Dere som ble raskt gravid etter SA!

Ønskeomsøsken2015

Første møte med forumet
Jeg går gjennom en SA nå og sitter igjen med boen spørsmål. Håper dere som har hatt SA og blitt gravid rask etterpå kan hjelpe meg litt?
Hvordan fant dere ut når dere hadde EL igjen?
Regner dere første dag med blødning som første dag av mens?
Har lest at man ikke skal ha sex når man blør, men man kan jo blø litt i 4-6 uker etterpå. Noen som har erfaring med dette?

Jeg hadde SA nå i juli og ble gravid igjen 3 uker senere. Er 8+4 idag og har vært på ul.
1. Jeg visste ikke at jeg hadde hatt eggløsning da jeg testet positivt på ny graviditet.
2. Vanskelig å kalkulere termin, jeg brukte en nettside utifra når jeg testet positivt og når eggløsning kan ha vært 8-14 dager før positiv test.
3. Hos meg blødde jeg i 6 dager med SA før blødningen avtok og jeg og samboer hadde sex. Har erfaring med å ha sex etter inntak av spiral før anbefalt tid. Fikk ingen infeksjon. Skal sies at jeg er lite plaget med infeksjoner i underlivet
tilvanlig.

Håper det var til hjelp!

Jeg hadde SA nå i juli og ble gravid igjen 3 uker senere. Er 8+4 idag og har vært på ul.
1. Jeg visste ikke at jeg hadde hatt eggløsning da jeg testet positivt på ny graviditet.
2. Vanskelig å kalkulere termin, jeg brukte en nettside utifra når jeg testet positivt og når eggløsning kan ha vært 8-14 dager før positiv test.
3. Hos meg blødde jeg i 6 dager med SA før blødningen avtok og jeg og samboer hadde sex. Har erfaring med å ha sex etter inntak av spiral før anbefalt tid. Fikk ingen infeksjon. Skal sies at jeg er lite plaget med infeksjoner i underlivet
tilvanlig.

Håper det var til hjelp!
Tusen takk! All erfaring hjelper litt. Gratulerer med ny graviditet <3

Jeg hadde MA (det er jo det samme bare at man får hjelp med piller isteden) jeg tok hcg test en uke etter , den hadde Micro svak strek, tok ny en uke etter der og blenda . Sp vi kjørte på og ble gravide igjen . Desverre ny MA . Samme prosedyre tok hcg test og EL var på plass som normalt . Ble gravid igjen , men kjemisk . Den satt til slutt den spira og årsaken var vel mest sannsynlig polypper i livmora som brått ble borte mens jeg sto på venteliste for hystoskopi.

Man regner første blødningsdag som CD1 første dag mens uansett om det er abort eller mens .

Jeg går gjennom en SA nå og sitter igjen med boen spørsmål. Håper dere som har hatt SA og blitt gravid rask etterpå kan hjelpe meg litt?
Hvordan fant dere ut når dere hadde EL igjen?
Regner dere første dag med blødning som første dag av mens?
Har lest at man ikke skal ha sex når man blør, men man kan jo blø litt i 4-6 uker etterpå. Noen som har erfaring med dette?
Hei! Utrolig trist å høre at du måtte gjennom dette. Jeg gikk gjennom MA i mars (12 uker på vei), så brukte kroppen 3 mnd for å komme i vanlig rytme igjen. Etter dette ble jeg gravid igjen i september for å ha en SA i oktober (6 uker på vei). Ble gravid igjen nå for tredje gang, tre uker etter SA. Jeg fant ut eggløsning med å visuelt se den, tok ikke test eller noe, men det var så tydelig i utfloden. Nå er det litt usikkert hvordan jeg skal beregne termin, men foreløpig regner jeg fra dagen jeg begynte å blø med forigge SA. Hadde ikke blødning ved nytt samleie. Håper dette hjelper!

Back
Topp