Dere som ble satt i gang med nr 1..

Nr 2 kom av seg selv i uke 39. Vannet gikk på morningen og riene var fullt i gang rundt 12. 1635 var jenta ute, ved hjelp av sugekopp da :)

Jeg ble satt igang med nr.1 fire uker før termin.
Nr.2 startet av seg selv ti dager før, med rier. De tok vannet ved 8 cm og så var han ute ikke lenge etter det. nr.1 var forferdelig, nr.2 var fantastisk :-)

Jeg ble satt i gang 14 dager over termin med første, fikk to tabletter så tok de vannet på kvelden og riene kom og gikk, måtte ha drypp for å regulere de.

Fødsel nr 2 ble jeg satt i gang 3 uker før tiden pga alvorlig svf. Hadde styrtrier fra 21 om kvelden og til minien kom ut med hjelp av tang 01:30 om natta. Epiduralen kunne jeg vært for uten for den hadde null virkning men pga blodtrykket så måtte jeg jo da ha den. Hadde ikke pressrier, da jeg fikk beskjed en god stund i forveien at jeg fikk ikke presse fordi blodtrykket var så høyt at da hadde vi begge to strøket med..  

Mamusia skrev:
Jeg ble satt igang med nr.1 fire uker før termin.
Nr.2 startet av seg selv ti dager før, med rier. De tok vannet ved 8 cm og så var han ute ikke lenge etter det. nr.1 var forferdelig, nr.2 var fantastisk :-)

Krysser fingrene for noe lignende :)

Ble satt igang pga overtid med førstemann. Med andremann så ble jeg strippa på overtidskontroll, det var nok det som gjorde sakene sine for han kom dagen etter,

satt igang og endte i hastesnitt.

nr 2, tok 6-7 timer født vaginalt og helt ukomplisert.

Jeg hadde ikke hastekeisersnitt men ble satt igang med begge
Fødsel nr 1 reiner jeg som helvetes fødsel siden jeg lå med konstante trykkrier i over 6 timer og det ente med at de måtte bruke sugekopp, så der sto en å dro ungen med sugekopp mens 2 leger sto å trykket meg på magen for å fungen ut

Nr 2 regner ejg som reine himmelfødsel,rask og fin fødsel.Hadde gruet meg til fødselen siden det satt så godt med miner fra første gangen hadde egentlig bestemt meg for ks. Men da jeg ble satt igang pga farlig svangerskapskløe så fikk jeg en jm som tok seg tid til å fortelle og hjalp til under helle fødselen

Back
Topp