dere som bestiller fra e-bay

trampe80

Gift med forumet
Handler dere mye om gangen, eller under 200 kr slik at dere slipper toll? Tard et lang tid fra dere bestiller til dere har varene? Er det dyr frakt?
 Jeg har aldri bestilt fra e-bay før og lurer vel på det meste, noen som vil dele erfaring med å handle derfra?

dyyyyyyyyyyyyyt[:D]

Ikke alltid jeg holder meg under 200 kr, noen ganger har jeg betalt toll andre ganger ikke![:)] Du må se hva det koster å sende det.. står det ikke noe så send mail og spør før du kjøper for noen tar seg GODT betalt. De regner kjøring, pakking, timebetaling osv...[;)]  Men går du for de som er seriøse synst jeg de er veldig billige!![:)][:)]

Jeg har handlet for både under og over 200,- og bare en gang er det stoppet i tollen.
Ang leveringstid og frakt så er det forskjellig fra selger til selger. Sjekk at de sender til Norge, og om frakta ikke oppgis kan du sende forespørsel på hva frakta blir. Og sjekk at det står 100% bak selgernavnet, så slipper du å kunne komme borti en useriøs selger.

Ikke by/kjøp om du ikke vet at de sender til Norge!

ORIGINAL: trampe80

Handler dere mye om gangen, eller under 200 kr slik at dere slipper toll? Tard et lang tid fra dere bestiller til dere har varene? Er det dyr frakt?
Jeg har aldri bestilt fra e-bay før og lurer vel på det meste, noen som vil dele erfaring med å handle derfra?

hvis jeg skal handle for mye over 200, så spør jeg alltid selgeren om de kan sende det som gave, er det bare rett over, satser eg på at det går greit igjennom tollen [:)]
det tar som regel fra 1-3 uker, spørs hvor selgeren holder til hen..
frakten varierer veldig mellom de forskjellige selgerne, så det er veldig lurt å sjekke opp i det først (og selvfølgelig om de i de hele tatt sender til norge)
Noe som er lurt, er å se hva slags feedback selgeren har/om kundene er fornøyde
jeg har handla MASSE(!!!) fra ebay, og har ikke hatt noen problemer som ikke har ordna seg hvis jeg har tatt kontakt med selgeren

Har handla en del derfra...
Handler man av privat personer (også noen butikker) så skriver de gjerne på gave å da kan man slippe unna toll.
Jeg har aldri tenkt så mye på pris der å handla det jeg ville ha.
Synes også betalingsmåten der er veldig grei.
Jeg har blitt lurt en gang men da slo forsikringa til pay pal inn å jeg fikk igjen pengene mine derfra.

Ja forresten bare en gang jeg har måttet betale toll å jeg handla veldig mye der en periode.[:D]

Prøver å holde meg under 200-grensen men er ikke alltid det går. Da går det an å be dem du kjøper av å lyve om prisen når de skriver pris på forsendingen. Har ofte bedt dem skrive at det koster mindre enn 200 kr og det funker fint. Frakt og hvor lang tid det tar varierer så det er vanskelig å svare på.

tusen takk for svar jenter, da er det vel bare å begynne shoppingen [:D]

Back
Topp