Dere som begynte å røyke/snuse etter svangerskapet...

Gunnrid

Betatt av forumet
Etter tidlig vannavgang, 6 uker prematur lita tulle og kolikk, har jeg begynt å røyke igjen :( (jeg ammer ikke)

Etter jeg begynte å røyke/snuse igjen har jeg fått trøbbel med magen... en slags magekatarr og ganske løs mage. Er det flere her som opplevde det etter å ha begynt å røyke/snuse igjen etter svangerskapet? Skal sies at jeg begynte ganske hardt igjen, rett på 15-20 for dagen...

Det er jo som du sier selv at du har begynt ganske hardt på igjen.. prøvd å kutte ned/ evt kutte helt ut? Det er jo gift for kroppen, så ikke rart om magen reagerer..
hørt med legen?

Jeg dømmer deg ikke, bare så ikke det blir misforstått. Har røyka sjøl jeg

Jeg ble dårlig i magen av røyk. Heldigvis siden jeg er forstoppet. Nå er det over 1 år siden jeg slutta men trur jeg hadde fått samme problem som deg hvis jeg hadde begynt igjen. Og jeg skjønner deg godt. Jeg er fortsatt røyk syk. Jordmoren min var ikke akkurat positiv der og sa at mange sliter med det suger i flere år.

Ganske vanlig at det setter i gang systemet når man får i seg nikotin, og spesielt om man ikke har brukt nikotin på lenge.

Løs mage er bivirkning av nikotin. Har du magekatarr (gastritt) så burde du ta en tur til legen.
Har vært til legen og fikk Somac 40mg. Skal til legen på 6-ukerskontroll imorgen og be de ta noen prøver for å være på den sikre siden...

Har vært til legen og fikk Somac 40mg. Skal til legen på 6-ukerskontroll imorgen og be de ta noen prøver for å være på den sikre siden...
Da ville jeg prøvd å kutte ut røyken, det hjelper ihvertfall ikke på magen.
Er det pga stress osv at du har begynt igjen? Prøv andre ting som kan roe nervene

Har du fått magekatarr, så må du ha tabletter for det. Går ikke bort av somac.

Ganske vanlig at det setter i gang systemet når man får i seg nikotin, og spesielt om man ikke har brukt nikotin på lenge.

Signerer. Har vært storsnuser i mage år og sluttet i perioder. Alltid fått løs mage når jeg har begynt igjen, og dette har vart lenge. Og alltid blitt hard i magen ved snusslutt.

Har du fått magekatarr, så må du ha tabletter for det. Går ikke bort av somac.
Fikk somac 40mg som er reseptbelagt av legen- det var visst det de brukte mot gastritt. Hvilke tabletter tenkte du på?... Skal snakke med legen imorgen. Ja, det er mye pga stress jeg røyker- får liksom et «friminutt» når jeg kan ta meg en røyk... har bestilt sånn e-sigarett, men det er jo nikotin det også... men da stinker jeg ihvertfall ikke askebeger...

Signerer. Har vært storsnuser i mage år og sluttet i perioder. Alltid fått løs mage når jeg har begynt igjen, og dette har vart lenge. Og alltid blitt hard i magen ved snusslutt.
Hadde du vondt i magen også? Halsbrann?

Fikk somac 40mg som er reseptbelagt av legen- det var visst det de brukte mot gastritt. Hvilke tabletter tenkte du på?... Skal snakke med legen imorgen. Ja, det er mye pga stress jeg røyker- får liksom et «friminutt» når jeg kan ta meg en røyk... har bestilt sånn e-sigarett, men det er jo nikotin det også... men da stinker jeg ihvertfall ikke askebeger...
Er noen år siden jeg hadde det, så husker ikke navnet. Måtte gå på en ganske sterk kur husker jeg.

Hadde det sånn etter første fødsel. Løp på do opptil 5 ganger om dagen og raste ned i vekt (var jo veldig greit det da jeg legger på meg mye ved svangerskap) men jeg klarte aldri å skjønne at det kan ha vært pga snusen. Trodde det bare var magen/tarmene mine som hadde blitt «ødelagt» etter fødsel/keisersnitt:hilarious: men denne gangen merker jeg ikke noe til det til tross for at jeg startet å snuse mye tidligere. Har ikke fått ammet noen av de noe særlig og jeg ventet med å starte til ammingen var helt over begge gangene.

Hadde det sånn etter første fødsel. Løp på do opptil 5 ganger om dagen og raste ned i vekt (var jo veldig greit det da jeg legger på meg mye ved svangerskap) men jeg klarte aldri å skjønne at det kan ha vært pga snusen. Trodde det bare var magen/tarmene mine som hadde blitt «ødelagt» etter fødsel/keisersnitt:hilarious: men denne gangen merker jeg ikke noe til det til tross for at jeg startet å snuse mye tidligere. Har ikke fått ammet noen av de noe særlig og jeg ventet med å starte til ammingen var helt over begge gangene.
Mulig fødsel er innvirkende her også :) Må ikke på do mer enn 2 ggr for dag, men da er det løst + at jeg har hatt litt vondt i magen når jeg har røyket på tom mage og halsbrann...

Mulig fødsel er innvirkende her også :) Må ikke på do mer enn 2 ggr for dag, men da er det løst + at jeg har hatt litt vondt i magen når jeg har røyket på tom mage og halsbrann...
Husker når jeg røyket for mange år siden fikk jeg alltid kramper i magen når jeg tok min flrste røyk om dagen. Måtte alltid løpe på do med en gang:hilarious:

Back
Topp