ville jeg nok ha tatt en tur til frisøren for første striperunden, jeg da.. og heller "fyllt på" hjemme, siden du aldri har gjort det før..

GÅ TIL FRISØR!!!
viss ikkje blir du nok gullerot uansett:/

Jeg har gått fra svart til blond selv:)
(har gått frisørlinja da, men..)
Tok først avfarging, så bleika jeg det. Gjorde alt hjemme;)

Med så mørkt hår ville jeg aldri helbleka det. Gå til frisøren du[:)]

ORIGINAL: Superglade

GÅ TIL FRISØR!!!
viss ikkje blir du nok gullerot uansett:/

Det blir hun hos frisør også, men de har mulighet til å ta en shade over, så det ikke vises.. men det igjen betyr at det tar mye lengre tid. Men tryggest uansett!!!

Jeg striper hjemme. Tar litt om gangen.

KJØP EN SUPER GOD KUR, og en shampo som demper det gule.

Tenkte å bare bleke det ytterste laget, å ha det mørkt under..
Fikk anbefaling av en frisør venninne av meg å stripe det masse..
Så heller fylle i striper senere.. Da blir ikke håret så ødelagt.

Men så tenker jeg, hva om stripene blir litt gule først, og jeg må ta en runde til med bleking.
Jeg får jo ikke "fanget" opp alle stripene som er gule da?[>:]
Da blir det jo gulskjær i hele håret[&:]..
Derfor jeg tenkte å bleke hele ytterlaget, å bleke det 2 ganger hvis første blir gult.

Vil anbefale på det STERKESTE å ikke gjøre det, hvertfall ikke selv.. gjorde det selv for 8-9 mnd siden og etter det har håret blitt helt ødelagt .... det går ikke ann å gjøre noe med lenger, og angrer ekstremt på at jeg gjorde dette.. Nå skal jeg klippe av meg halvparten av håret, i håp om at det vil ordne seg

Ikke ikke ikke ikke ikke ikke ikke ikke ikke gjør det selv. I 99.8% av tilfellene blir det ikke bra. Pumaflekker, gulrot osv osv.
Det er ikke samme blekemiddel i butikken som hos frisøren, frisøren blander en blanding som kan ta mye bedre og også fjerne gul- og orangeskjæret.
Man må som regel ha på en annen farge over for å dempe de gule og orange fargene, og gjør man dette selv er det stor risiko for å få grønt evt. grått hår. Så nei, plis, ikke gjør det. [:)]

Er jo så dyrt hos frisør [&:] 500 spenn! + tillegg for lengden..
Men å stripe det selv kan jo ikke være no problem..
Er jo ikke snakk om hele håret..

Hmmm...
Kan jo alltid kjøpe med en brunfarge å farge håret hvis det blir for ille [:D]
hehe..

jeg brukte mood bleikemiddel ifra sverige , jeg er veldig mørkbrunette og ble blond nærmere sakt PLATINAblond først gang jeg bleika det !! Og nei , ble ikke gul/oransje !!

Brukte bare en plastpose som dekket huet mitt , ikke no luft kom inn.. satt i ca 40-50 min..
Poff , så var jeg blond gitt :P * like blond som playboyjentene er*

Back
Topp