Dere som ble sydd en del etter fødselen

Lykkeliky

Gift med forumet
Er det vanlig å ha helt sinnsykt vondt fremdeles etter 12 dager? Det er så vondt at jeg skriker av smerte når jeg f.eks reiser meg opp, og jeg må ta smertestillende for å døyve det aller verste. Fikk jordmor til å se på stingene i forrige uke, og de så visst "fine" ut, men det kan da umulig være vanlig å ha så vondt som dette?? Kjennes ut som jeg har åpne sår der nede, men har sjekket selv og det ser egentlig ikke verken sårt eller betent ut...   Skal til legen i morra, for jeg klarer ikke å slå meg til ro med at dette er normalt. Fint om noen har erfaringer! :)

Og er det noen som vet når trådene løser seg opp og forsvinner?

jeg hadde en lang rift innover + 4 utvendige rifter.

var ganske vondt å sette seg ned/reise seg opp ca 2-3 uker etter fødselen. Hadde ikkje betennelse eller for stramme sting..men det verket og "dunket"  nedi der  emoticon

Jeg ble vel ikkje 100% før akkurat  6 uker etter fødselen( men det ble gradvis bedre dag for dag  da..)

..og de utvendige stinga løsna etter 2,5 uke.. de innvendige gikk ikkje bort før 6 uker.

har du prøvd grønnsåpebad?

Jepp, helt normalt... Iallefall hadde jeg det på samme måte.. Gikk på smertestillendes i 2 uker etterpå.. Først etter 4 uker greide jeg og tørke meg skikkelig etter jeg hadde vært på do.. 

Vræl, seriøst...?? Klarer jo omtrent ikke å gjøre noe som helst, føler meg helt handikappa. emoticon

Ja huff det der husker jeg var skikkelig ille. Klarte nesten ikke å sitte og tisse, men du får trøste deg med at det blir bedre :)

Stakkar...vet hvor ille det er, husker at jeg tenkte flere ganger at jeg kunne føde en gang til bare for å slippe de smertene, det tok rundt 2-3 uker til stinga begynte å løsne også tok det rundt 5 uker til jeg kunne leve som før. Gir deg en trøste klem

Det KAN være helt normalt..
Men det KAN også være infeksjon..
Eller det KAN være sting som har gått opp..
Eller det KAN være noe innvendig de ikke har sett...
Eller det KAN være de har skadet noen nerver..
Det er en del det KAN være....

Vet du om de sydde noe innvendig? Kjenner du om det er inni eller utapå det er vondt? Er det vondt hele tida eller verre når du går på do eller..? 

Hos meg gikk de første stinga utvendig etter 3-4 uker, og de siste ikke før etter 8 uker, men nå var det ikke noe normalt med det heller da og sydde ekstremt mye. De sydde fra innvendig opp over og ut til begge sider, mot trusekanten og bak og opp på ene rumpeballen. Men de hadde oversett noe innvendig og noen sting hadde rakna pluss at det fallt ned innvendig. Så de oppdaga ikke alt på kontroll etter 9 uker, men først 4 mndr etterpå.. Og det ble operasjon i narkose for å rette opp igjen alt.. Så akkurat hva som er normalt vet ikke jeg.. MEN derfor er det viktig å sjekke!

Ville nok tatt en sjekk ja. Kan være infeksjon innvendig. MEN IKKE SETT DEG I GRØNNSÅPEBAD!! Det kan fjøre ting enda værre fikk jeg beskjed om da jeg måtte reoperere 8 mnd etter fødsel. Men det kan være at alt er i orden også, men du har tross alt vært gjennom en stor påkjenning. Vær glad du klarer å sitte du, jeg klarte ikke sitte på nesten 4 mnd, og grodde ikke sammen før etter 6 mnd. Men jeg revnet mye, og ble sydd sammen i narkose rett etter fødsel. Jeg hadde innvendige infeksjoner som ingen oppdaget, og var derfor ting grøsse langsomt. Etter reoperasjonen var jeg ikke plaget i det hele tatt.

Jeg hadde ikke vondt de to første ukene, men så.. Au Au. Ei jordmor så på det, så at det ikke var helt bra, men mente at det bare burde heale seg selv.

4 uker etter fødselen måtte jeg på legevakta, og fikk da antibiotika for det var en grei stor infeksjon der.

God bedring

Back
Topp