Dere som bare "sender ungene til barnrevakten"

millililly

Forelsket i forumet
ang. bryllup, dåp osv..

Ser ut som om det er en selvfølge å ha barnevakt, hvor har dere funnet deres "selvfølge barnevakt"?

Det skulle jeg gjerne visst.
Vi har ingen barnevakt muligheter, så om vi blir bedt noen plass uten barna kan vi ikke komme.

ORIGINAL: ~testomania~

Vi har to sett med besteforeldre og et vennepar av oss som jeg stoler på. Så skal litt til for at det ikke skulle gått greit. Men sjeldent vi har barnevakt- liker å ha han selv jeg[:D]

Sign

Noen har det enklere en andre[:)]

Vi har mine foreldre som vi bruker til barnevakt.
Er vi invitert på samme plassen som de, så har vi et problem.

Som nå i Juni, da skal vi i bryllup til søstera mi, da må jeg prøve og finne en lur løsning.

Jeg har en veldig god kompis da, vesla elsker han, så skal høre med han om han kan ho den dagen.
Lillegutt tar jeg med meg, fikk lov siden han er så bitteliten[8D]

Og de to eldste må jeg la være hjemme alene, de er 9 og 13, så regner med de takler det[:)]

Men helt ærlig, kunne godt tenkt meg og hatt noen barnevakter jeg bare kunne sende ungene til, så enkelt lissom[8D][:D]

vi har skilte foreldre som bor max 10 min unna begge to, og de klager på at de får ha han for lite....så vi er superheldige sånn[:D]

(Ikke at vi benytter oss så ofte av det da, for vi har jo ikke fått barn for å ha barnevakt på han hele tiden[8D])

Vi har våre foreldre i umiddelbar nærhet (5 min med bil). I tillegg bor broren min og datteren hans på 15 år noen hundre meter unna. Vi har også knyttet til oss barnebarnet til dagmammaen som barnevakt. Har også et vennepar som gjerne stiller opp (bestevenninna mi har allerede erklært at hun tar fri når mageboeren skal forløses hvis vi trenger barnevakt). Da vi giftet oss passet dagmammaen på mini.

ORIGINAL: millililly

ang. bryllup, dåp osv..

Ser ut som om det er en selvfølge å ha barnevakt, hvor har dere funnet deres "selvfølge barnevakt"?

Vi har ingen barnevakt muligheter, så om vi blir bedt noen plass uten barna kan vi ikke komme.

Har dere ingen nabojenter eller andre i nærheten på 16-17 år. De klarer da fint å legge små barn og stille opp som gode barnevakter.

Her bruker vi ofte en jente på 14 år. Hun legger og passer til vi kommer hjem. Når vi kommer hjem kjører jeg henne, eller hun overnatter om vi er veldig sene (bryllaup)

EN hel sommer hadde jeg i tillegg en jente på 17 år til å passe jenta mi hver dag da jeg måtte jobbe (ny jobb) og pappaen måtte jobbe (ny jobb)

ORIGINAL: Soveglad24

ORIGINAL: millililly

ang. bryllup, dåp osv..

Har dere ingen nabojenter eller andre i nærheten på 16-17 år. De klarer da fint å legge små barn og stille opp som gode barnevakter.

Her bruker vi ofte en jente på 14 år. Hun legger og passer til vi kommer hjem. Når vi kommer hjem kjører jeg henne, eller hun overnatter om vi er veldig sene (bryllaup)

EN hel sommer hadde jeg i tillegg en jente på 17 år til å passe jenta mi hver dag da jeg måtte jobbe (ny jobb) og pappaen måtte jobbe (ny jobb)

hadde ikke stolt på en 14 åring med ungene mine.

Ettersom jeg er ensom alenemamma. Så er det avlastningshjem [;)]

svigermor er sen første vi spør hun stiller alltid opp, svigerfar kommer gjerne å sitter her om vi skal noe på kvelden men da legger vi ho selv først.

et vennepar som har ei jente på samme alder hjelper gjerne til og vi omvent, ei anna venninnne som har har to barn hjelper til om det er behov og vi igjen.

da vi gifta oss hadde en kollega henne hun har ei jente på samme alder.

ellers bor mamma 2,5 timer unna så hun kan fint dra dit på en helg når det er noe.

har også ei søster der som kan hjelpe oss..

et par ganger har et ungt kjørestepar på 20 år passet henne når vi har vært ute på noe sånn etter leggetid, de syns det er veldig stas..

må bare prøve seg frem med de man stoler på og spørre, de fleste sier mer enn gjerne ja og da kan man jo hjelpe de tilbake igjen :)

men som alle småbarns foreldre er det jo kun når det er noe vi skal man ordner seg barnevakt og de gangene svigermor ønsker å ha vesla på overnatting...

har 3 besteforeldre og 1 tante som stiller opp om de har muligheten [:)]

Svigermor og mamman min er de vi pleier å bruke om vi trenger overnattingsbarnevakt... Det har aldri vært noe problem, selv på kort varsel (samme dag). Det hender til og meg vi får spørsmål om vi ikke trenger barnevakt snart[;)] Svigerfar bor rett nedi veien og passer gjerne hvis vi skal noe på kveldstid. Da kommer han opp hit som regel.. Vi er veldig heldige og jeg er kjempetakknemlig[:)] Som regel har vi barnevakt ca en gang i mnd (overnatting), hvis vi er bedt på fest eller bare vil ta en tur på kino og spise ute sammen, være litt kjærester. Ellers blir det mest henting i bhg hvis vi begge jobber kveld osv..

5 stk besteforeldre (hvorav 2 er sammen) altså 4 potensielle steder å levere henne,+ 4 tanter og/eller onkler+ 2-3 venner ved nød[;)][:)]
Så det har egentlig aldri vært noe problem...

Lite problem nå til sommeren da, skal være toastmaster i bryllup til søstern min, i utlandet. Hele min familie er der og alle er jo like viktige, og snuppa skal være med.. Vi har ikke helt bestemt hvem som har ansvaret da enda[;)] ( Bf er ikke med)

ORIGINAL: *UtspyttaLaban*

Noen har det enklere en andre[:)]

Vi har mine foreldre som vi bruker til barnevakt.
Er vi invitert på samme plassen som de, så har vi et problem.

sånn er det her også...

Jeg synes det er merkelig at folk blir bedt på ting og man ikke får lov å ta med barn? De vet da at en har barn, hvordan kan man si "dere, men ikke ungene".. Hørt på noe så teit? Jeg skjønner bursdagsfester og nyttårsfeiring, men dåp, bryllup, konfirmasjon er da vel selvfølge at alle skal med?

Nå har ikke vi fått ungen ennå da, men vet at vi har 3 sett besteforeldre, 3+1 oldeforeldre, 2 vennepar og 3+1 tanter og onkler som sikkert gjerne vil passe [:D]

bruker besteforeldre og tanter. Sjelden både min og bf sin familie er invitert, så er alltids en bestemor ledig[;)]

Om ikke så har jeg venninner og bhgansatte som av og til har stilt opp ved krise (jeg har måttet jobbe kveld).
Men dåp hadde jeg tatt han med på, også bryllup men gått hjem tidlig på kvelden.

Ingen "selvfølger", men som oftest så går det i orden med enten mine foreldre, mannens foreldre, eller søsteren min..[:)]

Nå i Juni så blir pappa 50 så da kan det nok hende vi må pusle litt med barnevakt, siden søsteren min er eneste yngste roer seg hos utenom meg (kan fort endre seg til juni det da), og hele gjengen sannsynligvis skal i festligheter på kvelden. Vurderer en "nabo"jente og to..[:)]

ORIGINAL: frøken plaske

vi har skilte foreldre som bor max 10 min unna begge to, og de klager på at de får ha han for lite....så vi er superheldige sånn[:D]

(Ikke at vi benytter oss så ofte av det da, for vi har jo ikke fått barn for å ha barnevakt på han hele tiden[8D])

det har vi ... det er bare så dumt at vi ikke har noen i nærheten som kan passe lillemor.

[:'(]

ORIGINAL: Jonahha

Jeg synes det er merkelig at folk blir bedt på ting og man ikke får lov å ta med barn? De vet da at en har barn, hvordan kan man si "dere, men ikke ungene".. Hørt på noe så teit? Jeg skjønner bursdagsfester og nyttårsfeiring, men dåp, bryllup, konfirmasjon er da vel selvfølge at alle skal med?

signerer deg, jeg tenker akkurat det samme!

Back
Topp