Dere som ble satt igang første fødsel

Bkno6457562

Flørter med forumet
Til dere som ble satt igang på første fødsel, ble dere satt igang andre gangen også?

Jeg ble satt igang første gang ved at dem tok vannet, skjedde ingenting.. Så fikk jeg drypp, å da ble det fart på sakene å det kom for mange rier på 10 min, så den prøvde å skru ned på dryppet å da stoppa hele fødselen opp. (Kroppen min lagde ikke egne rier i det hele tatt)..
Fødselen varte i 16 timer å gutten ble tatt med vakuum.

Ble satt i gang med nr 1. I uke 34. Men det er fordi jeg hadde SF da. Så ungen måtte ut. Fødselen tok 6.5 time. Epidural og vakuum måtte til.

Nr to kom på naturlig vis av seg selv uke 39 da. 5.5 time. Vakuum der også. Jeg får de visst ikke ut alene jeg :p

Off, har virkelig ikke lyst til at ungen må bli tatt med vakuum en gang til :p men må man så må man :)
Første min kom jo 41+0 å var en giga baby.. Så håper frøkna er litt mindre og bestemmer seg for å komme av seg selv :)

Off, har virkelig ikke lyst til at ungen må bli tatt med vakuum en gang til :p men må man så må man :)
Første min kom jo 41+0 å var en giga baby.. Så håper frøkna er litt mindre og bestemmer seg for å komme av seg selv :)
Kjente ikke noe særlig til vakuumen og ikke revna jeg eller noe :) Så det stressa jeg ikke over :)

Revna ingenting, men ble klipt endel.. Syns vakuumet var smertefullt, men nå var jo også ungen veldig stor da, å sugekoppen datt av flere ganger..

Eg blei satt i gang med førstemann pga overtid (blei då fødd 15 dagar over termin), men andre fødsel starta spontant seks dagar over.

Begge var for øvrig relativt store (4440 og 4540 g) men fødslane gjekk kjapt og greitt.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Jeg ble satt i gang med storesøster på 11. overtidsdag, lillesøster kom av seg selv dagen etter termin ca. 2 timer aktiv fødsel.

Begge mine var også relativt store (4450 og 4530), men det gikk helt fint. :)

Revna ingenting, men ble klipt endel.. Syns vakuumet var smertefullt, men nå var jo også ungen veldig stor da, å sugekoppen datt av flere ganger..
Alle opplever det nok forskjellig ja. Hu eldste var 2 kg kun og fremdeles kom hu ikke ut på bare mine krefter så.

Ble satt i gang første fødsel og det var en tøff, intens men likevel greit fødsel :) var i aktiv fødsel i 6 timer.

Andre fødsel startet selv med rier kl 16 som tok seg opp utover kvelden. Dro inn til sykehuset på natten kl 03, da var riene sterke og hadde 5 cm åpning. Innen kl 7 var det full åpning, men babyen lå for langt oppe og lå på skrå så var dønn umulig å få han ned. Holdt på til kl 11 før han ble røsket ut med vakuum. Den fødselen var bare grusom!!!

Nå har jeg termin neste måned og jeg gruer meg til fødsel etter forrige hendelse.

Ble satt i gang begge fødsler. Første ble et mareritt som ble avsluttet etter over 30 timer med intense rier med både vaaccum og tang. Gutten var stjernetitter. Fødsel nr 2 var med tvillinger og de tok vannet kl 13, begge var ute uten komplikasjoner rundt 20:) Så fødsel nr to behøver ikke bli fæl selvom en blir satt i gang!

Satt igang begge ganger. Første i uke 35. Grusom fødsel. Nr 2 i uke 38, fantastisk fødsel! Begge fødslene tok like lang tid. 1 time og 30 min fra første rie :)

Ble satt igang en uke på overtid med nr 1. Utrolig tøff fødsel, syntes jeg. Nr 2 startet med rier kvelden før termin, og kom da på termindato. Fantastisk fødsel som kun tok 3 timer fra 1 cm til hun var ute :) Skal sies at jeg brukte modningsakupunktur fra uke 36/37 med nr 2.

Back
Topp