Dere som ble klipt/sydd

medønskeomentil2015

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Sniker fra februar. Fødte for ei uke siden ei nydelig lita frøken, og måtte da få et lite klipp (2cm) og ble sydd pga. dette. Som sagt så er dette en uke siden i dag, og hvis jeg ikke passer på å drikke masse vann, så svir det forferdelig å tisse. Har en sårflate opp mot skjelden som jordmor lot være sånn så det skulle få blø naturlig, også har jeg noen innvendige sting. Spørsmålet mitt er: når blir det bedre? Syns dette legger en demper på ting, da jeg må stå fremoverlent for å tisse, så urinen ikke skal komme borti såret. Drikker jeg noe anna enn vann, så brenner det. Kjente dere bedring daglig, eller tok det tid?

Det tok litt tid. Husker ikke akkurat når det ga seg, men et par uker tok det nok. Man må bare bite tenna skikkelig sammen, dessverre!

Hos meg ble det bedre etter 2 uker en gang og tror stingene var ordentlig borte etter 3 uker ca. :) men det er først nå ( 5 uker) at jeg tør å vaske og ta der nede. Er så utrolig deilig når man ikke har vondt lenger :) Følte meg litt handicap de første ukene.

Hadde ikke vondt ved tissing, med det var ømt en stund. Og er det fortsatt innimellom. 4 uker siden fødsel i morgen.

Syntes det ble ondere en uke etter, for så å bli gradvis bedre igjen.

Ha en mugge på badet og hell lunket vann over når du tisser. Da tynner du godt ut og kanskje det svir mindre?! :)

Tok nesten 3 uker før det sluttet å svi.. Det ble litt bedre etter en uke, men så dro det seg veldig på mellom dag 10-15 mener jeg å huske.. Frøkna miner 6 uker på mandag og først nå jeg føler meg "normal" der nede;)

Tiss i dusjen med vannstrålen på, det hjalp meg den gangen jeg måtte sy :)

Tusen takk for gode råd :) Står nesten på hodet når jeg tisser, da går det bra ;) Huff ja, gleder meg veldig til ting føles normalt igjen, selv om formen er jo langt bedre nå enn dagen etter fødsel. Syns jeg kjenner litt i urinrøret også etter kateteret, men dette ble også mye bedre etter at jeg begynte å drikke kun vann. Blir sunn da ;)

Jeg satt skikkelig skrevs over do, bakfram, og holdt pusten mens jeg tissa.. Jeg ble ikke klipt men revna litt og ble sydd.. Nå er d tre og en halv uke siden og først for et par dager siden at det slutta å svi.. Men nå går det fint! Du må bare være tålmodig, det er ikke vondt for alltid :)

Det skal jo ikke svi.. jeg hadde tett en prat med jordmor evt lege.

Det skal jo ikke svi.. jeg hadde tett en prat med jordmor evt lege.
Skal ikke svi? Det er jo ganske vanlig ?

Med første revnet jeg MYE. Lå i nesten to timer å ble lappet sammen av en lege, jm tok det ikke på seg.. Hadde vondt i 2 mnd før det normalisere seg. Var å sjekket, for var sikker på at noe ikke stemte. Men det gjorde det. Stinga så bra ut ..

Med nr 2, fikk jeg 9 utvendige sting og noen innvendig. Jm sydde på en spesiell måte. Det svei, men ikke så ille. Og jeg var bra etter ca 2 uker! :)

Jeg hadde heldigvis ikke vondt, men hører mange sier det er bedre hvis de tar og renser en vannflaske med tut, fyller den med lunkent vann og skyller rett før de begynner, imens og etterpå.
Hvis man ikke drikker nok så er urinen kosnentrert og da er det klart det svir mer :)

Masse god bedring, det går nok over iløpet av etpar uker!

Skal ikke svi? Det er jo ganske vanlig ?

Med første revnet jeg MYE. Lå i nesten to timer å ble lappet sammen av en lege, jm tok det ikke på seg.. Hadde vondt i 2 mnd før det normalisere seg. Var å sjekket, for var sikker på at noe ikke stemte. Men det gjorde det. Stinga så bra ut ..

Med nr 2, fikk jeg 9 utvendige sting og noen innvendig. Jm sydde på en spesiell måte. Det svei, men ikke så ille. Og jeg var bra etter ca 2 uker! :)

JEg hadde ingen svie hverken med første eller andre og fikk beskjed om at hvis det sved måtte jeg drikke mer vann og skylle, men på begge berselavdelingene har jegfått høre at det skal ikke svi..

Jeg tror nok det er ganske vanlig at det svir, et kjapt googlesøk kan også bekrefte det. Min jordmor etterlot et åpent lite snitt for at såret skulle få tømme seg, så det ville vært rart om det ikke sved. Så det er jeg ikke bekymra for. Syns det er litt bedre i dag, og tisse-på-hodet og drikke masse vann fungerer bra, så da får jeg bare stå det ut. :)

Husk at det blir bedre etter hvert. Jeg ble kjempe deppa av å ha det sånn, hadde vondt fordi jeg var så hoven klarte nesten ikke å sitte. Men nå er alt bra igjen. Kroppen helbreder seg veldig fort med tanke på at man har gått gravid i 9 mnd

Hos meg ble det bedre etter 2 uker en gang og tror stingene var ordentlig borte etter 3 uker ca. :) men det er først nå ( 5 uker) at jeg tør å vaske og ta der nede. Er så utrolig deilig når man ikke har vondt lenger :) Følte meg litt handicap de første ukene.

Var nøyaktig likt for meg :) husker jeg var i min egen verden noen ganger feks etter å ha dusja og tørka meg på vanlig måte med håndkleet uten å tenke meg om. Herreguuuud å vondt det gjorde

Tusen takk, det hjelper veldig å lese erfaringene deres. Nå er det 13 dager siden fødsel, og i går var en nydelig dag med veldig lite vondt. Det resulterte så klart i at jeg var litt for aktiv, noe som gjorde at det er vondt igjen i dag. Men, det går iallefall riktig veien. Virker som det blir sårere desto mer blod og sånt som kommer, og nå er jeg jo på de typisk "skorpen-fra-morkaka-løsner" dagene. Gud bedre, jeg gleder meg til dette er over :P

Back
Topp