Dere som blander mme

kinderegget

Glad i forumet
Det står 40 grader bak på pakken, men skulle det være at mann blandet på 70 grader (syns jeg har lest noe her ine på det) . Har kjøpt nan2. Å hvordan vet jeg at tempen er akkurat det?
Å kan jeg buke posen mer enn 2 uker? Jeg bruker jo bare nan av og til...

Det var jo smart!! Takk fo tips[:)]
Men har funnet ut at det blir billigere å lage selv enn å kjøpe de ferdiblandet selv om jeg må hive mye av pakken etter 2 uker. For hun vil av og til på natta ha litt nan. Ikkje helt fornøyd med vann. Og da åpner jeg en pakke og gir 20-50 ml ferdiblandet. Og hvis hun sover neste natt må jeg hive resten.. Holder litt på slik om nettene og mye mme fra ferdiblandingsboksene blir hevet.. Så vil jo spare igjen det hvis hun drikker over 5 ganger på en pose i 2 uker.. 

Jeg har vann koker som man kan stille inn tempraturen på 40, 60, 80 og 100 grader. Anbefales:))

Jeg vet ikke hva temperaturen er , for jeg måler ikke temperaturen i vannet[8D]

Men blander når jeg føler den er grei , og det har funka fint her[;)]

ORIGINAL: Drømmeren

Jeg vet ikke hva temperaturen er , for jeg måler ikke temperaturen i vannet[8D]

Men blander når jeg føler den er grei , og det har funka fint her[;)]

sign[:D]

Men kan jeg hive i pulveret når den er veldig varm og vente med at hun drikker den til er passe temperert?
Å går det ann å koke vannet, sette det i kjøleskapet for så å senere varme vannet i mikroen og så hive i pulverret??

Nan blandet jeg i 40-50 grader fordi de kun garanterer for innhold ved den temperaturen. Tror at hygienen er såpass bra her at ikke det er farlig å ikke følge 70 grader som anbefalt.
På Hipp jeg bruker nå blander jeg i 50 grader som det står på pakken og kjøler ned i springen.... unntatt når det er akutt[8D]...da må jeg blande i drikketemp med en gang.

Jeg blander pulver i ganske varmt... Litt varmt med pulver liksom. Og når det er shaka godt,
tar jeg i kokt, nedkjølt vann fra kjøleskapet. Drikkeklar as we speeeeeak[:)]

ORIGINAL: BekkaE

Jeg har vann koker som man kan stille inn tempraturen på 40, 60, 80 og 100 grader. Anbefales:))

Hvor får man kjøpt det??

Ikke bruk pulveret mer enn 2uker!!!!!!
Vet det er lenge siden,men mamma prøvde visst det med broren min, fordi hun ikke hadde lest på pakken...
Det gikk ikke så bra, det minna om omgansyke alle veier (uten flere detaljer)hele kvelden, og nesten hele dagen etter[&:]

Men vannet koker jo ikke på 40,60 og 80 grader? Blir vannet kun varmet da??

ORIGINAL: *AlaniA*

Men vannet koker jo ikke på 40,60 og 80 grader? Blir vannet kun varmet da??

For de aller minste bør det først kokes, evnt. avkjøles, og så varmes til disse gradene. Men i alderen våre barn er i nå, skal de tilvennes bakterier også, så gjør ikke noe om man tar iskaldt vann fra springen og varmer opp.

ORIGINAL: kinderegget

Men kan jeg hive i pulveret når den er veldig varm og vente med at hun drikker den til er passe temperert?
Å går det ann å koke vannet, sette det i kjøleskapet for så å senere varme vannet i mikroen og så hive i pulverret??

Vi gjør fortsatt dette.
Gammel vane, og så enkelt. Men strengt tatt ikke nødvendig...

her tar jeg vann fra springen og i mikroen, er ikke mange sekundene før det er passelig [:)] blander i pulver og shake it [;)]

Tusen takk for svar jenter!![:)]
Da skal jeg IKKE bruke den lenge enn 2 uker[;)]
Men jeg må koke vannet litt til da fordi vi har brønn.. (fikk beskjed av hs å koke det en stund til)

Back
Topp