Dere som begynte på albyl e i uke 12 på grunn av SF

Starflower

Gift med forumet
Himmelbarn
Oktoberbarna 2021♡
Aprilspirene 2024❤️
Jeg har nå kommet meg til 11+4 og gruer meg litt til jeg skal starte opp med albyl e om noen dager. Jeg har en MA bak meg i uke 7 og syntes det er ekkelt å tenke på at kroppen ikke ordner opp selv om noe er galt, at man kan gå rundt å tro man er gravid når det ikke lenger er tilfellet. Så jeg er livredd for at det plutselig skal skje noe når jeg starter opp på blodfortynnende og at lille skal dø. Samtidig har jeg lyst å gjøre alt jeg kan for å forhindre en ny svangerskapsforgiftning.

Er det noen av dere som har gått på albyl e som har mistet like etter oppstart i uke 12? Eller har det gått fint? Blir helt skrekkslagen av å lese det pakkningsvedlegget også :nailbiting:

Jeg hørte hjertelyden senest i går og har en ultralyd på mandag, men jeg begynner jo ikke på de pillene før mandag for da er jeg 12+0.

Jeg har ikke hatt noen bivirkninger av albyl-E. Gått på det i to svangerskap, dobbel dose :)
Det er ikke mer sannsynlig å miste pga disse tablettene, men du tenker kanskje på blødningsfare?

Jeg har ikke hatt noen bivirkninger av albyl-E. Gått på det i to svangerskap, dobbel dose :)
Det er ikke mer sannsynlig å miste pga disse tablettene, men du tenker kanskje på blødningsfare?
Nei det var om det var risiko for å miste om jeg startet på dem siden det er blodfortynnende. Tenkte å ta det opp med jordmor også, men jeg har jo hørt fra veldig mange også på prematur forum at det har gått bra for de fleste, men at det er litt 50/50 om det har en effekt eller ikke. Man finner jo alltid noe å bekymre seg for vet du :wacky:

Var det på grunn av SF du gikk på det? Eller på grunn av at du mistet sent? Hadde det en effekt?

Nei det var om det var risiko for å miste om jeg startet på dem siden det er blodfortynnende. Tenkte å ta det opp med jordmor også, men jeg har jo hørt fra veldig mange også på prematur forum at det har gått bra for de fleste, men at det er litt 50/50 om det har en effekt eller ikke. Man finner jo alltid noe å bekymre seg for vet du :wacky:

Det er ingen risiko for å miste ved blodfortynnende, og det er generelt forbundet med svært få bivirkninger men heller positive effekter for morkaken :) man tar generelt ingen risikoer med gravide så dette skal du ikke trenge bekymre deg for. Albyle gis til mange gravide og av ulike årsaker, men svangerskapsforgiftning og blodlevringshistorikk er de vanligste. Jeg har hatt morkakesvikt/blodpropper i morkake.
Og ja, fått to levende barn med blodfortynnende, født til termin :) før det hadde jeg to svangerskap uten noe som ikke endte bra

Jeg hadde alvorlig SF i forrige svangerskap, og fødte 2 mnd for tidlig. Går på albyl-e nå. Ingen bivirkninger! Det er heller ikke å forvente å forvente. 75 mg er en veldig lav dose ift andre som tar blodfortynnende av andre årsaker. Jeg er i uke 17 nå.
Det er ingen fare å bruke blodfortynnende i svangerskap. Hadde det vært fare for å miste, hadde de ikke brukt det.

Jeg går på albyl-E nå og gjorde det i forrige svangerskap også. Har ikke merket noen bivirkninger. Tvert imot så kan jeg ikke føde levende barn uten albyl. Jeg gikk på albyl da fødselen startet også. Det gikk fint det også. Det sies å være bra for morkake og forsyning av næring til foster.

Back
Topp